nieuwe 2e hardeschijf wil het niet doen

Status
Niet open voor verdere reacties.

treinengek

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2007
Hallo,

Ik heb een 2e hardeschijf gekocht, betreft Western Digital 1 TB.

Nadat ik deze in mijn computer geplaatst hebt werkte alles perfect computer start normaal op, maar ik keek bij deze computer, en hij werd niet weergegeven. Ik heb in de bios van alles geprobeert, maar niks werkt. hij herkent hem wel in de bios. Toen kreeg ik de melding tijdens het opstarten dat ik ctrl+I moest indrukken. Waarna mijn computer niks meer deed. 4 uur lang aan de telefoon gehangen met de hp helpdesk om mijn computer weer aan de praat te krijgen. Ik kreeg een herstel cd opgestuurt, dit werkt perfect. maar tot mijn verbazing heeft hij windows nu op de harde schijf van 1 TB geinstaleert en niet op de standaart harde schijf die er in zat van 500 GB en die word nu niet meer weergegeven...

In de bios worden ze alle 2 weergegeven.

Ik ben ten einde raad, weet iemand wat ik moet doen?

Met vriendelijke groet,
Corné Methorst

Heb je al bij schijfbeheer gekeken?

Rechtermuisknop op deze computer en dan beheer..

Onderaan staat schijfbeheer. Staat hij er daar ook bij? Is hij al opgedeeld in partities. Zo niet, dan zal je hem ook niet zien bij deze comp.

Als je hem opnieuw indeeld, zal hij weer gewoon bij deze comp. terug komen..

Hoe moet je hem dan opdelen in parities?

Ik zit nu op school dus ik kan niet zo snel in beheer kijken, Ik ben daar volgens mij wel geweest, en daar was hij volgens mij wel te zien, dus volgens mij licht het wel aan die parities.

Hoe moet je hem dan opdelen in parities?

Ik zit nu op school dus ik kan niet zo snel in beheer kijken, Ik ben daar volgens mij wel geweest, en daar was hij volgens mij wel te zien, dus volgens mij licht het wel aan die parities.

Ik denk dat hij daar inderdaad wel bij zal staan (had afgelopen week hetzelfde probleem)
De schijf zal dan als on-geinitieerde schijfruimte daar staan.

Rechtermuisknop; partitie aanmaken, aangeven hoe groot hij moet zijn, partitie maken en formateren.. (vergeet em niet een mooie naam te geven) pak er een goed boek bij of start een film, want dat duurt wel even!

Als je dan opnieuw opstart, zou de nieuwe partitie erbij moeten staan. Doe dit ook voor de rest van de schijfruimte. veel succes en google maar als je meer info nodig hebt over partities maken met schijfbeheer..

Dat klopt inderdaad, zo stond hij er. Ik ga vanmiddag gelijk ermee aan de slag, ik zal gelijk hier plaatsen als het gelukt is. alvast bedankt ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan