• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Nieuw werkblad

• Onderwerp starter Onderwerp starter DJDJ
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

DJDJ

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2006
Ik ben op zoek naar een macro die het volgende kan:

In een werkmap een kopie maken van een werkblad met gegevens. De naam van de werkblad moet een waarde zijn die in een derde werkblad staat. Ook zou ik een kopie maken van een bestaande werkmap die ook als naam de waarde uit derde werkblad krijgt.

Het is volgens mij simpel maar krijg het niet voor elkaar.

Hoi DJDJ,

Is dit zo ongeveer wat je zoekt?

Code:
Sub Maak_Een_Kopie()
    KopieMacro "Blad1", "Kopie van blad 1" ' Blad 1 is de naam van het orgrineel, Kopie van blad 1 is de kopie :-)
End Sub

Sub KopieMacro(SheetName As String, NewSheetName As String)

Dim LastSheet As Integer
    Dim LastSheetName As String

' Zet de laatste werkblad om naar LastSheetName
    LastSheet = Sheets.Count
    LastSheetName = Sheets(LastSheet).Name

' Selecteer het orginele werkblad en kopieer deze achteraan
    Sheets(SheetName).Select
    Sheets(SheetName).Copy after:=Sheets(LastSheetName)

' Zet opnieuw het laatste werkbladnaam om naar LastSheetName (De nieuw gekopieerde is nu de laatste) en verander de naam
    LastSheet = Sheets.Count
    LastSheetName = Sheets(LastSheet).Name
    Sheets(LastSheetName).Name = NewSheetName

End Sub

Suc6

Dag Arno ,

Macro werkt perfect maar nu wil ik i.p.v. de naam "Kopie van blad 1" een waarde automatisch laten invullen die in een cel staat van ander werkblad.

Met onderstaande stuk code kun je elke naam aangeven die je wenst, dus ook de inhoud van een cel.

Code:
Sub Maak_Een_Kopie()
    KopieMacro "Blad1", "Kopie van blad 1" ' Blad 1 is de naam van het orgrineel, Kopie van blad 1 is de kopie :-)
End Sub

Dus "Kopie van blad 1" zou ook sheets("een ander blad").range("A1") of zoiets kunnen zijn.

Suc6

Opgelost

Bedankt Spiderman,

Macro werkt als een trein

Groet DJDJ

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan