Nieuwe accu voor MacBook (Eind 2008)

Status
Niet open voor verdere reacties.

007 Junior

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2010
Hallo Allemaal,

De accu van mijn MacBook heeft zijn beste tijd gehad: hij gaat vrij snel leeg en geeft 'Vervang nu' aan als huidige staat. Voor de rest werkt het apparaat uitstekend en ziet ie er nog tip-top uit. Zonde dus om hem vanwege de accu weg te doen!

Vandaar dat ik een nieuwe accu wil kopen, maar heb gezien de prijs in de Apple Store aanzienlijk verschillen met accu's die her en der op het internet (eBay) nieuw worden aangeboden. Sommige accu's hebben er zelfs garantie op zitten.

Nu vroeg ik me af of het verstandiger is om zo'n accu via bijv. eBay te kopen, of dat ik beter kan investeren in een dure accu van Apple zelf.

Graag jullie mening :)

Het moge duidelijk zijn, dat de originele van betere kwaliteit zal zijn als een alternatieve.

Maar gezien het prijsverschil ga ik toch voor een accu van een eBay shop.
Heb er meer als een keer gekocht, en heb er goede ervaringen mee.

Heel veel van die accu's heb een net andere spanning dan een orginele dat kan problemen veroorzaken. En je moet de prijs van de accu natuurlijk uitsmeren over de jaren dat je hem gebruikt hebt. Als je de oude accu zeg maar 5 jaar gebruikt hebt, mag je verwachten dat een nieuwe originele ook zo lang mee gaat. Dan moet je het aanschaf bedrag dus delen door 5 jaar en weet je wat het je werkelijk gekost heeft. Goedkoop is vaak ook een mindere kwaliteit. Als je in die 5 jaar twee goedkope accu koopt omdat ze versleten zijn, zou je wel eens duurder uit kunnen zijn dan waneer je nu een duurdere doch originele aanschaft plus dat je zeker weet dat de spanning de juiste is.

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan