Nieuwe All round pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

mfeye75

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2012
Hallo,

Mijn vader wilt een nieuwe pc kopen zijn oude heeft het begeven na 7 jaar.
Doel: internetten en youtube kijken cd's branden word en excel (heb ik zelf liggen)
Assemblage moet gedaan worden door de winkel als het kan.
Besturings systeem: wp7 64 bit
Voor de rest zijn er geen eisen hij moet er alles mee kunnen doen wat hij wilt.

Zijn budget is tussen de 500 en 600 euro.

Alvast bedankt

Kijk dat laatste is belangrijk!
Wat wil je vader ermee doen.
Wat wil ie aanschaffen? Alleen pc of ook monitor?

Gezien het feit dat ie met de oude ook 7 jaar gedaan heeft, is het wel verstandig niet te beknibbelen op de hardware.
Anders loop je in de toekomst wellicht snel tegen systeembeperkingen op.

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B7517%5D=1&product%5B394013%5D=1&product%5B450088%5D=1&product%5B80156%5D=1&product%5B79085%5D=1&product%5B401973%5D=1&product%5B340428%5D=1&product%5B410215%5D=1&product%5B438873%5D=1&product%5B405098%5D=1

Hier even een opzetje bij elkaar gezet. Heel klein beetje boven je budget.
Aparte videokaart erbij gezet, weet niet precies wat je vader nog meer wil gebruiken dat de applicaties die je noemde; want volgens mij kan je anders ook kiezen voor een i3 processor met de onboard grafische kaart.

Heb om heel eerlijk te zijn niet heel veel verstand van de wat lagere prijsklasses, maar kijk maar of het iets is. En als anderen commentaar hebben meld het meteen maar, als ik hier namelijk onzin uitkraam weet ik ook meteen weer dat ik me voortaan niet meer moet mengen in deze posts :thumb:

Ik denk ook aan een intel Ci3 of een AMD fusion. Lijkt me de lading volledig af te dekken als er geen spelletjes gespeeld worden.

Hij speelt geen spelletjes, maar heeft wel vaak meerdere programma's open staan zoals exce,l internet, outlook en vlc player. Een videokaart is dus niet echt een must, maar een kaart die niet al te duur maar wel wat sterker is als de onboard vind hij wel fijn.

Onboard generiek en onboard specifiek zijn wel anders. De core HD2000 en zeker de fusion HD6550 zijn niet te vergelijken met onboards van jaren geleden. Ok, je kunt er geen battlefield 3, witcher 2 of skyrim op spelen, maar ze zijn veel krachtiger dan voorgaande oplossingen.

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...464512]=1&product[230302]=1&product[410215]=1

De processor range begint vanaf 60 euro. Dit is de duurste en snelste variant a €122. De ingebouwde GPU van deze processor komt ongeveer overeen met een losse videokaart van €40.

Deze configuratie past ook in een klein bureau-model kast. Is wat goedkoper en kleiner nog

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan