Nieuwe Account maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Besturingssysteem
Win 11
Ik wil een nieuwe account maken en met een wachtwoord beveiligen. Dat is dus geen enkel.probleem. Hoe krijg ik echter de gegevens, bijv. Mijn Documenten onder deze nieuwe account ondergebracht zodat die worden beveiligd met een wachtwoordbeveiliging?? Waar moet ik naar toe slepen of kopiëren.

Je kunt de documenten gewoon naar het nieuwe account slepen.

Jan
Hoe dan. Even een voorbeeld. Ik heb een nieuw gebruikersaccount aangemaakt genaamd Jansen. Nou wil ik my documents and settings onder dat account brengen. My documents and settings vind ik dus uiteraard, maar ik zie nergens Jansen staan waar het naar toe moet. Waar kan ik Jansen = nieuwe gebruikersaccount dan vinden??

Andere mogelijkheid is gebruik maken van de wizard Wizard Bestanden en instellingen overzetten

Daarmee een bestand maken (aangeven dat dit de 'oude' computer is) en dat verzamelbestand op een algemeen toegankelijke plaats neerzetten (of op memorystick etc.)
dan inloggen op het nieuwe account, en dan weer de wizard starten, alleen dan aangeven dat je op de nieuwe computer werkt en bladeren naar dat verzamelbestand.

Kijk maar hoever je daarmee komt.

Te vinden onder Start -> (alle) Programma's -> Bureau-accesoires -> Systeemwerkset

Nog een mogelijkheid is gewoon alles laten, en dat wachtwoord zetten op je huidige account.
[ctrl-][alt-][del] toetscombinatie, en kiezen voor Wachtwoord wijzigen.

Daarna wordt om het in te stellen wachtwoord gevraagd.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Andere mogelijkheid is gebruik maken van de wizard Wizard Bestanden en instellingen overzetten

Daarmee een bestand maken (aangeven dat dit de 'oude' computer is) en dat verzamelbestand op een algemeen toegankelijke plaats neerzetten (of op memorystick etc.)
dan inloggen op het nieuwe account, en dan weer de wizard starten, alleen dan aangeven dat je op de nieuwe computer werkt en bladeren naar dat verzamelbestand.

Kijk maar hoever je daarmee komt.

Te vinden onder Start -> (alle) Programma's -> Bureau-accesoires -> Systeemwerkset

Nog een mogelijkheid is gewoon alles laten, en dat wachtwoord zetten op je huidige account.
[ctrl-][alt-][del] toetscombinatie, en kiezen voor Wachtwoord wijzigen.

Daarna wordt om het in te stellen wachtwoord gevraagd.

Tijs.

Maar slepen en plakken is tig keer makkelijker maar alleen dus hoe??

Heel fijn bedacht, maar wil je je Outlook Express mail ook overzetten etc? Die staan per gebruikersnaam in een verschillende submap van je zgn. gebruikersprofiel. Ook nog eens in een verborgen map etc.

Bovendien zijn er andere instellingen die je wellicht zou willen overnemen, zoals bureaubladindeling (achtergrond etc.)

Dus: Slepen is niet zomaar gedaan! Vandaar de omweg via de wizard.
Of dat wachtwoord op je huidige account zetten.

Tijs.

Heel fijn bedacht, maar wil je je Outlook Express mail ook overzetten etc? Die staan per gebruikersnaam in een verschillende submap van je zgn. gebruikersprofiel. Ook nog eens in een verborgen map etc.

Bovendien zijn er andere instellingen die je wellicht zou willen overnemen, zoals bureaubladindeling (achtergrond etc.)

Dus: Slepen is niet zomaar gedaan! Vandaar de omweg via de wizard.
Of dat wachtwoord op je huidige account zetten.

Tijs.
Nee het gaat om de computer van een kennis en haar kinderen hebben een gebruikersaccount met wachtwoord, maar wegens allerlei toestanden moest de hd worden geformatteerd, hun gegevens gesaved op een andere hd en het gaat alleen om mijn documenten. Vreemd dat je de nieuw gemaakte gebruikersaccounts niet terugziet onder documents en settings???

Zonder inloggen is er (nog) geen gebruikersprofiel, en dus niets terug te vinden onder Documents and Settings.

Pas na inloggen op het nieuwe account is daar wat te zien, namelijk een nieuw gemaakt profiel gebaseerd op het standaard gebruikersprofiel.

Zodra dat profiel gemaakt is, kan er eventueel wat gesleept worden, vanuit dat nieuwe account. Dit dan vooropgesteld dat die nieuwe gebruiker rechten heeft op het medium (disk/memory stick etc) en de precieze (sub-)map waar de originele bestanden waren veiliggesteld.

Mocht dat niet lukken (geen rechten), dan kan er een instructie komen hoe eigenaar te worden van de veiliggestelde bestanden, waarna er wel gesleept kan worden.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Klopt voor de volle 100%. Na het opnieuw inloggen moet de nieuwe account te zien zijn. Voor het copiëren van "mijn documenten" moet je echter toegang hebben tot de "oude" account en de nieuwe, dus je moet ingelog zijn met administrator-rechten. Dan kan je "mijn documenten" gewoon copiëren. Het gaat hier echter alleen om de bestanden, NIET om de e-mail of favorieten en dergelijke.

Jan

[...] Het gaat hier echter alleen om de bestanden, NIET om de e-mail of favorieten en dergelijke.

Jan

Start zelf eens die wizard op, dan zul je zien dat je zelf kunt aangeven wat wel en niet veiliggesteld moet worden. Maar als het alleen inderdaad alleen over bestanden gaat (en dus niet de e-mail etc.) zou het inderdaad genoeg zijn om alleen de zichtbare mappen en bestanden onder C:\Documents and Settings\[gebruikersnaam]\Mijn Documenten op te slaan.

Tijs.

Instructie Eigenaar worden: hier

(Dit voor het geval er rechten problemen ontstaan zijn om toegang te krijgen tot de veiliggestelde bestanden/mappen).

Succes,

Tijs.

Zag inderdaad dat de nieuwe gebruiker zichtbaar wordt na opnieuw opstarten. Altijd wordt je gevraagd te restarten en nu toevallig net niet> probleem opgelost en bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan