nieuw systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

john ross

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 jan 2006
hi,
ik wil een nieuwe pc samenstellen met een budget van max 600 euro.
De kast moet niet super zijn aangezien ik het geld wil opdoen aan een zo goed
mogelijke configuratie.
Kies ik het best voor intel of amd?
Ook wil ik later kunnen upgrade met bv een quad-core en eventueel extra ram,
Iemand tips voor een systeempje op poten te zetten?

ik wil je er wel mee helpen, maar dan moeten we weten wat je er mee wil gaan doen, gamen, of alleen internet enz.

de pc zal gebruikt voor de normale dingen(tekstverwerking enz) maar niet voor foto- of video
bewerking..Tuurlijk zullen de kids er willen op gamen en daarom stel ik ook de vraag hier.

Bedankt voor de vroege reactie:)

ok
mijn keuze is: RECOM RC-9B zwart prijs 21.80euro

ok bedankt voor de hulp

ik bekijk het nog eens en laat je zeker nog iets weten:thumb:

nog vlug effe dit..
is het interessant om eventueel een 68000+ cpu te kiezen en is het mogelijk
om later een upgrade te doen met een quad-core op dat type mobo
Aangezien ik nog 100 euro over heb van mn budget kan ik misschien een betere videokaart nemen(op het voorgestelde systeem)
alvast bedankt

Laatst bewerkt:
i.v.m. met die quad-core telt het alleen voor intel natuurlijk....stom van mij.

heb je een voorstel van mobo en cpu van intel?

alvast bedankt

Ik denk dat het goed is dat je, wanneer je iemand adviseert, meer doet dan alleen maar kijken of de componenten bij elkaar passen.

Ik vraag me een beetje af waarom je dit bordje adviseert. Is het het bordje met de beste priojs/kwaliteits verhouding met die specificaties? Is het bord goed getest of niet?
Nogmaals, alleen maar kijken of iets past is niet zo ingewikkeld, maar wat is het beste?
Zo heeft dit bordje bijvoorbeeld meer 3 PCI sloten. Weet je wat TS verder allemaal in zijn PC wil plaatsen? Want misschien is 3 dan wel te weinig.
En zijn er wellicht andere borden, misschien ietsje goedkoper of ietsje duurder, maar binnen die prijsklasse, die beter presteren?
Allemaal zaken die van belang zijn bij het uitbrengen van een goed onderbouwd advies!

Ik zeg niet dat dit bord niet goed is, maar waarop baseer je je keuze? Ik denk alleen maar op het feit dat de processor er op past en de FSB klopt. Maar verder?

Laatst bewerkt:
asus is een goed merk
hij wil misschien nog meer ram en dat kan
geluid
en een goede chipset

ok ik ga voor de eerste config met een ietsje zwaardere cpu
alvast bedank.

groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan