Nieuwe acer "gaming" laptop / help me

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maikie61

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2012
Hallo mensen,

Momenteel heb ik een Medion Akoya p6612, heel te vreden mee op het begin. Maar tegenwoordig haal ik enkel nog een FPS van gemiddeld 25, wat dus wil niet zeggen dat ik zeer hard lagg op de meeste spellen tegenwoordig.
Ook de prestaties verminderen zienderogen. (voor hem 4 jaar te hebben, moet ik wel zeggen dat hij het geld waard was!).

Ik wil dus een nieuwe 'gaming' laptop kopen, maar heb hier niet zoveel ervaring meer.

Daarom vroeg ik mij af hoe er zoveel verschil is tussen 5400 RPM / 7200 RPM harde schijven (als voorbeeld) en wel meerdere kleine verschillen.

Ik heb maar een beperkt budget en kwam uiteindelijk uit bij deze laptop voor maar €900.
Hij zit er heel knap uit, met 8GB RAM & een i7.
Link:http://www.acer.be/ac/nl/BE/content/model/LX.RQ002.074

Nu zeggen enorm veel mensen dat i7 de laptop zeer snel overhit en dat acer zijn laptops niet zo goed zijn.

Aangezien jullie mensen op helpmij veel ervaring hiermee hebben, wou ik even zekerheid bij mijn aankoop hebben!

Wil liefst ook geen €900 betalen voor een laptop die na 1 jaar al helemaal uiteenvalt.

Groetjes...

Hoi,

Welkom op Helpmij,

Ik vind het niet echt een gaming notebook en qua kwaliteit hardware loopt Acer ook niet voorop misschien dat je nog ergens een oude sok met euro-tjes hebt want dit is qua merk en hardware wel een gaming notebook en dan zit het verschil vooral in de videokaart en een wat snellere hd al is de videokaart meer van belang. En dit is er ook wel 1 alleen een langzamere hd maar zeker een prima merk

Laatst bewerkt:
Modag, je weet toch wel dat er in de MSI een GT555M zit en in de Asus ook,
Deze is met een GTX460M en nog 800 euro ook....

Hoi,

Ja dat weet ik kon even geen 460 vinden in de twee merken maar zejer een optie de medion.:thumb:

Hoi,

Welkom op Helpmij,

Ik vind het niet echt een gaming notebook en qua kwaliteit hardware loopt Acer ook niet voorop misschien dat je nog ergens een oude sok met euro-tjes hebt want dit is qua merk en hardware wel een gaming notebook en dan zit het verschil vooral in de videokaart en een wat snellere hd al is de videokaart meer van belang. En dit is er ook wel 1 alleen een langzamere hd maar zeker een prima merk

Hoi, allebei de laptops die je toonde hadden wel een minder intern en extern geheugen dan de ACER in de link.
Ook de snelheid van de ACER is 0.2 ghZ sneller dan de andere 2.
Het enige verschil dat ik in de alle drie zie, is dat de 2 die je toonde een maximale revolutie van 1080p kan vertonen.
Zit hier dan 'het" verschil in? Of hoe kan ik dit beter bekijken?

Modag, je weet toch wel dat er in de MSI een GT555M zit en in de Asus ook,
Deze is met een GTX460M en nog 800 euro ook....

Hoi Marcell,

Deze laptop ziet er ook heel goed uit, maar het verschil in deze is dan weer de i5 processor. Ik ken hier niet zoveel van, dus zou ik hier ook een beetje meer uitleg bij moeten hebben als het kan.

De i7 hebben meestal 2.0 ghZ en bij de ACER 2.2 ghZ, de i5 is 2.66 ghZ, maar wat is dan het 'echte' verschil hierin? Is die i5 uiteindelijk sneller met die waardes dan de i7? Of hoe zit dit?

Laatst bewerkt:
het verschil van 0.2GHz is niet merkbaar
het grootste verschil tussen een I5 en een I7 CPU is dat de I7 hyperthreading support heeft iets wat games totaal niet gebruiken
maar voor gaming is de processor vaak niet van bellang en is de videokaart de boos doener

Laatst bewerkt:
De i7's hebben wel 4 cores, terwijl de i5's maar 2 cores hebben. Is dat verschil dan merkbaar? Of hoe zit dat precies?

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Voor games is 4 cores nog niet van toepassing dit gaat pas goed werken met bv. video bewerken .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan