Nieuwe 400 GB schijf laat er 130 GB zien

• Onderwerp starter Onderwerp starter EnHa
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

EnHa

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2007
Ik heb een Western Dig. UDMA schijf gekocht van 400 GB (vorige schijf was te klein)
Hier heb ik windows XP opnieuw opgezet. Bij het installeren kon ik een max. partitie van ong. 130 GB maken.
Na installatie XP blijkt dat dit inderdaad de ruimte was. De overige ruimte was gewoon weg.

Het programma Western Digital Life guard diagnostics erop los gelaten, deze geeft een capaciteit aan van 400 GB, echter 137 gb ingedeeld. (Type drive IDE; Device serial nr: WD-WCAS82408175;Logical drive c: 137.43 gb Total space)

Het programma Minitool partitioner laat zien:
Disk 1 c: NTFS 128 Gb en unallocated 12Mb

De schijf heb ik in een andere PC gehangen. Daar zag ik in Schijfbeheer, wel de overige ruimte staan. Deze heb ik toen geformateerd, zodat de 400GB ter beschikking kwam.

Bij het terugplaatsen van de schijf in de pc waar hij moet zitten, kwam bij het opstarten de melding: unmountable_boot_volume.

Aangezien ik niet verder kwam, heb ik alles weer verwijderd en XP opnieuw geinstalleerd.
Status: weer slechts een deel van de totale cap. beschikbaar.
Voor ik verder ga met installeren van andere programma's, wil ik eerst de capacitiet volledig hebben.

Wie heeft de oplossing ?

Hallo

X.p. zonder s.p. 2 herkend maximaal 128GB (130GB).

Het installeren van s.p. 2 lost dit op.

Peter

OK. Ik ga op zoek naar een SP 2.
Zie op de site van Microsoft dat deze sp2 nl niet meer ondersteund wordt en dus niet meer te doawnloaden is.

Kan het ook met SP3 ?
(daar heb je of kennelijk 1a voor nodig of dus de niet meer te doawnloaden sp2)

Hallo

De hogere s.p.'s bezitten dezelfde basis functionaliteit als de lagere , dus ja op de vraag "Kan het ook met SP3 ?"

Peter

Laatst bewerkt:
Het is gelukt !
Inderdaad is na een SP update, de extra ruimte wel herkend werd.

Bijzonder is dat het downloaden van een Nl SP3 versie lastig bleek te zijn.
De SP 2, kwam 2 dagen later alsnog automatisch aanwaaien !
Geen SP3 dus gebruikt.

Bedankt voor de hulp.

EnHa

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan