nieuw veld vullen

• Onderwerp starter Onderwerp starter snb
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

snb

Verenigingslid
Lid geworden
12 jun 2008
Hola companen,

Ik importeer een txt-bestand met 120.000 regels in een Access-bestand als nieuwe tabel.
Aan deze tabel voeg ik een veld toe.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat dit veld in alle 120.000 records dezelfde inhoud krijgt ?
Vervolgens ga ik een ander txt-bestand aan deze tabel toevoegen.
En voor deze nieuwe records moet dat extra veld ook weer met 1 (aparte) waarde gevuld worden.

Hoe doe ik dat het eenvoudigst ?

Bij voorbaat dank.

Als het veld ná het importeren aan de tabel wordt toegevoegd, kun je een bijwerkquery gebruiken om dat veld te vullen. Zeker als het maar om één waarde gaat is dat het makkelijkst. Bij het toevoegen van de volgende tabel filter je in die query op lege velden, want na het toevoegen van het tweede tekstbestand is die kolom voor de nieuwe records leeg. Daarvoor gebruik je dan dezelfde query.
Code:
UPDATE Tabel SET [Nieuw veld] = 'Waarde' WHERE [Nieuw veld] Is Null

Dankjewel voor de suggestie.
Ik heb het anders opgelost door het txt-bestand aan te passen en de vaste waarden alvast daarin te zetten.
De 'bron aanpassen' heet dat toch ? ;)

Is uiteraard ook een prima oplossing :). Ben het met je eens dat je de gegevens zo netjes mogelijk moet aanleveren. Soms kan dat overigens niet, of levert het een bups extra werk op. Als je tekstbestand uit een ander systeem komt, dan is de bijwerkquery een prima oplossing.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan