Nieuwe "22 monitor

Status
Niet open voor verdere reacties.

Referer

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2005
Goededag, ik heb laatst een nieuwe computer gekocht. Nu heb ik echter nog zo'n lelijke, zeer zeker geen flatscreen monitor. Ik vroeg me af aan de mensen die verstand van monitors hebben welke monitor ik het beste kan halen in de prijsklasse tot €250, het liefst minder natuurlijk. Ik heb het liefst een 22 inch.

Alvast bedankt!:thumb:

Samsung SyncMaster T220 ( LS22TWHSUV )

Samsung SyncMaster T220 ( LS22TWHSUV )
Mooi apparaat, maar waarom speciaal deze en niet één van de vele anderen?

Ik denk dat TS aan dit verhaaltje mogelijk meer leesplezier heeft dan aan een enkel rechtstreeks type.

Laatst bewerkt:
Niet de T220 nemen, tenzij je van gebrek aan functies, hevige backlight bleeding en een blauwig beeld houdt.

Ik zou zelf voor de BenQ E2200HD gaan voor dat budget, is te vinden voor 200 euro bij de Media Markt (14 dagen omruilgarantie i.v.m. dode pixels e.d.)

Hoezo? Heb je daar zelf ervaring mee of zo? Ik lees verder van de T220 alleen maar goede recensies.

Als we niet oppassen groeit dit topic uit tot een sliert van vele tientallen berichten, hetgeen ik mede trachtte te voorkomen door die vergelijkende test te linken.

Het probleem met het noemen van één bepaald stukje hardware is vaak dat er vele tientallen mensen super tevreden over zijn, maar aan de andere kant evenveel minder -of ontevreden mensen zijn. Dat ontaardt veelal tot oeverloze O.H. discussies.

Er zijn zo gruwelijk veel TFT's te koop dat je wel "tig" apparaten kunt noemen. Op al die genoemde apparaten krijg je vervolgens "tig" positieve en "tig" minder positieve reacties, dat schiet dus niet op.

Veel handiger is om eerst de objectieve hardware cijfertjes te lezen: reactietijd, kijkhoek, etc. etc.
Je houdt dan een stuk of wat apparaten over die wel wat lijken.
Stap 2 bij de aanschaf van een TFT is dan éérst naar de website van de repsectievelijke fabrikanten te surfen en álles te lezen over hun dode pixels en vooral ook dode subpixels beleid voor de betreffende monitor. Pas op: binnen 1 merk kunnen verschillende policys van toepassing zijn op verschillende type monitoren.

Als je dit hebt gedaan, is de keuze wellicht beperkt tot een enkele monitor.
Als je die types nu eens hier post en de reacties daarop bekijkt, dán ben je m.i. veel handiger bezig dan met het roepen van 1 nummer en vervolgens de welles-nietes reacties daarop te lezen.

Hoezo? Heb je daar zelf ervaring mee of zo? Ik lees verder van de T220 alleen maar goede recensies.

Ja daar heb ik dus inderdaad ervaring mee, sowieso de hele T-reeks van Samsung vind ik barslecht. Dan zou ik nog eerder de wat oudere 225BW nemen bijvoorbeeld (en niet de 226BW vanwege de panelenloterij). En die 'reviews' zijn gewoon afkomstig van Jan met de pet die geen flauw idee heeft waar hij naar moet kijken. Hij ziet gewoon een 22 inch scherm (OMG GROOT!!!!!111) en schrijft dan een lovende review, terwijl hij waarschijnlijk niet eens weet wat backlight bleeding is bijvoorbeeld...

er is ook nog een mooie beeldscherm van HP.. de HP L 2245 w 22 inch die kun je ook nog is roteren :P

Ja daar heb ik dus inderdaad ervaring mee, sowieso de hele T-reeks van Samsung vind ik barslecht. Dan zou ik nog eerder de wat oudere 225BW nemen bijvoorbeeld (en niet de 226BW vanwege de panelenloterij). En die 'reviews' zijn gewoon afkomstig van Jan met de pet die geen flauw idee heeft waar hij naar moet kijken. Hij ziet gewoon een 22 inch scherm (OMG GROOT!!!!!111) en schrijft dan een lovende review, terwijl hij waarschijnlijk niet eens weet wat backlight bleeding is bijvoorbeeld...
Dáárom dus ook de vergelijkende test link geplaatst, dat zijn géén Jan met de Pet op mannen die de test hebben gedaan en beschreven.

Ik heb wat rondgekeken. Ook die test.

Nu heb ik op cnet gezien dat de Samsung T220 qua prestaties gemiddeld was. Maar hij zat wel in de top 5 van "22 inch monitors.

Link: http://reviews.cnet.com/best-21-22-inch-lcd-monitors/?tag=rb_content;contentNav

Nu zag ik bij Alternate dat de LG W2241S-BF in de aanbieding is:
http://www.alternate.nl/html/shop/productDetails.html?artno=v5lkb4&baseId=168376
Dat is die wat Harry Snor aanbeveelt.

Voor het zelfde geld krijg ik ook deze:
http://www.vergelijk.nl/lcd_monitor/acer/p223w/
Die staat ook hoog aangeschreven.

Ik weet dus echt niet wat ik moet kiezen. Ik kan wel naar de specificaties kijken van die test maar zo heel veel scheelt dat allemaal niet toch?

Laat ik een vraag zo stellen: stel je hebt €250 euro tot je beschikking. Welke monitor zou je kopen? Het liefst zo goede mogelijke prestaties, maar als een monitor echt eruit springt met een prijs/kwaliteitverhouding je die kiest.

Mijn voorkeur gaat naar de Samsung T220, maar wat Tandstickor aanmerkt dat hij zelf ervaring heeft met backlight bleeding én ik dat bij reviews lees op Azerty begin ik toch te twijfelen.

Alvast bedankt!

Hoi !

Let wel: ik had het over een goed BUDGET-scherm, met alleen een VGA-aansluiting !

Als je meer te besteden hebt, voel je vooral vrij.......

Greetz,

Harry.

Ik heb wat rondgekeken. Ook die test.
Mijn voorkeur gaat naar de Samsung T220, maar wat Tandstickor aanmerkt dat hij zelf ervaring heeft met backlight bleeding én ik dat bij reviews lees op Azerty begin ik toch te twijfelen.

Alvast bedankt!

Nouja je moet het helemaal zelf weten natuurlijk, ik geef alleen advies.

Stel dat de T220 en de E2200HD precies even duur waren (is niet zo, de E2200HD is goedkoper), had ik alsnog voor de E2200HD gekozen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan