nieuwe antivirus software

Status
Niet open voor verdere reacties.

okeeee

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2005
Als panda antivirus 2005 gekocht is, is het beter om panda antivirus 2006 te kopen? Of maakt het niet veel uit, zolang panda ge-update is?

Het is onbeschoft om een vraag met een wedervraag te beantwoorden maar ik doe het toch ;) Ben je tevreden over Panda Antivirus?

Ik heb het nog niet veel gebruikt. Ik heb ook nog vaak de pc moeten herinstalleren daarom.

Panda is, voorzover ik weet een goede virusscanner. Wanneer verloopt je licentie van Panda?
Er zijn ook gratis alternatieven zoals;
AVG
Avast
maar ook betaalde
NOD32 en hier NOD32 via Helpmij

Ik wil graag antivirus software die de pc tegen vanalles beschermt, spyware, virussen, trojans. De software moet de pc beschermen wanneer ik met de pc bezig ben, als ik surf, of als ik een cd met bestanden erop draai. Ik wil niet alleen scannen of er al virussen en trojan op de pc zitten. Welke software kan ik hiervoor gebruiken?

Voor virussen en trojans kan je NOD32, Kaspersky of Bitdefender gebruiken, let wel, dit zijn betaalde virusscanners en doen datgene wat jij hierboven vraagt. Voor spyware en dergelijke zie hier

Ik heb liever anti- virus-spyware-trojan bij elkaar in 1 prog., kan dat? Of zijn er nadelen voor?

Nee dat kan niet.
Je zal een aantal losse programma's moeten hebben voor een optimale bescherming.

je zou symantec antivirus network edition 10 of norton internet security kunnen aanschaffen
dit is een virusscanner die preventief op virussen van cdrom, floppy, internet, email, msn etc scant automatische
en tevens ook op spam en spyware
bij de internet security zit ook nog een firewall bij overgens.

bassie0007 zei:
je zou symantec antivirus network edition 10 of norton internet security kunnen aanschaffen
dit is een virusscanner die preventief op virussen van cdrom, floppy, internet, email, msn etc scant automatische
en tevens ook op spam en spyware
bij de internet security zit ook nog een firewall bij overgens.

En het hele grote nadeel van Norton is dat je alleen al voor het AV gedeelte 60 tot 80 mb interngeheugen kwijt bent, als je alles installeerd/gebruikt zit je tegen de 100mb......belachelijk veel, er zijn genoeg programma's te vinden dit met een fractie daarvan tevreden zijn.

En dan is het ook nog eens belachelijk duur en moet je ieder jaar weer lappen om up to date te blijven. En dat terwijl je geheel gratis een top beveiliging op je PC kan krijgen.

maestro12 zei:
En het hele grote nadeel van Norton is dat je alleen al voor het AV gedeelte 60 tot 80 mb interngeheugen kwijt bent, als je alles installeerd/gebruikt zit je tegen de 100mb......belachelijk veel, er zijn genoeg programma's te vinden dit met een fractie daarvan tevreden zijn.
met de internet security is dit inderdaad het geval
echter met sysmantec antivirus network edition 10 niet
dit is wellenswaar zoals de naam al doed vermoeden van oorsprong een netwerk editie maar werkt ook perfect stand alone
ook het probleem met elk jaar updates heeft deze virusscanner geen last van

overgens heb je met nod32 nog wel eens het probleem dat hij in conflict ligt met programma die juist wel door gegeven moeten worden

Laatst bewerkt:
bassie0007 zei:
overgens heb je met nod32 nog wel eens het probleem dat hij in conflict ligt met programma die juist wel door gegeven moeten worden
Voorbeelden graag, want aan deze kreet hebben we niets.

bassie0007 zei:
download programma's bv
newsreaders/newsleechers

Werken prima en ook bij alle mensen die ik ken en NOD32 gebruiken.

En voorbeelden, dan zien we ook graag een voorbeeld en niet alleen de kreet dat het niet samen zou werken daarmee.

Laatst bewerkt:
bassie0007 zei:
download programma's bv
newsreaders/newsleechers
Geen problemen mee, dus ander voorbeeld graag.

Raymond Bos zei:
Nooit last mee!
En ik gebruik diverse programma's.....

ik persoonlijk ook niet op me eigen pc (gebruik gaan nod32)
maar ben het tijdens me werk verschillende keren tegen gekomen

Laatst bewerkt:
huijb zei:
Geen problemen mee, dus ander voorbeeld graag.

deze discussie kan zo eeuwig door gaan...........
ik zeg dat ik er last van heb, of heb gehad in welke situatie dan ook
en u zegt dat u er geen last van hebt

en dan kom je op net zo discussies als wat zijn betere CPU's de pentium's of de AMD's
en dat u een fan bent van NOD32 en ike niet.........

als u dat leuk vind zijn er op internet nog tal van forums die verder gaan over deze discussie maar daarmee help je de oorsprong van deze vraag niet mee denk ik

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan