Nieuw systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

1marcel

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2002
Beste helpers,

Voor de komende jaren wil ik zelf een pc samenstellen die gebaseerd is op degelijkheid , snelheid en betrouwbaarheid.

De pc is voor Multi entertainment , foto, video en audio bewerking of iets gelijks, maar geen game pc.

De behuizing is nog niet te koop en zit wel in het duurdere segment qua look en mogelijkheden voor in de toekomst

nl: http://thepcenthusiast.com/phanteks-enthoo-mini-xl-case-features-specs/
Hier zou ik op kunnen besparen maar de look bevalt me wel.

Bij Azerty heb ik het volgende boodschappenlijst samengesteld.

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje

De optische drive en extra fans zitten er nog niet bij.

Mijn vraag is meer of de balans goed is tussen de verschillende componenten ?
Prijs technisch kan altijd wel bespaard worden, maar voor degelijkheid had ik dit in gedachten.

Ben benieuwd naar jullie reatie !

b.v.d
Gr. Marcel

Laatst bewerkt:
Je hebt niet de juiste link van je winkelmandje bijgevoegd.....

Je voeding is veel te zwaar voor een systeem zonder losse videokaart. Je kunt makkelijk af met een lichtere voeding (zeg 350-400W).

Dat gezegd hebbende: ben je al nagegaan of jouw video/foto-bewerkingen misschien niet versneld kunnen worden met behulp van een videokaart? Zo ja, dan zou ik zeker een geschikte videokaart voor dat doel aan de setup toevoegen, al wil je er niet mee gaan gamen ;)

Wat je moederbord betreft: je hebt geen processor die je kunt overclocken, dus dan kan je net zo goed de H87 chipset nemen (is vaak wat goedkoper). Let wel op dat je een micro-ATX moederbord neemt, want gewone ATX-moederbord passen niet in de door jouw beoogde behuizing.

Verder: overweeg ook een SSD, die zijn echt de moeite waard. Ook zou je een goedkopere processorkoeler kunnen nemen aangezien je toch niet kan gaan overclocken.

Bedankt k1pje ,

Wat betreft de voeding heb je gelijk, maar deze had ik nog liggen en wil deze gebruiken, al weet ik niet of hij in de behuizing zal passen .

Een ssd schijf staat in het lijstje.

Bedankt voor je tips.

gr. Marcel

Kijken of het goedkoper kan

Het loont wel eens om te surfen of het goedkoper kan.

Maar zo kan het dus ook:hacktic website.JPG

foutje van hun ? of heb ik een hack aan mijn broek ?

Is al opgelost.

Website is nog in onderhoud en niet compleet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan