Nieuwe Asus N56JN C039H ontzettend traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

SupermanFCT

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 jul 2014
Beste forumleden,

Ik heb afgelopen zaterdag mijn nieuwe Asus N56JN C039H ontvangen via de webshop van mediamarkt. (870,- euro) Even ter verduidelijking de specificaties.

PRODUCTSPECIFICATIES VAN ASUS N56JN-CN039H
HTML:
PROCESSOR
Processor:
Intel Core i7-4700HQ
Processor merk:
Intel
Processormodel:
Intel Core i7
Processor nummer:
i7-4700HQ
Processorsnelheid:
2,4 GHz
Aantal processorkernen:
4
Processorsnelheid met turbo:
3,4 GHz
Chipset:
Intel HM86 Express
Artikelnummer:
1322840
WERKGEHEUGEN
Werkgeheugen:
8 GB RAM
Geheugentype:
DDR3L
Geheugenssnelheid:
1600 MHz
Max. ondersteund geheugen:
16 GB
Aantal slots:
2
DISPLAY
Resolutie:
1920 x 1080
Led-backlight:
ja
Touchscreen:
nee
Beeldschermdiagonaal (inch):
15.6 inch
Beeldverhouding:
16:9
Schermtype:
TFT-LCD
GRAFIEKKAART
Grafische kaart:
GeForce GT 840
Fabrikant grafische kaart:
NVIDIA
Type grafisch geheugen:
DDR3
Grafisch geheugen:
2 GB
HARDE SCHIJF
Capaciteit harde schijf:
500 GB
Solid State Drive (SSD):
nee
Rotatiesnelheid:
5400 rpm
OPTISCH LOOPWERK
Optische drive:
DVD Brander
Blu-ray speler:
nee
CONNECTIVITEIT
Aansluitingen:
HDMI , VGA , LAN (RJ-45) , 4x USB 3.0 , hoofdtelefoon , microfoon
Wifi (standaarden):
802.11n
Bluetooth:
Bluetooth 4.0
Ethernetsnelheid:
1000Mbps (Gigabit Ethernet)
UITVOERING
Besturingssysteem:
Windows 8.1
Touchpad:
ja
Luidspreker:
Bang & Olufsen
Kaartlezer:
ja
Geïntegreerde microfoon:
ja
Aantal luidsprekers:
2
Type toetsenbord:
Qwerty
Geïntegreerd nummeriek toetsenbord:
ja
CAMERA
Geïntegreerde webcam:
ja
ENERGIEVOORZIENING
Soort batterij:
Li-ion
Capaciteit batterij:
5200 mAh
Aantal accucellen:
6-cellen
Vermogen netadapter:
120 W

Nu vond ik hem gelijk al traag bij veel handelingen. Zo duurt het opstarten van windows verkenner 3 seconden( en bij eerste keer openen na opstarten van verkenner zelfs langer) en ook bijvoorbeeld firefox werkt traag. Als ik een site open merk je gewoon dat de laptop hapert. ( rechtsboven hapert dan ook het laden tekentje) Dit kan niks met internet te maken hebben, want enerzijds heb ik de laptop gewoon aan de kabel en anderzijds zou dan het laden tekentje gewoon soepel moeten door blijven draaien. Ook duren de installaties van simpele programma's voor mijn gevoel gewoon veel te lang. Dit zijn zomaar een aantal voorbeelden die ervaren heb, maar het komt er gewoon op neer dat hij erg traag aanvoelt/is. Zelfs bij het op bureaublad klikken van rechtermuisknop komt het laden tekentje vaak al in beeld. Deze problemen hoor ik toch met deze laptop normaal niet te krijgen? Ondanks het ontbreken van SSD heeft deze laptop naar mijn weten gewoon goede specificaties.

Zal mijn laptop misschien een ''dead arrival'' zijn? Of heb ik gewoon een ontzettende miskoop gehad?

Alvast bedankt voor de mensen die mij willen helpen!

Laatst bewerkt door een moderator:
Een verkenner die na 3 seconden pas opstart is niet goed, zelfs met 'slechts' een 5400 RPM gdd. (Trouwens minder handig om een best wel snel systeem te kopen en daarin dan een supervertragende component als een 5400 RPM hdd in te laten bij aankoop). Zelfs op mijn inmiddels 4 jaar oude 10" netbookje met slechts een Atom processortje van net 1,6 Ghz en slechts 2 Giga Ram gaat dit nog sneller.

Ik neem aan dat Asus een recory mogelijkheid heeft meegeleverd? :

daar zijn grofweg 3 opties voor :
- recovery op verborgen partitie, (te activeren middels een toestaanslag bij aanzetten machine)
- recovery op meegelverde Dvd's
- recovery die je zelf op DVD moest branden na eerste keer aanzetten machine

Voordat je gaat recoveren, stel ik voor dat je de machine eens in de veilige modus start. Wat gebeurt er als je nu de Windows verkenner activeert, duurt dat dan ook een paar seconden? Zo ja, dan zou ik recovery uitvoeren, zo nee, dan horen we het graag hier, dan zijn er processen of mogelijk ontbrekende bestanden / drivers die in de normale modus het e.e.e. vertragen.

Laatst bewerkt:
@gast0225

ik wil ook op zeer korte termijn een ssd erin zetten, op de plaats van mijn cd/dvd driver.(die ik sowieso niet ga gebruiken) Maar ik wil de laptop nu niet open schroeven, terwijl de laptop misschien niet goed is ivm met garantieproblemen.

Daarom de veilige optie als advies en als die ook traag is, recoveren, waarbij ik er even vanuit ga dat apparaatbeheer er momenteel 'goed' uitziet, geen gekke dingen vertoont.

Je zou voor de grap ook eerst nog even kunnen kijken wat er allemaal wordt (mee) opgestart als Windows wordt geladen. Als daar een paar héle zware jongens bij zitten die je qua naam niets zeggen, dan zou dat 'Asus' meuk (lees : volgens de laptopfabrikant handige, maar veelal nutteloze software) kunnen zijn, maar die oorzaak acht ik vrij klein.

Met recoveren verlies je geen aanspraak op garantie.

Laatst bewerkt:
@ SupermanFCT

Welkom op Helpmij.nl

Heb in je eerste bericht even een stukje test in een code tag gezet even duidelijker zo .Succes met je vraag:thumb:

Al je gewoon ipv een hd een ssd wilt inbouwen is dat geen probleem bij Asus hd en geheugen is gewoon te wisselen tijdens garantie bij Asus

Laatst bewerkt:
Alle opties van gast0225 doorlopen, maar het mocht niet baten. Vertrouwde het niet en heb ervoor gekozen om de laptop weer terug te brengen en heb het geld gelukkig zonder problemen teruggekregen. (Goede service Media Markt)Nu maar op zoek naar een andere laptop. Iemand tips? Budget ligt op maximaal 900. Zoek gewoon een snelle laptop waarbij ik eigenlijk niet echt zware programma's ga gebruiken en waar ik jaren mee vooruit kan. Enige spel wat ik snel wil kunnen spelen is football manager, maar voor de rest gaat die niet gebruikt worden voor gaming. (Meer voor studie)

Laatst bewerkt:
Sinds ik er zelf één van dit 'merk' heb, kan ik het niet laten anderen er ook één aan te bevelen. Vergelijk -->> deze <<-- ( € 949) eens met die Asus die je hebt teruggebracht. (zie ook de aanwezigheid van een SSD)
Verlekker je aan de videokaartverschillen : Klik
Belangrijk item bij deze machine is de aanpasbaarheid / uitbreidbaarheid. (klik in de link maar eens op zelf samenstellen)

Wordt geleverd zonder OS !!

Laatst bewerkt:
@gast0225

Zal de door jouw genoemde optie vanavond even goed bekijken, ziet er veelbelovend uit.

Ik zat ook nog een te denken aan een mac book pro. Op mijn werk(vakantiebaan) gebruiken ze namelijk apple laptops en ik heb op dit moment een 4 jaar oude MacBook Pro die nog ontzettend snel is. Wat zijn de nadelen van een MacBook tov van een windows laptop en wat zijn de voordelen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan