Ben momenteel met een Visual Basic code bezig.
Deze code wil ik in Excel koppelen aan een Opdrachtknop.
Nu heb ik in de code ook geschreven dat er een nieuw document aangemaakt moet worden en dat er gegeven in dat nieuwe document gekopieerd moeten worden.
Dit gaat allemaal goed.
Nu heb ik na deze acties, nog een aantal acties die het script moet uitvoeren, maar dat pikt die niet.
Ik denk dat de code niet snapt dat die in het nieuw aangemaakte Excel document dit moet uitvoeren, dus dan krijg ik een foutmelding.
( heb de code verder ook getest als ik eventjes de code in dat nieuwe document zet, en daar ligt het inderdaad niet aan, die werkt wel )
Dus met onderstaand stukje code; hoe kan ik ervoor zorgen, dat de acties verder gaan in het nieuw gemaakte Excel document?
Code gaat nog wel iets verder, maar hij loopt dus vast op het dikgedrukte code, want dan weet die denk ik niet dat die in het nieuw gemaakte excel document verder moet gaan...
Deze code wil ik in Excel koppelen aan een Opdrachtknop.
Nu heb ik in de code ook geschreven dat er een nieuw document aangemaakt moet worden en dat er gegeven in dat nieuwe document gekopieerd moeten worden.
Dit gaat allemaal goed.
Nu heb ik na deze acties, nog een aantal acties die het script moet uitvoeren, maar dat pikt die niet.
Ik denk dat de code niet snapt dat die in het nieuw aangemaakte Excel document dit moet uitvoeren, dus dan krijg ik een foutmelding.
( heb de code verder ook getest als ik eventjes de code in dat nieuwe document zet, en daar ligt het inderdaad niet aan, die werkt wel )
Dus met onderstaand stukje code; hoe kan ik ervoor zorgen, dat de acties verder gaan in het nieuw gemaakte Excel document?
Code:
Sub Betaallijst()
'
' Betaallijst Macro
'
'
Columns("A:M").Select
Selection.Copy
Workbooks.Add
Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks _
:=False, Transpose:=False
[B]Range("A2,A3,A4,A5,A6,A7,A23,A24,A45,A46").Select[/B]
Selection.EntireRow.Delete
Range("A2:M2").Select
Range(Selection, Selection.End(xlDown)).Select
ActiveWorkbook.Worksheets("Blad1").Sort.SortFields.Clear
ActiveWorkbook.Worksheets("Blad1").Sort.SortFields.Add Key:=Range("A3:A159") _
, SortOn:=xlSortOnValues, Order:=xlAscending, DataOption:=xlSortNormal
With ActiveWorkbook.Worksheets("Blad1").Sort
.SetRange Range("A2:M159")
.Header = xlYes
.MatchCase = False
.Orientation = xlTopToBottom
.SortMethod = xlPinYin
.Apply
End With
Code gaat nog wel iets verder, maar hij loopt dus vast op het dikgedrukte code, want dan weet die denk ik niet dat die in het nieuw gemaakte excel document verder moet gaan...