• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Nieuw tabblad genereren met daarop gegevens uit vorige tabblad.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Excellerend

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2011
Beste forumleden,

Allereerst ontzettend bedankt voor alle oplossingen die her-en-der op dit forum te vinden zijn. Er zijn al een groot aantal 'problemen' opgelost door jullie inbreng!

Ik ben een amateur excel gebruiker, die zakelijk veel gebruik maakt van simpele excel-sheetjes. Ik heb een aantal weken geleden de opdracht gekregen om voor het bedrijf een digitaal 'opzetje' te maken van een aantal veel gebruikte papieren formulieren. Een voorbeeld daarvan is een gasolieverbruik-formulier. Waar ons personeel in het verleden aan het eind van iedere week de eindstand op papier noteerde willen wij dit nu geheel gaan digitaliseren.

De opzet van andere formulieren ziet er als volgt uit:

- Een 'startpagina' waarop men het weeknummer / type materieel noteert.
- Een leeg / concept (gasolie)rapport (die als basis dient)

Ik heb op de startpagina een knop gemaakt (genaamd: 'nieuwe week') welke een nieuw tabblad invoegt (eigenlijk het concept gasolierapport kopieert) en dit tabblad de naam geeft van de week welke is ingevuld. (als men op de knop klik krijg men eerst de melding (Yes of No) of ze het weeknummer / type materieel hebben ingevuld).

Het idee is dat men aan het eind van het jaar een excel-bestand krijgt dat 54 tabbladen heeft (1 startpagina, 1 concept formulier en 52 week-tabbladen).

De vraag hierbij is: