Nieuwe ALDI pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

ikself

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2001
Vanaf volgende week woensdag 23 november zal Aldi dit systeem te koop aanbieden. Ik ben wel geïnteresseerd. Graag jullie mening, en dan vooral graag over het 'Dual-core' gebeuren van Intel. Het is een 3.0 Ghz, maar omdat het een Dual-core is, zal ie sneller/beter zijn dan een 'gewone' processor?:)

sneller niet meteen maar hij gaat wel meer dingen tegelijk kunnen omdat hij effectief over twee verschillende core's beschikt.
Deze pc blijkt tamelijk goed te zijn en je kan hem nog altijd terugbrengen binnnen de maand moest hem je neit aanstaan.

Het zijn mooie pc van aldi (medio) maar voor serves ben je de computer wel eem aantal weken kwijt en dat heb je niet bij een goede computer winkel.,

Het ziet er weer 'gelikt' uit. De Medion pc's die ik ken doen hun werk allemaal naar behoren en dit type heeft ook nog het voordeel dat het een BTX is (i.p.v. ATX). Als ik hier een daar zo lees is dat een goede actie geweest, de BTX is fluisterstil.
En wat wegbrengen betreft, in veel gevallen komen ze gewoon aan huis en als je een andere kant en klare merk pc koopt heb je precies datzelfde probleem, je bent hem enige tijd kwijt.

http://www.intel.com/technology/computing/dual-core/index.htm
http://www.pcwelt.de/tests/hardware-tests/pcsbis1150/124279/

Geplaatst door humpe
Het zijn mooie pc van aldi (medio) maar voor serves ben je de computer wel eem aantal weken kwijt en dat heb je niet bij een goede computer winkel.
Ja, is inderdaad een nadeel, maar duurt dat echt weken?:confused:

Mijn videokaart was stuk maar binnen een paar dagen kwamen ze bij mij thuis om hem te vervangen. Volgens mij ligt het er aan wat er stuk is en of jezelf weet wat het probleem is. Ik had al uitgevonden dat mn videokaart stuk was door rare strepen in beeld dus de servicemonteur kwam met een nieuw kaartje aanzetten, ouwe eruit, nieuwe erin en weg was ie weer!

@maestro: ik lees in die test dat het stroomverbruik hoog zou zijn; 175 watt. Wat is normaal dan bij een vergelijkbare machine?:)

aldi pc

volg de aldi pc's op de voet. De laatste was een beetje een tegenvaller een 3,4 intel proc, Alom problemen met lawaai (verkeerde koeler) Wel erg fijne machines

hmm er is een groot verschil tussen nederland en belgie
In belgie moet je de pc altijd opsturen.
In nederland word de herstelling meestal aan huis gedaan.
Die lawaai koeler hebben ze wel vervangen gratis he.

aldi

ja Lamp, je had het over een verschil tussen belgie en nederland. In Nederland hebben ze de lawaaierige koeler niet vervangen en was de rekening voor de koper(s) Erg jammer.
Voor de rest een prima apparaat.

hmm in nederland ging het ook maar je moest contact opnemen met aldi als ze 25 euro vroegen.
In belgie hebben ze het ook geprobeerd 25 euro te vragen, om een stop te roepen aan al die mensen die ontevreden waren.

Ben ook erg geinstresseerd in deze pc. Ik vraag me alleen af wat die rare "bak"bovenop voor functie heeft. Sorry, zie het al, voor een externe HD. Wel lelijk als je die er niet bij hebt, plantje erin maar dan. :D

Laatst bewerkt:
Geplaatst door jack43
Ben ook erg geinstresseerd in deze pc. Ik vraag me alleen af wat die rare "bak"bovenop voor functie heeft. Sorry, zie het al, voor een externe HD. Wel lelijk als je die er niet bij hebt, plantje erin maar dan. :D

Die "bak" kan afgedekt worden, zit nl. een soort deksel bij je pakket ;) Stond ergens op Tweakers maar ben de link even kwijt.

Das alvast een hele gerustelling Alekz! Heb nog 1 vraag: Ik heb eigenlijk dat hele multimedia gebeuren niet echt nodig omdat ik al een HD recorder heb. Is het dan erg zonde om hem te kopen? Is het dan nog steeds een mooie pc voor het geld, of kan ik dan beter wat anders kopen?

Prachtige PC, die nieuwe van Aldi... Een MONSTER

Statement uit eigen ondervinding: ALDI {Medion} Perfecte service aan huis, snel, geen geknoei, direct complete vervanging van delen, zonder gezeur, zonder "lapmiddelen"... Perfect!

Ik moet die goeie computerwinkel nog vinden.... waar je een systeem met zoveel geavanceerde kwaliteitsonderdelen krijgt voor zo'n prijs en met zo'n service
En nu niet met Del[l] aankomen....

Zou je nog twijfelen... onderstaand de link naar de test in PC-Welt

http://www.pcwelt.de/tests/hardware-tests/pcsbis1150/124279/

Laatst bewerkt:
Kan de aldi PC later nog uitgebreid worden?
Stel dat je er een extra interne hard disk wil bijplaatsen, of een tweede bijplaatsen of twee nieuwe voor een Raid opstelling?
Zijn er og PCI sloten vrij? Om later eventueel iets bij te plaatsen.

Als "ikself" 'm nu morgen bij thuiskomst meteen even open schroeft, weten we alles uit betrouwbare eerste hand!
Aantal vrije PCI slots
Aantal beschikbare memory slots
Hoeveel vrije bays 3,5
Idem 5
enz
.......

Geplaatst door Hendrikcl
Kan de aldi PC later nog uitgebreid worden?
Stel dat je er een extra interne hard disk wil bijplaatsen, of een tweede bijplaatsen of twee nieuwe voor een Raid opstelling?
Zijn er og PCI sloten vrij? Om later eventueel iets bij te plaatsen.

Dan weten we het inderdaad helemaal.
Enkele foto's van de binnenkant?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan