nieuw wordpress thema installeren en daarmee ook nieuwe inhoud

Status
Niet open voor verdere reacties.

nhogew

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2011
Goede morgen,

ik heb een nieuw wordpress thema aangeschaft voor mijn website (parallax), maar met dat ik het thema wil aanpassen wil ik ook de inhoud van de website aanpassen.

Dit wil ik graag synchroon doen; dus mijn huidige site in de lucht houden en daarnaast de nieuwe site qua inhoud aanpassen. Dit laatste wil ik bijvoorkeur online doen zodat mijn collega's direct input kunnen geven, maar ook dat ik straks niet alle permalinks opnieuw moet maken. (dit is de eerste keer dat ik zoiets ga doen).

Ik ben eigenlijk op zoek naar hoe ik dit zo eenvoudig mogelijk kan doen en ik denk dan aan:

1> misschien gewoon direct het nieuwe thema installeren, en snel 1 pagina beschikbaar maken voor bezoekers en de rest in de "achtergrond" aanpassen?
2> met een subdirectory gaan werken; maar ik begrijp dat ik daarna dan toch wel eea als permalinks moet aanpassen

wie heeft een goede suggestie? Dank alvast Niesje

niet helemaal duidelijk

Om te beginnen:
een ander thema gaan gebruiken is vrij simpel en doe je eigenlijk in twee stappen:
  1. uploaden en installeren van de thema-bestanden
  2. aktiveren van het thema
Na de eerste fase staan de diverse themabestanden op de server
en kun je het thema terugvinden in het administrators-gedeelte in het dashbord menu "WEERGAVE".
Het is dan nog niet het thema waarin de website wordt weergegeven.

In fase twee doe je eigenlijk niets anders dan in het dashbord het betreffende thema activeren (in het scherm waarin de beschikbare thema's worden getoond, klik je bij het gewenste thema op de knop 'activeren'.
Pas dan ziet ook de bezoeker de website in die themaweergave.

Volgens mij is er geen standaard mogelijkheid om een deel van een website in één thema weer te geven en een ander deel van de website in een ander thema.

Wat eventueel wel kan is dat binnen één thema meerdere templates gemaakt kunnen worden
zodat je verschillende pagina's ook een aparte 'look' kunt geven. Maar ook dan zal het betreffende thema is zijn geheel geactiveerd moeten zijn.
En bovendien is dat niet wat jij wilt.

Content-vernieuwing
Zoals je het nu beschrijft zou je de "oude" content geheel buiten beeld willen houden, terwijl je de nieuwe content geleidelijk aan aanmaakt en gaat tonen.
Ik kan me daarbij je beweegredenen niet zo goed voorstellen.
Wanneer pagina's of berichten verouderd zijn, kun je ze afvoeren (niet meer tonen of meteen geheel verwijderen).
Wanneer de content niet verouderd is, waarom zou je die dan niet meer laten zien?

hoi tecsman,

sorry inderdaad ben ik niet duidelijk geweest. ik heb het nieuwe thema reeds en kan dat inderdaad activeren. Het is alleen zo dat we de inhoud; dus de tekst aan willen passen en ik dat eigenlijk nog even achter de schermen wil doen, zonder dat het direct voor iedereen zichtbaar is, maar ik wil de website niet uit de lucht halen.
Ik zoek dus een manier hoe ik een nieuwe site kan maken en de oude in de lucht kan houden en dat allemaal direct op het domein waar het hoort te staan omdat mijn skills niet goed genoeg zijn om dan later weer de nieuwe website om mijn domein te plaatsen, met alles perfect werkend.

Ik denk nu; maar help me als ik hier helemaal fout ga het volgende:
ik activeer het nieuwe thema met de huidige content
ik maak nieuwe pagina's aan voor de nieuwe content en ik zorg ervoor dat die pagina's niet zichtbaar zijn zodat ik ze eerst helemaal goed kan maken
want als ik het op die manier doe hoef ik toch later de permalinks niet weer aan te passen? ik zet dan gewoon de pagina's met "oude" content uit?

Dank voor je hulp vast

als ik jouw was zou ik met subdirectories werken als je de oude website eruit haalt maak je meschien snel fouten omdat je snel wilt doen en zo eb je volgens mij dan ook langer de tijd en kan je gerust werken en pas mensen erop laten als je dat zelf wilt. en als het niet lukt kan je altijd nog naar *KNIP* :)

Laatst bewerkt door een moderator:
@Nizaris,
welkom op Helpmij.nl.:)
Ik heb de link verwijderd, er mag niet zomaar reclame gemaakt worden. Gezien je deze elk van jou berichten plaatst, is het puur om reclame voor die site te maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan