Nieuwe Apple Shuffle behuizing modden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Siemen1992

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2007
Hoi,
Ik ben in deze leuke, grote en vooral warme vakantie van plan om mezelf een vakantiewerkje op te geven en het lijkt me wel een uitdaging om mijn pc te modden.
Ik zou graag voor zo'n 50-75 euro Max. klaar willen komen en ik zat te denken aan van die staalplaten die je misschien wel kent uit pick-ups. Hier zou ik dan de hele kast van willen maken/beschroeven en b.v. een gat in maken en leuke neonlichtjes achter willen zetten e.d.
Maar... ik heb weinig ervaring met modden.
Heeft iemand ervaring met Staalplaten en modden van zijn pc hiermee, en in hoeverre kan ik als Noob mijn computer verbouwen, wat is er nodig voor de Neonlichtjes?(extra aansluitingen..?) kan ik alles zelf doen of heb ik hulp nodig, ik heb een heel simpele kast zonder echte rondingen en hij is redelijk easy uit elkaar te halen dus wat zouden jullie mij aanbevelen?
Ik hoop veel goede dingen te horen!!:) ;)

Groetjes, Siemen

Laatst bewerkt:
Onze Super-Mod Crash heeft een site over case-modden.

Je bedoeld van die platen met "vierkante ribben" erop? Die haal je bij de gamma, karwei of praxis.
Met blindklink nagels kom je dan een heel eind.:thumb:

Laatst bewerkt:
neon lichtjes zijn gewoon aan te sluiten op de zelfde aansluitingen die je ook voor je cd speler gebruikt, je moet er dan wel een inventor tussen zetten, deze zorgt ervoor dat je van gelijkstroom naar wisselstroom gaat, hier kan ej maximaal 2 seon';s op aan sluiten

ik dacht al dacht al dat crash ne schrijnwerker was (oog voor detail)
ik zou ze persoonlijk niet met staalplaat maken ,moeilijk te verwerken
en staal neem rap warmte op ,maar lost ze ook heel traag

ik zou ze nemen in aluminium dat lost de warmte ook rap en gemakkelijk verwerkbaar
toch vraag ik mij af welke temp die kast van crash heeft ,hout isoleert ook

en onderschat het niet voor iets mooi is een hels karwei ;)

Welkom op Helpmij.:)
Je bedoeld van die platen met "vierkante ribben" erop? Die haal je bij de gamma, karwei of praxis.
Met blindklink nagels kom je dan een heel eind.:thumb:
Deze platen, ook wel "Traanplaten" genoemd, zijn zeer lastig te bewerken. Een bouwmarkt maakt ze ook niet op maat voor je.

Je kunt ook met plakfolie het "Traanplaat" effect krijgen.:
250465groot.jpg

@Ibiza,
Kast is rond de 25ºC

Laatst bewerkt:
Ik heb vandaag, op advies van Humpe, bij com4 bij mij in de straat de Ashuffel behuizing van Apple gekocht. Deze lijkt me wel mooi om te modden, hoogglans wit en een lichtgroene tint passen vast mooi bij al het neon-licht dat er i gaat komen!! daarbij kostte hij in de winkel maar 30 euro en omdat er een miniscuuuuuule ster (bedankt voor het zien ervan, ma;) ) in zat, mocht ik hem meenemen voor 28. Meer geld voor het modden zelf dus.
Vanavond heb ik een goede kennis uitgenodigd die na zijn werk hier komt om samen met mij mijn computer over te bouwen naar zijn nieuwe kast!! Ik hoop dat alles meteen gaat lukken...:confused: want mijn moederboard heeft de muisuitgangen op een andere plek zitten dan in de nieuwe kast. Zo'n plaatje is meestal wel uit de computer te halen met schroefjes, maar mijn oude pc is een stuk geperst aluminium dus we zullen wel zien.
Bedankt voor alle tips en ik zal binnenkort wel een foto op het forum zetten van de gemodde pc:D .

Houdoe, Siemen

Laatst bewerkt:
Nieuwe Apple Shuffle behuizing modden

Hallo beste Helpmij-ers,

Ik heb vandaag een nieuwe Apple Shuffle kast gekocht en heb samen met een kennis alles er in over gezet. Na 2.5 uur zwoegen vol problemen is het ons toch gelukt om hem pratende te krijgen omdat we last hadden van kortsluiting onderop het moederboard omdat we geen afstands-schroefjes hadden gebruikt:confused: :o .

Mijn vraagje is nu, mijn computer is groen en ik zou graag achter het gaas een groene Systeemkoeler willen zetten met ledjes, het liefst 2 of 3 nieuwe. 1 voor de uit-take en 2 voor de in-take als extra, en gewoon voor de mooi:p. (dan is er natuurlijk nog de cpu-koeler die zijn eigen aansluiting heeft maar die bedoel ik hier los van.)
Het probleem is dat ik nu nog maar 1 aansluiting voor een fan heb, is het mogelijk om twee fans op 1 aansluiting te zetten, hoe moet dat, en is het verantwoord?
Heeft iemand dit wel eens gedaan??
Oja, het idee van een window in mijn pc maken heb ik zo ongeveer laten vervallen omdat ik alleen het groene neonlicht in combinatie met deze nieuwe hoogglanskast erg mooi vindt, kijk zelf maar naar mijn nieuwe behuizing.:D

Groetjes, Siemen

ee90235d15.jpg

b112a2a229.jpg

Laatst bewerkt:
Natuurlijk is dit mogelijk, zelf heb ik ook neon en dergelijke poes pas in mijn computer zitten en had lang niet genoeg stekkertjes.. je kan gewoon een splitter kopen bij dynabyte of een andere dergelijke computerzaak bij jou in de buurt.
Zoals je hier onder kan zien :

splitter_005.jpg

M.v.g. Leon Vos

Ik weet niet hoe actueel je moederbord is maar de meeste moederborden hebben standaard 3 fan aansluitingen (1 CPU, 2 FANS)

Wellicht heb je een moederbord typen en fabrikant. Misschien vinden wij op een afbeelding nog een extra aansluiting.

Wil je hem echt verbouwen tot disco dan kun je inderdaad het beste splitters gebruiken (Of kijken of je nog vrije kabels hebt van je voeding)

Ik heb je twee topic's samengevoegd. Het past prima bij elkaar.:)

En toen hadden we geslapen!

Nou, die Neonbuisjes met die splitters zijn wel een goed idee ik denk ik dat zowieso wel ga doen, maar mijn 2e Fan kan ik niet vinden:confused:
hier 3 plaatjes,

rechts-boven
[smallimg]http://www.imagehack.eu/uploads/195e79d535.jpg[/smallimg]

rechts-onder
[smallimg]http://www.imagehack.eu/uploads/cc9d23d8d7.jpg[/smallimg]

links-onder
[smallimg]http://www.imagehack.eu/uploads/45720bb50f.jpg[/smallimg]

links-boven
[smallimg]http://www.imagehack.eu/uploads/bf840b066f.jpg[/smallimg]

vinden jullie nog een fan aansluiting, zeg het me dan!:o ;)

Groetjes, Siemen

Laatst bewerkt door een moderator:
Formaat plaatjes aangepast, zo blijft de lay-out nog een beetje op orde.

Volgens de manual op plaats 13 dus

attachment.php

Bijlagen

• k7s41gx.png
    k7s41gx.png
    43,3 KB · Weergaven: 358
Klopt, fanaansluiting op het plaatje (nr. 13) is nu nog mijn enige vrije plek voor een Fan. Buiten de Cpu en deze nog lege Fanaansluiting heb ik geen Fanaansluitingen, is het gezond om 2 koelers op 1 aansluiting te zetten en zijn hier onderdelen (splitters e.d.) voor te verkrijgen?

Hoop dat dit mogelijk is anders krijg ik met een nieuwe 120mm Fan-intake teveel lucht in mijn kast en gaat ie weer opwarmen. Moet dus meteen 2 fans hebben, liefst zo groot mogelijk:p nja, 30 Juli gaat de winkel Maxactive in Tilburg weer open, dat is bij mij bijna om de hoek dus dan kan ik kijken wat ik daar kan kopen.

Weten jullie dus iets over het splitten van fanaansluitingen?

O, misschien is dit mijn oplossing wel, maar ik weet niet helemaal wat het in houdt... Er staat op deze site: http://www.acryan.com/_fan/ACR-BF8959.shtml de tekst: powered via 3pin fan connector or 4pin Molex power connector (both included) de 3 pinsfanaansluiting ken ik, de 4-pins niet, is dit misschien via een aansluiting voor een Cd-rom drive?

Groets, Siemen

Laatst bewerkt:
Het kan allemaal wat je wilt. Er zijn verloopkabeltjes om meerdere fans op 1 moederbodsaansluiting te prikken, er zijn fan met molex-aansluiting, dus rechtstreeks op je voeding, er zijn verloopkabels van 3-pin naar 4-pin en omgekeerd, keus en mogelijkheden genoeg!!

Maar ik heb nog een niet onbelangrijke vraag. waar precies wil je welke fans gaan plaatsen, want dat is heel belangrijk. Voor, achter, zijkant, wat is je bedoeling?

Laatst bewerkt:
Nou, zoals je misschien bij de zijkant van de pc al had gezien op de foto's hierboven zit er op 2 plekjes een gaasje, mijn bedoeling is om een groene gloed uit de kast te laten komen, voorin de kast zit namelijk ook nog een opening naar beneden toe en ik denk dat groene neon en fans wel leuk zijn hiervoor.
Mijn bedoeling is om nog een fan of 2 in de kast te plaatsen, eentje voor de uit-take en eentje vor de in-take. Ik denk dat de In-take voorin de kast komt te zitten, onder de Hdd en de 2e achterin naast de voeding. de Intake zou ik ook nog aan de zijkant kunnen zetten maar dan komt de groene gloed niet zo mooi naar buiten denk ik.
Misschien dat ik als nog een soort plexi-glas ruitje in mijn pc ga modden... Dan valt er meer te zien. Had dat idee namelijk al zo'n beetje laten vallen, want probleem is namelijk dat familie op vakantie is en ik niet weet of zij een dremel hebben die ik mag lenen voor dit klusje:confused: en daarbij is deze kast hoogglans wit, en ik weet niet of ik dat in dezelfde kleur en glans trug krijg met metaalverf!!

Zoveel vragen, zoveel antwoorden:D :p

Ik zal nog eens heel goed nadenken over mijn plannen...

Iemand misschien ideeën m.b.t. Simpele Modificaties aan deze kast zodat het binnenwerk zichtbaar wordt?? en wat zouden jullie er aan licht en fans in plaatsen? Even ideeën opdoen.

Groetjes, Siemen

Jij wilt je binnen kant zichbaar laten worden, dan zou ik als ik jou was de zij paneel eraf halen, met potlood er een figuur of vierkant op tekenen, die figuur eruit freezen.. netjes opschuren + opnieuw die randen die je gefreest hebt verfen of wat dan ook dat het er weer netjes uit ziet.. een Acryl panel of een ( ik ben momenteel de benaming kwijt.. hmhm glas..) er achter vast maken of er netjes in bouwen,
Dan op een site zoals : Case Modding Stuff
of iets anders..
Daar kan je fan's + Neon verlichting halen.. maar ook zo'n side panel voor je pc..

Kortom gewoon je eigen ding en eigen product ervan maken :cool:

en hou ons op de hoogte =) ik ben wel benieuwd naar het eind resultaat.

Leon

bedankt voor je reactie, ik weet nu wel waar ik mee verder kan! Toch snel maar op zoek gaan nar een dremel of iets dergelijks.. Het blijft gewaagd maar ik denk het ik eerst eens ga proberen op mijn oude pckast hoe zo'n dremel aanvoelt en dan bij de Praxis ofzo een blikje metaalverf ga halen (hopelijk de goede kleur, ik ken dat fenomeen) met een kwastje erbij en dan pas beginnen. Natuurlijk de metaalverf eerst proberen op mijn oude kast en vergelijken!! en dan pas gaan frezen.
Ik zal zeker nog een reactie plaatsen, ik ben hier begonnen dus ga hier ook eindigen;)

Groetjes, Siemen

Dat is meestal ook het slimste, om te beginnen op een oude kast.. ik heb 2 oude panels verneukt en daarna wist ik pas hoe ik hem echt wou maken :thumb: succes en we horen nog van je :cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan