Nieuwe asus laptop start heel traag op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lolam

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2012
Berichten
5
Hallo, ik heb pas een nieuwe asus laptop gekocht maar hij start heel langzaam op.
Ik heb al wat asus rotzooi verwijderd maar dat hielp niets.
het schermpje starting windows blijft bij mij 1 a 2 minuten op het scherm staan terwijl bij mijn vrienden dat in een aantal seconden alweer weg is.
Ik zou niet weten wat ik nu moet gaan doen dus kan iemand mij helpen??
Alvast bedankt!!
 
Als hij toch nieuw is zou ik hem terugbrengen naar de winkel.
 
hij is inmiddels wel weer een paar weken oud, maar eerst dacht ik dat het zo hoorde maar vanmiddag zag ik dat dezelfde laptop een stuk sneller opstartte..
 
deed deze laptop dat vanaf het begin.?
Dus vanaf de eerste keer opstarten?
 
Ja, maar in het begin start hij altijd langzaam op om alles in te stellen, dacht ik ten minste...
Maar hij heeft het nooit sneller gedaan nee.
 
Hoi,

Misschien wat te veel rotzooi eraf gehaald:confused: en welk type is het van asus eventueel teug naar de fabrieksinstelling en het vergleken type van je vriend welk type is dat want als jij een 5400 rpm hd hebt en je vriend een 7200 is al een heel verschil.
 
dan is het een kwestie van terug naar de leverancier.
 
ik heb een asus k55vd en hij ook
eentje met goede specs dus dat zou het probleem niet moeten zijn.
Ik wil wel terug naar de winkel gaan maar heb de laptop echt nodig voor mijn studie dus kan geen tijdje zonder zegmaar...
 
Hoi,

Het zal wel zo zijn maar als ik hier kijk worden ze met een aantal verschillende hd geleverd ondanks zelfde type.
 
niet terug naar de winkel....dat is dan een bewuste keus.
Dan zul je er mee moeten leren leven.
 
Bij elke Asus computer krijg je het programma'tje 'ASUS Fast Boot Utility'. Nou denk ik dit je deze eraf hebt gegooid. Geen zorgen, alle programma's kun je downloaden op de Asus Support site van jouw laptop. Scroll naar de 'ASUS Fast Boot Utility' en download deze. Installeer daarna dit programma en voer deze uit. Schakel alle onzin-programma's uit en viola! Jouw laptop is (als het goed is) weer snel!

Suc6:D!
 
Dat fast boot Utility staat er gewoon nog op..
Ik keek bij taakbeheer bij processen en daar stond dat hij 111 processen uitvoert,ik heb alleen geen idee of dit normaal of veel is.
En wat zou ik eraan kunnen doen om dit te verminderen. Ik heb geen idee welke processen ik niet nodig heb
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan