SupermanFCT
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 2 jul 2014
Beste forumleden,
Ik heb afgelopen zaterdag mijn nieuwe Asus N56JN C039H ontvangen via de webshop van mediamarkt. (870,- euro) Even ter verduidelijking de specificaties.
PRODUCTSPECIFICATIES VAN ASUS N56JN-CN039H
Nu vond ik hem gelijk al traag bij veel handelingen. Zo duurt het opstarten van windows verkenner 3 seconden( en bij eerste keer openen na opstarten van verkenner zelfs langer) en ook bijvoorbeeld firefox werkt traag. Als ik een site open merk je gewoon dat de laptop hapert. ( rechtsboven hapert dan ook het laden tekentje) Dit kan niks met internet te maken hebben, want enerzijds heb ik de laptop gewoon aan de kabel en anderzijds zou dan het laden tekentje gewoon soepel moeten door blijven draaien. Ook duren de installaties van simpele programma's voor mijn gevoel gewoon veel te lang. Dit zijn zomaar een aantal voorbeelden die ervaren heb, maar het komt er gewoon op neer dat hij erg traag aanvoelt/is. Zelfs bij het op bureaublad klikken van rechtermuisknop komt het laden tekentje vaak al in beeld. Deze problemen hoor ik toch met deze laptop normaal niet te krijgen? Ondanks het ontbreken van SSD heeft deze laptop naar mijn weten gewoon goede specificaties.
Zal mijn laptop misschien een ''dead arrival'' zijn? Of heb ik gewoon een ontzettende miskoop gehad?
Alvast bedankt voor de mensen die mij willen helpen!
Ik heb afgelopen zaterdag mijn nieuwe Asus N56JN C039H ontvangen via de webshop van mediamarkt. (870,- euro) Even ter verduidelijking de specificaties.
PRODUCTSPECIFICATIES VAN ASUS N56JN-CN039H
HTML:
PROCESSOR
Processor:
Intel Core i7-4700HQ
Processor merk:
Intel
Processormodel:
Intel Core i7
Processor nummer:
i7-4700HQ
Processorsnelheid:
2,4 GHz
Aantal processorkernen:
4
Processorsnelheid met turbo:
3,4 GHz
Chipset:
Intel HM86 Express
Artikelnummer:
1322840
WERKGEHEUGEN
Werkgeheugen:
8 GB RAM
Geheugentype:
DDR3L
Geheugenssnelheid:
1600 MHz
Max. ondersteund geheugen:
16 GB
Aantal slots:
2
DISPLAY
Resolutie:
1920 x 1080
Led-backlight:
ja
Touchscreen:
nee
Beeldschermdiagonaal (inch):
15.6 inch
Beeldverhouding:
16:9
Schermtype:
TFT-LCD
GRAFIEKKAART
Grafische kaart:
GeForce GT 840
Fabrikant grafische kaart:
NVIDIA
Type grafisch geheugen:
DDR3
Grafisch geheugen:
2 GB
HARDE SCHIJF
Capaciteit harde schijf:
500 GB
Solid State Drive (SSD):
nee
Rotatiesnelheid:
5400 rpm
OPTISCH LOOPWERK
Optische drive:
DVD Brander
Blu-ray speler:
nee
CONNECTIVITEIT
Aansluitingen:
HDMI , VGA , LAN (RJ-45) , 4x USB 3.0 , hoofdtelefoon , microfoon
Wifi (standaarden):
802.11n
Bluetooth:
Bluetooth 4.0
Ethernetsnelheid:
1000Mbps (Gigabit Ethernet)
UITVOERING
Besturingssysteem:
Windows 8.1
Touchpad:
ja
Luidspreker:
Bang & Olufsen
Kaartlezer:
ja
Geïntegreerde microfoon:
ja
Aantal luidsprekers:
2
Type toetsenbord:
Qwerty
Geïntegreerd nummeriek toetsenbord:
ja
CAMERA
Geïntegreerde webcam:
ja
ENERGIEVOORZIENING
Soort batterij:
Li-ion
Capaciteit batterij:
5200 mAh
Aantal accucellen:
6-cellen
Vermogen netadapter:
120 W
Nu vond ik hem gelijk al traag bij veel handelingen. Zo duurt het opstarten van windows verkenner 3 seconden( en bij eerste keer openen na opstarten van verkenner zelfs langer) en ook bijvoorbeeld firefox werkt traag. Als ik een site open merk je gewoon dat de laptop hapert. ( rechtsboven hapert dan ook het laden tekentje) Dit kan niks met internet te maken hebben, want enerzijds heb ik de laptop gewoon aan de kabel en anderzijds zou dan het laden tekentje gewoon soepel moeten door blijven draaien. Ook duren de installaties van simpele programma's voor mijn gevoel gewoon veel te lang. Dit zijn zomaar een aantal voorbeelden die ervaren heb, maar het komt er gewoon op neer dat hij erg traag aanvoelt/is. Zelfs bij het op bureaublad klikken van rechtermuisknop komt het laden tekentje vaak al in beeld. Deze problemen hoor ik toch met deze laptop normaal niet te krijgen? Ondanks het ontbreken van SSD heeft deze laptop naar mijn weten gewoon goede specificaties.
Zal mijn laptop misschien een ''dead arrival'' zijn? Of heb ik gewoon een ontzettende miskoop gehad?
Alvast bedankt voor de mensen die mij willen helpen!
Laatst bewerkt door een moderator: