nieuwe 120 mm cpu fan

Status
Niet open voor verdere reacties.

pyrokenny

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2011
hallo,

ik heb de syth mugen 3 referb,
de cpu die erop ziet is de phenom ii x4 965
in mijn bios heb ik de uppertemp op 55 graden gezet,
de koeling heb ik met prime95 64bit getest en de max temp is 58 graden tijdens dat de fan op zijn max draait,
wat voor 120 mm fan raden jullie mij aan die max 35 db aan geluid geeft,

alvast bedankt, kenny

Hallo pyrokenny. Een stillepc kan niet gemaakt worden zonder koeling. Om de componenten te koelen moet je wel een goede luchtstroom hebben. Dit kan dan met fans. Ook om minder geluid te hebben is de keuze van jou 120 mm fans een prima keus. Mijn nexus maakt goede en stille 120 mm fans is mijn ervaring. Voor en achterin als het kan in de kast, dus twee 120 cm fans te hebben. Het beste isom deze op een wat lagere snelheid te laten draaien d.m.v. de fancontroler dan hoor je ze bijna niet en geven ze toch een prima koeling. Let wel op bij het plaatsen dat de airflow naar de achterkant van de kast blaast.Op de fan staat een pijl deze moet naar de achterkant van de kast wijzen.

De fan kun je beter met rubbertjes vastzetten, zo is de kans op het doorgevenvan trillingen het minst. Ze zijn ook los te koop. De rubbertjes gaan door de 4gaten waar normaal een schroef doorheen gaat. Anders laat je adviseren. ;)

Laatst bewerkt:
de static pressure fans van corsair zijn wat betreft stilte erg goed en ze koelen hoogstens 1 a 2 graden slechter dan high rpm fans
static pressure fans zijn special bedoeld om veel lucht te verplaatsen op lage toeren.
ze hebben rubber houdertjes zodat ze geen trillingen door geven aan de kast of andere apparatuur

klikerdeklik
23Dba

Ik denk dat ik voor de corsair ga en hij kan gewoon op m'n cpu koeling?
en is er toev geen 4 pinskoeling want die gaat namelijk op m'n cpu-fanslot

want als je naar m'n setup kijkt is de luchtstroom al goed genoeg.

alvast bedankt, kenny

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan