Nieuw toetsenbord, opstartprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gebruiker543

Banned
Lid geworden
7 feb 2010
Hallo leden,

Ik heb laatst een nieuw (game)toetsenbord aangeschaft, de Logitech G110 (USB-aansluiting) en heb daarvoor de nieuwste (64-bit) driver(s) geïnstalleerd voor onder Windows 7 (x64).

Nu wil het weleens gebeuren, en vooral als ik mijn nieuwe toetsenbord op een andere USB-poort aansluit, dat mijn computer tijdens het opstarten blijft 'hangen'. Dit gebeurt bij het scherm van mijn moederbord-fabrikant. Het toetsenbord werkt dan ook niet.

Na een aantal keren herstarten gaat ie wel door met booten en is er niets aan de hand. Of anders moet ik eerst mijn oude toetsenbord aansluiten (PS/2 aansluiting) voordat ik verder kan gaan.

Weet iemand hoe dit kan en wat ik er mogelijk aan kan doen?

Bij voorbaat dank.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo ,

Wat je eens zou kunnen proberen is om in de bios de optie BOOT FROM USB uit te schakelen , waarschijnlijk heeft je mainboard een probleem met de aansluting van de G10 en ziet deze dan als Bootable item.

Groetjes ,

Thabomb

Heb je al gekeken bij apparaatbeheer of daar alles OK is? Kijk 's of het verschil maakt als je bij de hoofdhubs op eigenschappen klikt>energiebeheer de optie "deze computer mag dtt apparaat uitschakelen om energie te besparen" o.i.d. aangevinkt staat,dus vink 'm dan uit.

Bedankt voor de beide reacties.

Onder de BIOS staat bij mij ''Opstarten vanaf een verwisselbare schijf'' op de derde plek actief. (op 1 m'n CD/DVD-speler en op 2 de HDD). Ik heb het advies opgevolgd en daarom heb ik 'm nu uitgeschakeld. Het heeft bovendien toch niet zoveel zin (voor mij).

Ik heb onder energiebeheer de optie ''Instelling voor selectieve USB-onderbreking'' nu op uitgeschakeld staan. Ik neem aan dat het via deze weg voor alle USB-apparaten geldt. (Onder Apparaatbeheer kun je deze instelling inderdaad stuk voor stuk uitschakelen).
Deze optie kan geen kwaad voor mij omdat het niet om een laptop gaat.

Ik laat het weten wanneer ik nog steeds problemen mocht ondervinden.

Met vriendelijke groeten.

De twee bovenste opties hebben helaas niet gewerkt. Na het opnieuw opstarten bleef ie gewoon weer 'steken' in het logo-scherm van mijn mobo-fabrikant. Dus m'n oude toetsenbord er weer op... :confused:

Toen heb ik eerst onder Apparaatbeheer de stuurprogramma's ongedaan gemaakt van mijn toetsenbord en muis. Ik heb ook onder 'Toetsenborden' het stuurprogramma van 'Standaard PS/2' uitgeschakeld en heb de software van mijn G100 verwijderd. Toen heb ik de pc herstart en eenmaal bij het inlogscherm heb ik mijn nieuwe toetsenbord erop aangesloten en mijn muis. (Mijn oude toetsenbord had ik daarvoor er al uitgetrokken en voor de zekerheid mijn muis ook). Heb toen de software opnieuw ge�nstalleerd voor de de G110 (instellingen bleven bewaard) en onder Apparaatbeheer stond onder 'Toetsenborden' stond niet meer 'PS/2' maar nu alleen 'HID'.

Tot slot heb ik onder mijn BIOS de optie van 'Legacy USB Support' van 'AUTO' op 'Enabled' (aan) gezet. Had op een site gelezen dat die optie beter aan kan staan wanneer je een USB-toetsenbord gebruikt. (Deze optie schijnt meestal problemen op te leveren had ik gelezen maar ik ondervindt er (op dit moment) helemaal niets van).

Mocht ik nog steeds problemen ondervinden dan denk ik er over na om deze toetsenbord in te ruilen voor een andere. :confused:

Dat is idd een goede optie,hoop voor je dat het probleem nu is opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan