Nieuwe AAMD Phenom's II zijn uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Volgens de test in PC Games Hardware (Duits magazine) zijn de zeker vooruit gegaan. Maar begrijpelijk blijven de Intel's sneller (Core I7) wel kunnen de nieuwe Phenoms in een aantal tests de Core 2 Quads aan.
Veel plezier alvast van je Phenom :D

wat me opvalt in de test is dat het bij GTA4 best goede prestaties neerzet.

Nu is de processor wel vrij prijzig, maar het moederbord en geheugen is veel goedkoper.
Dus deze processor is een goede concurrent voor de dure Q9550 van Intel. En die kost inmiddels al richting de 280 euro.

Bij de meeste spellen kan je net zo goed een E8400 kopen en het geld in een betere videokaart steken. Is mijn mening...

Ik ben benieuwd. Volgens de reviews is AMD er inderdaad op vooruit gegaan :p

Zou toch mooi zijn als AMD nu proccesors gaat ontwikkelen die gelijkwaardig/beter zijn aan de intel proccesors

En harry, draai je er al mee?

Ik heb een vraagje: Heb jij de boxed versie gekocht? Zo ja: wat is de kwaliteit van die koeler?
Dat is namelijk wel handig om te weten als ik het andere mensen adviseer.

Hoi !

Yep, zit er in !

Ben het overclock-potentieel nog aan het uitvinden, loopt nu op 3,2 Gig.

Ik heb uiteraard een tray-versie besteld; immers ik had speciaal een Scythe Mugen gekocht.

Maar wat ik van de koeler gezien heb: het lijkt uiterlijk precies op de koeler die bij de Phenom I verstrekt werd, 3 heatpipes onder een relatief klein koellichaam.
Da's een prima ding, maar absoluut niet om een Phenom I of II over te klokken.

Dus: ik zou potentieele overklokkers zeker een goede koeler van derden adviseren !

Welterusten,

Harry.

Hoi !

Yep, zit er in !

Ben het overclock-potentieel nog aan het uitvinden, loopt nu op 3,2 Gig.

Ik heb uiteraard een tray-versie besteld; immers ik had speciaal een Scythe Mugen gekocht.

Maar wat ik van de koeler gezien heb: het lijkt uiterlijk precies op de koeler die bij de Phenom I verstrekt werd, 3 heatpipes onder een relatief klein koellichaam.
Da's een prima ding, maar absoluut niet om een Phenom I of II over te klokken.

Dus: ik zou potentieele overklokkers zeker een goede koeler van derden adviseren !

Welterusten,

Harry.
Ja, voor overclocken kan je beter een andere koeler nemen, maar de meeste vraagstellers op helpmij weten niet wat overclocken is (laatstaan dat ze het doen). Maar ik had pas een koeler van een oudere AMD x2 in handen (5400X2 geloof ik) en daar was ik nogal van geschrokken. (zo slecht) Dus ik vroeg me af of de koeler van de phenom wel aardig is. Niet om te overclocken, maar wel om de processor aardig koel te houden en met niet super veel herrie.
Natuurlijk zijn er altijd koelers die stiller zijn, maar ik heb bijv zelf de boxed koeler van de Intel E8400 en die is prima in orde. Die durf ik elke niet-overclocker best aan te raden.

Hoi !

Wel een stuk beter dan die X2 standaard koelers, hoor !

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan