Nieuwe aanschaf laptop videobewerking

Status
Niet open voor verdere reacties.

DennisBosma

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2009
Hallo,

Een paar maanden geleden heb ik een vraag gesteld voor een aanschaf van een nieuwe desktop. Toch was ik niet zeker over een aankoop van een desktop, deze neem ik niet zo snel ergens natoe, als dat nodig is.

Ik ben op zoek naar een snelle 15" inch Laptop voor o.a.: adobe Illustrator, adobe Photoshop en adobe Premiere. Zelf heb ik wel rond gekeken en kwam stil te staan bij een laptop met het merk Medion. Ik heb over het merk informatie opgezocht waar het merk bijvoorbeeld vandaan komt, aangezien het merk ook in de Lidl of Aldi te koop is.
Op de website staat dat Medion laptops/desktops in elkaar gezet worden met verschillende onderdelen (hardware) van andere fabrikanten. Sommige onderdelen worden, door grote fabrikanten, zelfs speciaal gemaakt voor Medion. En daarom niet te vinden zijn op internet. Dat gaat knagen..

De specs zijn, hoe ik het zie, redelijk. De laptop beschikt een 128 GB SSD + 1 TB HDD.
Beeldscherm: 15,6 inch (1920 x 1080)
Processor: Intel Core i5-6200U
Werkgeheugen: 8 GB
Opslag: 128 GB SSD + 1 TB HDD
Grafische kaart: NVIDIA GeForce GTX 950M (2 GB)

Mediamarkt

Ik kom er niet uit. Heb ook al rond gevraagd aan bekenden maar die vinden het (niet zo bekende) merk riskant.

Alvast bedankt!:thumb:

Het merk erazer zegt mij niets, de specs liegen er niet om eerlijk gezegd en voldoet ruimschoots aan je wensen.

Medion is geen slechte pc/laptop, goede service van medion. En btw Grote merken hebben ook verschillende hardware van andere fabrikanten in gebruik.

Medion is va Lenovo en levert goede spullen.

Snap alleen niet dar er voor een i5 wordt gekozen, een i7 is voor videobewerkings progjes een must.
Minimaal 16GB en een dedicated videokaart is daar helemaal niet voor nodig, wel een bijzonder goede koeling want met renderen wordt alles bloedje heet.

Wat is het budget?

Medion is va Lenovo en levert goede spullen.

Snap alleen niet dar er voor een i5 wordt gekozen, een i7 is voor videobewerkings progjes een must.
Minimaal 16GB en een dedicated videokaart is daar helemaal niet voor nodig, wel een bijzonder goede koeling want met renderen wordt alles bloedje heet.

Wat is het budget?

800-900€

Kijk eens of je binnen je budget hier wat kunt vinden. Ik heb er in 2012 zelf één aangeschaft (daar typ ik nu dit bericht mee) en ben zéér tevreden over het ding. (zie mijn systeem). Familie van mij heeft op mijn aanraden afgelopen januari ook zo'n ding gekocht en ook deze draait als een tierelier.
Voordeel van deze machines is dat je ze nagenoeg geheel naar eigen wens kunt samenstellen. Kost wel iets meer dan een gemiddelde dozenschuiver van de Liddle, Mediamarkt of Acer.......... (!) of een ondefinieerbare van Dell, maar je krijgt wel een gepersonaliseerde laptop, volledig ingericht naar je eigen wensen.

Voordat er lezers in de "hik schieten" over mijn Dell opmerking : ik was een maand geleden op zoek naar een 2e laptop met een 12" scherm. Helaas kon ik bij 'mijn' merk in deze schermmaat niet vinden (samenstelen) wat ik zocht, dus ik moest 'vreemd' gaan. Uiteindelijk bleven er 2 merken over. Dell en Toshiba. Ik heb beide om info gevraagd, met name over het merk / type SSD en merk geheugen dat in de machine zit. Dell vertelde mij zonder blikken of blozen dat ze er geen flauw idee van hadden. Welnu, dát wekte bij mij wel érg veel vertrouwen...................
Er zijn nu eenmaal SSD's die wat mindere reviews hebben (geldt ook voor geheugenbankjes). Is het dan vreemd dat je als aspirant koper wil weten welke merken in een laptop zijn toegepast?

Laatst bewerkt:
@gast0225. Kan kloppen als je het over de consumenten modellen hebt. Is gewoon wat er deze week weer het goedkoopst in te kopen is. Geld overigens ook voor HP, IBM enz. Bij de zakelijke modellen weten ze tot op het schroefje nauwkeurig wat er in de geleverde spullen zit. Voor de kwaliteit maakt het geen verschil.

Hangt een beetje af wat TS onder videobewerking verstaat. Maar het valt te overwegen om voor een i7 te kiezen met minimaal 256GB SSD en 2TB schijf, incl. 16GB geheugen. Dan heb je voor nu en straks tenminste ruimte genoeg. Blijft wel dat laptops hier niet echt voor gebouwd.

Bedankt voor de reacties.

Ik heb bto.eu bekeken, maar dat wordt mij een beetje aan de dure kant. De Medion die ik al aangaf, is dit geen aanrader dan?

gr

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan