Nieuwe ASUS Laptop verbind niet met Sitecom 300n X2 Router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tijdloos

Gebruiker
Lid geworden
1 sep 2012
Hoi allemaal,
De situatie:
ik heb vorige week zondag een nieuwe ASUS laptop gekocht voor mijn studie. Ik gebruikte voorheen alleen LAN verbinding omdat ik maar 1 computer had thuis, een iMac. Omdat ik nu 2 computers heb, heb ik dus de router gehaald.
Ik heb letterlijk alles geprobeerd wat in mij opkwam en wat mij geadviseerd werd.
De router (en de internetverbinding) werkt helemaal prima op mijn iMac. Alles werkt goed en ik heb geen problemen op de iMac.
[edit: 18:59Mijn provider is Caiway]

Het probleem:
Wanneer ik met de laptop wil verbinden met de router, staat er Verbonden, maar geen netwerkmogelijkheden. of Onbekende verbinding, geen netwerkmogelijkheden terwijl ik ingesteld heb dat de router het thuisnetwerk is en automatisch moet verbinden als ik de laptop opstart. Bij mijn internet icoontje rechtsonder krijg ik de verbindingssterkte te zien, die helemaal vol is en daarin een geel waarschuwingsdriehoekje. Heel soms, na (zonder te overdrijven) de router en modem 10-15 keer aan en uit te zetten, wil de laptop wel eens verbinden. Maar dit is volgens mij niet de normale manier om op het internet te komen.

Wat ik heb geprobeerd:
Ik heb de laptop terug naar de mediamarkt gebracht, ze hebben hem daar gecontroleerd maar er waren geen onregelmatigheden volgens hun. Ook had ik de router teruggebracht voor het geval dat het probleem in de router zat. Ik heb daarvoor in de plaats precies de zelfde router maar dan een nieuwe in doos gekregen. Ik heb nog steeds hetzelfde probleem. Ik heb nog niks ingesteld voor de router, ik heb de stekker erin gestoken en het kabeltje in de modem en er was al een draadloos netwerk. Op de iMac hoefde ik blijkbaar niks in te stellen want het loopt prima. Misschien moet ik op de laptop wel 't een en 't ander instellen?
Tot slot heb ik uit pure irritatie, frustratie en een beetje hopeloosheid Windows opnieuw geinstalleerd. Het installatiepakket zat al in de laptop zelf. Dit heeft 1 dag gewerkt. De volgende dag kreeg ik weer hetzelfde probleem.

Info over de laptop en router:
De laptop is een ASUS van de K53Z Serie.
Processor: AMD A6 Vision
Videokaart: RADEON HD 6520G
Bestuurssysteem: Windows 7 Home Premium

De router spreekt volgens mij voor zich als ik zeg dat het een Sitecom WL-2100 300n router is.

Nog even iets, ik geloof niet dat het er iets mee te maken zal hebben maar voor het geval dat zal ik het ook maar erbij schrijven, ik heb via torrents op thepiratebay Microsoft Office 2010 Pro Plus gedownload en geactiveerd, en Norton Antivirus 2011. Je zou zeggen dat Norton het blokkeert maar wat ik dan niet snap is, waarom doet 'ie het soms wel, en zelfs als ik Norton uitzet verandert dat niks. Ik kan alsnog niet op internet, hetzelfde geldt voor Firewall. Als ik Firewall uitzet heb ik alsnog geen verandering. Als die het soms onverwachts wel doet, staan Firewall en Norton ook gewoon aan.
Ik denk zelf dat het een stom probleempje is dat ik via de instellingen van de laptop (of router (?)) makkelijk zou kunnen oplossen, maar ik heb het niet kunnen vinden.

Ik hoop jullie genoeg geinformeerd te hebben met deze (misschien iets te) uitgebreide uitleg van mijn probleem. Ik wacht op een reactie. Alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
Heb je in de router ingesteld dat de wifi aan moet staan
heb je daar ook een wpa of hoger ingesteld.
heb je die sleutel wel in je asus aangemaakt.
zie je in je asus wel je eigen draadloos netwerk. (ssid)

Ja de router staat ingesteld dat wifi aan moet staan, want de iMac kan er ook gewoon op verbinden
de sleutel is WPA2
Die sleutel heb ik niet aangemaakt(?) ik heb hem wel ingevoerd als ik verbind met de verbinding.
In me asus zie ik wel mijn eigen netwerk, ik kan er ook mee verbinden. maar na het verbinden staat er Geen internetmogelijkheden

dus de sleutel heb je ook ingevoerd bij je asus.

zet de virusscanner eens uit en ook je windows firewal.
99% zeker dat je dan wel verbinding krijgt.

nee helaas..ik heb het geprobeerd ik heb nog steeds t zelfde probleem

en de wpa2 key heb je ingevuld in de asus.

a. Vermeld het ip-adres dat de Mac van je Sitecom gekregen heeft
b. Vermeld het ip-adres dat de pc van je Sitecom gekregen heeft (danwel aan zichzelf heeft toegekend)
c. Zit de Sitecom met die ene WAN aansluiting op de modem van caiway aangesloten? Hij moet niet met een van de 4 LAN aansluitingen aan de Caiway modem

We horen het wel.

Tijs.

a. 192.168.0.100
b. 192.168.0.101
c. op mijn modem zijn 3 ingangen. 2 voor verbindingen via een huistelefoon en een waar ETHERNET boven staat. ik heb hem in de ingang met ETHERNET gedaan.

voor de duidelijkheid hier een paar foto's van hoe de fout eruit ziet

en nog iets, voor het geval dat, dacht ik maar. ik heb Norton helemaal verwijderd in de hoop dat het zou werken, maar nee

Bijlagen

• fff.jpg
    fff.jpg
    92,2 KB · Weergaven: 102
  • foutmelding.jpg
    foutmelding.jpg
    84 KB · Weergaven: 79
  • foutmelding2.jpg
    foutmelding2.jpg
    85,6 KB · Weergaven: 100
Laatst bewerkt:
Ik zal nog even melden wat ik heb gedaan:
a. De 9.2 driver-software die Asus beschikbaar stelde verwijderd/gedeïnstalleerd
b. 10.x driver van Atheros geïnstalleerd
c. Het draadloze netwerk van Auto gezet op kanaal nummer 3 (die leek, samen met kanaal 8 het 'minst bezet').

Hopelijk blijft het goed werken, nu.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan