Nieuwe adsl-modem + wireless router -> geen internet :(

Status
Niet open voor verdere reacties.

cinisi

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 dec 2010
Berichten
3
Hallo,

Mijn ouders hebben een nieuwe adsl-modem aangeschaft (oude was defect) en daar een wireless router op aangesloten. Wanneer de pc direct in de modem is geplugd heeft de pc internet. Wanneer de wireless router in de modem is geplugd en de pc in de router, heeft de pc geen internet, en daarnaast wordt de router gezien door draadloze apparaten en ik kan er na instellen van een wachtwoord contact mee maken, maar ook de draadloze apparaten hebben geen internet.
Ik heb een dikke 45 minuten met Netgear (waar wij de router van hebben) aan de lijn gehangen en met hen alles uitgeprobeerd dat zij op hun scherm te zien kregen. KPN aan de lijn gehad en nog een andere tent, maar niemand had een antwoord.

In wat meer detail:

Mijn ouders hebben al sinds dik 10 jaar een adsl internet aansluiting. Daar hing tot voor kort een (wired) adsl modem/router van Sweex achter. Achter deze Sweex modem/router hing mijn vader's PC plus een wireless access point. De bedoeling was om de access point te vervangen voor een wireless router (de keuze is uiteindelijk gevallen op een Netgear wnr3500v2) om voor een upgrade te zorgen daar thuis. Toen ging de adsl modem/router stuk en moest daar een nieuwe voor worden gezocht. Ze hebben toen gekozen voor een modem (dus met maar 1 ethernet-out poort) omdat daar geen DHCP op zou zitten, wat zou conflicten met de Netgear router. Ik heb dit even nagekeken en er zit dus gewoon wel DHCP in die modem -.-

Anyway, ik heb 2 dagen zitten prutsen en ik ben er niet uitgekomen. Ik heb dezelfde Netgear router bij mij staan, waar ik via PPPoE moet inloggen, vaste DNS etc, dus ik dacht dat heb ik met 5minuten voor elkaar. Dit was dus niet het geval.

Mijn vraag is dus eigenlijk:
Hoe kan het, dat als ik mijn vader's PC rechtstreeks in de modem plug, hij internet heeft (zonder verder inloggen etc), maar die Netgear router het signaal om de een of andere reden niet kan doorsturen?
Als ik de Netgear als gateway gebruik lukt het wel om internet te krijgen op de PC, maar dan conflicteren de wireless apparaten met het IP adres..
Ik snapte er niks van en de mensen bij Netgear snapten het evenmin. Ja, ze adviseerden me terug te gaan met de router wegens een defect. Maar ik heb mijn eigen router (zelfde model, tegelijk gekocht) er ook aan gehangen en die deed het dus mooi ook niet bij mn ouders. Dus aan de router kan het niet liggen want de mijne gebruik ik op dit moment en zoals u ziet heb ik gewoon internet.

Nouja, ik kom er dus echt niet uit, ben compleet gefrustreerd weer naar huis gegaan en mijn ouders zitten voorlopig zonder internet :( sorrie voor het lange verhaal, hoop dat iemand kan helpen. Alvast bedankt

- wessel
 
Deze router heeft een eigen setup wizard om de juiste instellingen te regelen.
Heb je die al eens gestart?
 
Hoihoi

Bedankt voor je snelle reactie. Ja, ik heb de wizard ook gevolgd maar de router krijgt geen internet >< zoals ik al zei ik heb netgear ook 45 minuten aan de lijn gehad.
 
Oké we hebben het dus eigenlijk over twee routers die je aan elkaar wilt koppelen. Heb je ze allebei in dezelfde IP-range staan? Dat kan conflicten geven!
 
Hallo,

Ja idd, er was iets over conflicterende ip adressen. Die router/modem had DHCP (had ik ook uitgeschakeld op aanraden van Netgear, maar dat haalde niks uit), en de modem die er nu voor zit (geen modem/router; die ging stuk) heeft óók DHCP.

Ik haal nu dat DHCP er even bij omdat, als ik het goed heb, die DHCP ervoor zorgt dat elk apparaat een eigen IP adres toegewezen krijgt. De DHCP in de modem staat aan, maar wanneer ik een wireless access point (zonder enige instelmogelijkheden) eraan hang, conflicteren de IP adressen :s.

Als het niet met dat DHCP te maken heeft hoor ik het ook graag!
 
Ik denk dat het vooral met de IP adressen van het modem en de router te maken heeft. Hebben ze allebei toevallig precies hetzelfde IP (bijv. 192.168.0.1)? Dat gaat niet.

Dubbele DHCP gaat sowieso niet lekker, helemaal als je niet precies weet waar je mee bezig bent, dus ik zou willen voorstellen om het modem er even tussenuit te halen of met je router te testen zonder internet (local).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan