Nieuwe Asus K53SV bios updaten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

SinieO

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2011
Beste allemaal,

Ik ben nieuw hier en op zoek naar advies en hulp.

Vorige week heb ik een nieuwe Asus K53SV gekocht voor gewoon een slimme huis-tuin-en-keukengebruiker. Toen ik bezig was bestanden over te zetten van de oude naar de nieuwe laptop liep de verkenner keer op keer vast. Ook werd een enkele keer het bureaublad en de taakbalk volledig opnieuw gestart en waren alle instellingen weg.
Aangezien ik al veel programma's had geïnstalleerd en ik op internet las dat dit een probleem kon zijn heb ik hem met behulp van de herstelpartitie teruggezet naar de beginsituatie. Vervolgens ben ik begonnen met bestanden overzetten en ook toen liep de verkenner alsmaar vast. Ik had zelf dus nog geen programma's geïnstalleerd.
Inmiddels heb ik windows update enzo gedraaid, maar dit levert ook nog geen oplossing.

De Asus helpdesk gemaild, zei geven aan dat ik een biosupdate moet doen naar versie 308. En dan eventueel windows opnieuw moet installeren. (Windows 7 64-bits) Alsof het niets is. De helpdesk heeft een 'manuel' meegestuurd, maar deze bevat enkel twee plaatjes van een biosupdate wat voor mij nog steeds abracadabra is. Ik heb geen idee hoe dit moet. Op internet lees ik overal dat een biosupdate niet niks is en je dat niet zomaar even doet. Ik vind het ook best raar, een leek moet toch ook een nieuwe laptop kunnen kopen, zonder ingewikkelde updates?

Maar goed, nu dus mijn vraag, hoe pak ik dit aan? (of is dit niet normaal en moet ik teruggaan naar de winkel?)

En als ik dan een biosupdate gedaan heb, hoe kan ik dan windows opnieuw installeren, ik heb geen windowsschijf geleverd gekregen, dus alleen de herstelpartitie en zelfgebrande recoverydvd's (maar daar kwam ik toen ik afgelopen weekend dus het systeem terug wilde zetten niet uit, dus heb ik het via de herstelpartitie gedaan).

Hopelijk kan iemand mij helpen. Voel me een leek met een kat-in-de-zak.

Sinie

Terug naar de winkel.
Als dit wordt geadviseerd, dienen ze het ook uit te voeren.

Zoeff heeft gelijk.
Een bios update is niet geheel zonder gevaar, zeker als je er niet mee bekend bent.
Als je het vernaggeld heb je geen poot meer om op te staan. (garantie)

Hoi,

Welkom op Helpmij,

Ja zoals eerder gemeld niet zelf aan beginnen laat Asus of de winkel dit maar voor zijn rekening nemen lijkt mij zeer verstandig.

Dank voor de reacties. Ik heb de helpdesk nav deze reacties gemaild, ik wacht deze reactie nog even af en ik ga morgen vast even langs bij de winkel om te melden dat dit speelt en te horen wat zij kunnen doen.

Inmiddels ben ik mijn splinternieuwe laptop al 2 weken kwijt. Ik kon hem bij de verkoper brengen voor reparatie. Gister de monteur gesproken, hij kon de bios-update niet uitvoeren, hij kreeg een melding dat deze niet geschikt was. Nu zou hij mbv recoveryschijven een recovery uitvoeren. Ik heb zelf het idee dat dat hetzelfde is als wat ik al gedaan heb met het terugzetten van het systeem mbv de herstelpartitie, klopt dit of heb ik het mis?
Iemand nog andere tips?
En is het redelijk om een splinternieuwe laptop zo lang kwijt te zijn? Ik heb tijden gespaard voor een nieuw exemplaar en ben nu mijn geld kwijt en heb geen laptop!

Dan zie je maar!
Een monteur die de Bios-Update niet uit kan voeren.

'k Hoop dat je de laptop snel terug hebt, maar vinger aan de pols!
Asus geeft niet voor niets Bios-update advies.
Als er weer problemen zijn ( hoe jammer dan ook dat het zo lang duurt) opnieuw terug naar de leverancier.

En is het redelijk om een splinternieuwe laptop zo lang kwijt te zijn?

2 Weken is nog zeer acceptabel. Heb wel andere verhalen gehoord.
Maar hoe het opgelost wordt is niet normaal.
Een recover herhalen heb je natuurlijk geen biosupdate mee.
Stuur die monteur (zoals zovelen) maar terug naar de school.
Ik ga er in elk geval vanuit dat het een (zeer onervaren) stageloper is.
En zoals geschreven die biosupdate niet zelf doen, maar eisen dat het voor je gedaan wordt.
Heb je volledig recht op.

Dank voor al het meedenken, erg fijn. Daarom nogmaals een beroep op hulp/advies.

Gister vlak voor sluitingstijd mijn laptop op kunnen halen. Ik ben maar begonnen met mijn harddisk eraan te hangen en gewoon hele grote kopieeropdrachten geven, dit gaf tenslotte vaak het probleem. Ging goed.
Vanmorgen enkele programma's geïnstalleerd (itunes, irfanview, mozilla thunderbird, google chrome, live messenger) en het geheel wat meer naar mijn zin gemaakt (andere bureaubladachtergrond, etc). En ondertussen de resterende bestanden van mijn oude laptop op de harddisk gezet. Zojuist begonnen met deze bestanden overzetten naar de nieuwe en u raadt het al: vastloper op vastloper in de verkenner. Ook bij de 2e of 3e vastloper werd mijn bureaublad opnieuw ingesteld, waardoor instellingen verdwenen zijn en hij weer de originele bureaubladachtergrond heeft ingesteld.
Het lastige is dat hij het direct na aflevering goed deed. Ik heb het idee dat dit toch meer softwarematig is dan hardwarematig, vandaar dat ik zo precies heb bijgehouden wat ik heb geïnstalleerd, op welke momenten hij vastliep, etc. Inmiddels loopt de verkenner weer bij het minste of geringste vast. Iemand met meer inzicht??? Is dit een biosprobleem, is dit eerder iets softwarematigs? Voordat ik terug naar de winkel ren zou ik heel graag even advies willen!

Mijn dank is enorm!

Probeer je geheugen eens te testen. ( sorry, niet proberen maar doen ).
Zoek naar hiren's boot cd, brandt de iso en start ermee op.
Daar staat een progamma op "memmtest" en laat dat eens draaien.
Volgens hetgeen je beschrijft, zou dat het probleem wel eens kunnen zijn.

Beste coenraad,

Dank voor de reactie, aangezien ik vanmiddag na alle ellende ook nog een 'blauw scherm' kreeg met allemaal foutcodes heb ik niet langer meer geprutst en hem direct naar de winkel gebracht. Zij sturen hem nu naar Asus. Hopelijk komen zij met de lijst aan fouten en problemen op de goede fout en wordt het nu hersteld. En krijg ik in ieder geval de volgens de helpdesk benodigde bios-update. Wordt vervolgd...

Ik ben gister gebeld door de winkel dat ze het allemaal zo vervelend vinden dat ik een nieuwe uit mag zoeken. Probleem voor mij dus opgelost!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan