nieuwe aanschaving pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

derp619

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2013
zover ik dacht werkt dit allemaal wel goed samen zou iemand er even naar kunnen kijken?!

http://nl.hardware.info/wensenlijst/486312/geen_username/rolf-pc (als het kan naar 800 euro?)

ook is dit de eerste keer dat ik een pc heb samengesteld iemand nog advies wat ongeveer even goed is maar goedkoper kan?!

-------------------- toevoeging heb al cd/dvd rom speler en extra 1tb hardeschijf sata hier liggen 2dehands 1tb toen voor 30 gekocht en dvd rom voor 5------------------------

alvast bedankt voor advies over een week wil ik de eventuele pc gaan bestellen.

mvg

Rolf

Laatst bewerkt:
Hoi Rolf,

Allereerst, de link werkt niet.
En ten tweede...sorry dat ik een taalpurist ben, maar wat is "aanschaving"?
Ik denk dat je "aanschaf" bedoeld...

Laatst bewerkt:
er is maar 1 aangevinkt ik zit te denken om de goedkopere te nemen om geld te besparen want wil op 800 uitkomen.

en volgens mij is die kast normale grote? (maar goed eerste keer dat ik ooit pc zelf bouw)

Laatst bewerkt door een moderator:
wat dacht je ervan om je pc te bestellen bij www.megekko.nl

scheelt je zomaar even een paar tientjes ;)
Is ook een betrouwbare webshop. Aangeraden door de tweakers site.

Bijv zoiets:
- Cooler Master Hyper 212 EVO
- Cooler Master Storm Scout II
- Corsair CX600M
- Corsair Vengeance LP CML8GX3M1A1600C10
- MSI N660 TF 2GD5/OC
- MSI Z87-G45 Gaming
- Processor Intel Core i5 4670K (3,4GHz)
- Seagate ST1000DM003 (Let op het is 1TB, je kan de 2TB nemen maar heb je dat nodig? Kost je wel 30 euro extra)
- https://www.megekko.nl/winkelmand/add/377288/438/

VERZENDKOSTEN
€ 6,95
TOTAALBEDRAG
€ 802,46

Laatst bewerkt:
link geeft alleen dit : Cooler Master Hyper 212 EVO aan

maar de pc opzich ziet er niet verkeerd uit als ik het zo bekijk ^^

Ja je kan hem op die site niet op slaan. Mits je inlogt.
Als je de namen van de onderdelen in het zoek vakje plakt en vervolgens enter. Kan je de PC zo nabouwen.

Dacht ik ook voor dat bedrag, vandaar dat ik het even aangaf ;)

maar dan heb ik nog 1 vraag is het niet beter bijvoorbeeld een andermoederbord te nemen die AMD ondersteund en er een AMD FX-8350

in te doen? :X

Ligt eraan, de procesorren zijn in principe gelijkwaardig aan elkaar. Alleen ben je bij AMD vele malen goedkoper uit. Omdat je moederbord ook veel goedkoper is.
De intel processor is per core veel krachtiger. Dus bij sommige games zou intel weer beter zijn en bij andere games AMD. Wel de games van tegenwoordig ondersteunen steeds meer 8-cores. Dus ik denk dat je met AMD meer toekomst gericht zit.

Je zou ook beter in game filmpjes kunnen opnemen met een FX8350. Het grote nadeel bij AMD (FX) processoren is dat ze bijna 30% meer energie slurpen en ook meer warmte produceren. Dus dan zou je twee extra FAN's in je case moeten doen voor 15 euro.

Wel zou je hem veel hoger kunnen overclocken.
Denk als je voor AMD gaat. Het je zomaar even 5 tientjes scheelt.

Laatst bewerkt:
hmm denk dat ik zelf wel een pc met amd er in in elkaar zet,
het advies heeft me al erg geholpen en krijg het zelf wel voor elkaar op deze manier ^^

bedankt voor het advies ik ga waarschijnlijk die pc halen ^^

mijn oom is over paar dagen terug dus die zal dan kijken of het hem ook wat lijkt :P

@derp619,

Ik heb een aantal quotes verwijderd. Indien je direct reageert kun je hiervoor de optie snel reageren of reageer op vraag gebruiken. Het topic wordt onnodig lang met quotes die niet nodig zijn.

ik ben met sander zijn set up gegaan (en een paar lichtjes er in gezet)

erg bedankt voor de hulp

(satshow sorry daar voor zal er om denken)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan