nieuw toetsenbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

janos001

Verenigingslid
Lid geworden
30 aug 2009
Mijn oude toetsenbord was versleten en moest dus een nieuwe kopen.
Het oude toetsenbord was een Logitech Itouch met een PS2 aansluiting.
Het nieuwe toetsenbord is een Logitech Illuminated met een USB ansluiting.
Als ik mijn nieuwe toetsenbord aansluit dan start mijn PC op tot aan de afwerking van de boot (password) en daarna krijg ik een zwart scherm, dwz dat windows niet opstart.

Als ik nu een toetsenbord met een PS2 aansluiting gebruik om op te starten gaat alles prima en kan, als alles opgestart is, mijn USB bord aansluiten en het PS2 bord verwijderen en dan functioneert het USB bord volledig.
Beetje omslachtig ;)

Systeemgegevens:
Intel P4, moederboard Asus P4S800 3 Ghz, BIOS ACPI Bios revision 1011 Beta, Intern geheugen 1,5 Gb.

Wie weet hier een oplossing voor ????

Misschien een nieuwe driver? Je vindt deze op de site van logitech onder keyboards/ support verkrijgen.

Ad bedankt voor je reactie,

Ik heb de laatste driver al opgehaald op de site "setpoint 4.8", maar dat heeft helaas geen enkel verschil opgeleverd,

Misschien een verloopstekkertje USB/PS een oplossing. Zelf heb ik zo'n stekkertje aangeschaft omdat ik een tekort had aan USB-poorten.
Is overigens wel raar dat met de nieuwste driver het toetsenbord toch niet werkt.

Hoi Ad,

Heb het ook geprobeerd met een verloop USB-PS2 maar dan krijg ik bij het opstarten de melding dat er geen toetsenbord aanwezig is.
Daarnaast heb ik ook mijn hele BIOS nagelopen en de USB setting staat op actief.
Daarom is het voor mij zo'n raadsel dat het toetsenbord de opstart van windows XP tegenhoud.

Als je meerdere usb-apparaten hebt aangesloten is het misschien een oplossing als je deze loskoppelt en dan je toetsenbord aansluiten. Vervolgens de pc opstarten. Als dit lukt kun je vervolgens de andere apparaten weer aansluiten

Ik weet het niet echt maar wie weet.

Kijk in de bios eens of Boot form other Device of Boot from USB op enabled staat.
Zo ja, set dan dan eens op disables en haal het ook weg bij de boot volgorde

mrmusic bedankt voor de reactie.

De settings stonden reeds goed en heb ik dus nog geen oplossing voor het probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan