• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Nieuw tabblad aanmaken & Wachtwoord msgbox

Status
Niet open voor verdere reacties.

mattie94

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2011
2 vragen over Excel:

Vraag 1:
Ik heb een button in mijn excel gemaakt die de beveiliging van alle tabbladen opheft. Dit werkt goed. Ik wil nu nog dat als ik op deze knop druk ik een pop upje krijg waar ik een wachtwoord in moet voeren.
Hier kan ik maar geen goed voorbeeld van vinden op internet.

Vraag 2:
IK heb een excel document, dit is een soort bestelblad ding iets. Per excel kan er (tot nu toe) maar 1 bestelling plaats vinden. een bestellingen is een tabbladje met daarop allemaal waardes die moeten worden ingevoerd.
Ik heb al een knop, na het indrukken van deze knop moet er een nieuwe tabblad worden aangemaakt, met een naam. elke keer NIEUWTAB-1 / NIEUWTAB-2 / NIEUWTAB-3. net maar afhankelijk hoeveel bladen eral in zitten.
Het tabblad wat aangemaakt word is eigenlijk gewoon een copie van het vorige tabblad, allen moeten er wat waardes leeg zijn.
Is hier VBA code voor en heeft misschien iemand deze ooit gebruikt?

Alvast bedankt!

vraag1

Code:
Sub Macro1()
Sheets(1).Unprotect Password:=InputBox("geef wachtwoord op")
End Sub

vraag 2
maak een blad aan met de naam basisblad, dit is je template zodat je hem niet elke keer hoeft te legen.
Code:
Sub NWbon()

aantal = ActiveWorkbook.Sheets.Count + 1

Sheets("Basisblad").Copy After:=Sheets(1)

With Sheets("Basisblad (2)")
.Visible = True
.Name = "NIEUWETAB-" & aantal
End With

End Sub

Niels

Laatst bewerkt:
Hoi Niels,

bedankt voor de snelle reactie.
Allen waar kan je er een wachtwoord aan toewijzen?
Dus wachtwoord is bijvoorbeeld "test"

Het is een kopie van je vorige werkblad dus je wachtwoord staat er al op als hij op het origineel ook staat.

Niels

ik beveilig alle tabbladen zonder wachtwoord.
en door middel van 2 knoppen waar ik een wachtwoord wil hebben kunnen er bepaalde tabbladen wel en niet gewijzigd worden.
Vandaar dat ik hier het wachtwoord in de messagebox wil

Waar heb je het nu over?
welke messagebox?

Niels

ik heb een excel bestand met allemaal tabbladen.
Een aantal tabbladen worden ingevuld door een klant, dit zijn gekleurde velden(Velden die ingevuld mogen worden met beveiliging erop)
dan moeten er 2 buttons komen. allebei voor beveiliging op te heffen. 1 knop voor (midden) beveiliging die wat extra tabbladen te zien krijgt
en 1 knop die alle beveiliging opheft over alle tabbladen en alles laat zien.

Dus vandaar 2 aparte messageboxen met allebei verschillende wachtwoorden

Sorry maar ik snap totaal niet wat je bedoelt,
kijk eerst een bij het verschil van een messagebox en een inputbox.

Niels

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan