Nieuwe Acer Aspire 7741ZG installatie drama

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dayenne

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 jan 2011
Het is een drama en ik kom er niet uit.

Wat is er loos..... Na jaren trouwe dienst werd mijn Dell van 5 jaar met XP echt te langzaam. Ik werk er dagelijks op, dus dat begon te wringen. Ik kocht een nieuwe bij Wehkamp, deze werd gisteren afgeleverd. Helemaal blij met mn nieuwste speeltje, maar van korte duur. Dit zit er in:
- win7 home premium 64bit
- Intel pentium p6100 (2.0 Ghz, 3mb L3 cache
- 4gb ddr3 memory
- 500gb HDD
- Acer Nplify 802.11 b/g/n wlan (Broadcom staat in de specs in de laptop)

Ik ben begonnen met het voor het eerst installeren van de laptop. Tijdens deze installatie werd aanbevolen om recovery cd's te maken. Dit heb ik gedaan. 3 stuks. Tijdens de installatie had de laptop al problemen met het verbinden met mijn reeds bestaande netwerk (key was correct). Toch door gegaan.

Na de installatie weer geprobeerd contact t leggen met netwerk, uiteindelijk usb adapter gepakt en die werkte wel. Maar dat is niet echt de bedoeling. De interne kon wel diverse netwerken zien, w.o. de mijne, maar bij verbinden kreeg ik foutmelding en bleef ie vragen om de key.

Omdat ik voorheen ook Ubuntu heb gebruikt, besloot ik de laptop dual boot te maken (wel jammer, want Win7 ziet er wel erg mooi uit). Ging prima, maar ook daar werd de interne wlan niet herkend. Ik bedacht me toen dat als ik het ding terug wil doen, dit dan zonder sporen van Ubuntu moest en daar ging het fout....

Ubuntu verwijderd uit de lijst binnen Win7 en vervolgens terug naar fabrieksinstellingen. Dit pikte ie goed op, maar bij opnieuw opstarten zwart scherm, met knipperend streepje. Ubuntu schijf er dan maar in, maar ook die doet niks meer.... Nog een keer herstellen, maar nee.... ik kom er niet meer in....

Zit flink te balen. Helemaal omdat ik mezelf niet echt dom vind, vwb computers, maar nu loop ik toch echt vast. Ik ben vooral bang dat ik met Wehkamp of Acer niks kan, omdat ik heb lopen prutsen met Ubuntu.

Je mag jezelf dan niet 'dom' vinden, slim is het allerminst wat je met een nieuwe laptop hebt gedaan.
De recovery-cd's zijn er om de oorspronkelijke situatie te herstellen ......
1e cd erin en de laptop herstarten.

Ja, wrijf het er nog maar even in.... :o Het is natuurlijk súperstom wat ik allemaal gedaan heb, daarom baal ik ook zo (vooral van mezelf).

Goed, recovery CD1 (zoals ik m moest noemen tijdens het maken) erin gedaan en opnieuw opgestart.
- Zwart scherm met Win logo.
- Please wait a moment.
- scherm met talen
- gekozen voor NL
- hersteltype selecteren, ik kies voor volledig herstellen naar fabriekswaarden
- er worden bestanden gekopieerd
- disc 2
- disc 3
- voltooid en opnieuw opstarten
en toen weer dat zwarte scherm met een knipperend streepje..... schiet mij maar lek.

Hoi,

Misschien heb je een emergency-cd, waarmee je kan kijken hoeveel partities er zijn en wat daarop staat.
Zijn het er drie, dan staat ubuntu nog op een aparte partitie en kan dat de oorzaak zijn. Je moet er dan voor zorgen dat twee van de drie partitites worden verwijderd en er weer een geheel van wordt gemaakt.

Je moet in elk geval goed kijken welke partitie de herstelpartitie is.
Je kunt een recovery namelijk draaien vanaf de cd's/dvd's of vanaf die tweede partitie.
Overigens heeft het geen zin dat opnieuw vanaf die laatste te doen, want dat zal niet helpen.

Ik heb geen emergency cd (gemaakt?). Ik weet wel dat er een partitie zit van Ubuntu, want Win7 heeft nog maar 244gb tot zn beschikking zag ik.

Geen idee dus hoe ik kan kijken naar de partities laat staan hoe ik ze weer kan samenvoegen.

Hoi,
welkom op Helpmij.nl
download HirensBootCd en brandt de Iso met de bijgeleverde brandsoftware.
Succes verder met je vraag.

Bedankt voor je welkom. Wat doe ik als ik die hirensbootcd er in doe?

Ik heb net een rescue schijf gemaakt en daar mee opgestart. Startup repair werkt niet, ik krijg na opnieuw opstarten weer een zwart scherm met een knipperend streepje. Systemrestore doet t niet, want er zijn geen herstelpunten..... Dus nu wil ik die hirensbootcd wel proberen.

Hoi,
start op v.d. cd (bootoptie meestal F11)
je komt nu in een soort keuzescherm terecht
kies voor Windows Mini XP (2e optie)
nu kom je in een vertroude Windowsomgeving
Windowstoets + r
typ
diskmgmt.msc
enter
nu kun je in schijfbeheer zien welke partities je allemaal hebt,hoe groot dat ze zijn enz.
Succes.

Welkom op Helpmij.nl.:)

Eventueel met Hirenboot cd 1 grote partitie maken, zoals deze laptop afgeleverd werd. Ik heb deze voor een Buurman terug naar de fabrieksinstellingen gezet, zonder problemen. Had dan ook geen tweede partitie aangemaakt. Ik heb zelf ook zo'n laptop aangeschaft (voor moeders), hier heb ik echter wel de schijf nu in 2-en gedeeld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan