Nieuwe AccesPoint 'zuigt' internet van de rest van het netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Indude

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2014
Vanmiddag heb ik een nieuwe accespoint gekocht(TP-Link Access Point TL-WA801ND), toen ik thuiskwam ben ik direct bezig gegaan met het installeren.
Toen ik alles up and running had liep ik echter tegen een probleem aan. Zodra ik met mijn telefoon verbinding maakte met de accespoint werd het internet opeens veel trager.
Dat was ook te zien op Teamspeak waar de quality daalde naar een laag percentage en mijn ping steeg. Direct toen ik de AP toen weer uitdrukte was die lag ook weer voorbij. Hierna heb ik een test gedaan door google.com te pingen via cmd, en ook daar vond een stijging plaats.
Mijn setup bestaat uit 2 powerline adaptars met drie ingangen(eentje voor mijn broertje, eentje voor mij en sinds vandaag eentje voor de AP).
De AP is trouwens ingesteld op range extender.

Is er iemand die misschien tips heeft om de performance te verbeteren?

Mvg,
Indude

Je moet de AP instellen als accesspoint. Een range extender is juist bedoelt om een netwerk uit te breiden zonder de netwerkaansluiting van de accesspoint te gebruiken.

Je kunt in de accesspoint gewoon dezelfde netwerknaam en hetzelfde beveiligingswachtwoord instellen, daardoor wisselen de apparaten zelf van accesspoint wanneer ze dat nodig achten.

Bij een range extender gebruik je maar ca de halve bandbreedte.. dus veel verspilling... want het signaal moet heen en terug...
Als AP idd beter.

Hartstikke bedankt!

Hij staat nu als Acces point ingesteld, en dat heeft het inderdaad opgelost.

Nogmaals bedankt!

Mvg,
Indude

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan