Nieuwe accu maar wil niet laden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

murtie

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2009
Hoi,

zoals gezegd heb ik een nieuwe accu gekocht voor mn MSI GE60.
Voor het eerst toen ik m aandee was de percentage op 85 a 86 % . Niks mis mee dus dacht ik zelf.
Na een poosje zonder adapter aan te sluiten was het even naar 60 % gedaald . Okey dus dat kan natuurlijk.
Even getest of het wel zou laden maar dat gaat niet en blijft op hetzelfde % blijven. Blauwe led brand wel dat het wordt geladen en rechts onder t balkje geeft ook aan dat het aangesloten is en wordt opgeladen.

Wat moet ik gaan doen. ?
Als het naar 10% gaat of minder en daarna ook niet wil laden is het dus risico.

Wat denk je van contact opnemen met je leverancier....

Ik zal eerst even mijn mening zeggen of het klopt of niet.

1. Als de laptop wel aan gaat met de accu ( dus zonder adapter aangesloten ) betekent het dus dat de accu wel 100% in orde is ? (volgens mij was dat ook met de andere accu, omdat deze nu 0% is gaat het dus niet aan en met de nieuwe accu gaat het ook zo gebeuren denk ik )

Er is dus een probleem contact tussen de accu en de connectors van het moederbord . Hoogstwaarschijnlijk!

Dus naar een bekende reparateur gaan die het kan oplossen.?

Hallo

Er wordt niet vermeld of dit een originele accu is , of een namaak.

Met de laptop uit , dient de indikatieled (opladen) te branden.

Gebeurt dit ???

Indien de laptop de defekte (oude) batterij wel oplaad (indikatieled) , is het laadcircuit van de laptop zo goed als zeker nog in orde.

De fout dient dan zo goed als zeker in de nieuwe batterij te worden gezocht.

Peter

Hoi,

Het gebeurt met alle 2 de batterijen. Ik heb de originele en de replacement, Allebei hetzelfde probleem:
Er wordt wel aangegeven dat het opgeladen terwijl het niet zo is en de blauwe led brandt ook dus.
En ook als de laptop uit is brand de blauwe led .

Ik denk niet dat het met de batterij te maken heeft.

Hallo

Of je er veel aan zult kunnen doen ????

Het zou kunnen , dat de oude defekte batterij het oplaadcircuit van de laptop (zekering , mosfet's ???) heeft doen sneuvelen.

De laptop ziet wel nog dat de batterij is ingeplugd , en doet een poging om de batterij op te laden (indikatieled).

Peter

Nou dan ga ik naar de bekende reparateur die veel over laptop weet.
Nog bedankt voor de reactie/.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan