Beste lezer,
Vanmiddag heb ik een Asus Eee PC 1101HA gekocht. Sinds een uur of 11 vanavond kan ik alleen nog in veilige modus komen. De netbook reboot bij de onderstaande melding na 60 seconden, nog voordat Windows XP is opgestart.
Het system wordt afgesloten. …. Het systeem wordt door NT AUTHORITY\SYSTEM afgesloten. Resterende tijd: 00:00:59
Systeemproces C:\\windows\system32\lsass.exe met statuscode -2147483645
De laptop heeft de hele avond gewerkt en kort gezegd heb ik er de volgende handelingen mee uitgehaald:
Ik zal in een volgende post beschrijven wat ik de afgelopen uren zelf heb uitgehaald om het probleem te verhelpen. Op dit moment lukt het dus niet om in Windows XP te komen en kan ik het reboot commando niet deactiveren (dmv. run>shutdown -a).
Ik hoop dat iemand me uit de brand helpt, bedankt alvast.
Groet,
KB
Vanmiddag heb ik een Asus Eee PC 1101HA gekocht. Sinds een uur of 11 vanavond kan ik alleen nog in veilige modus komen. De netbook reboot bij de onderstaande melding na 60 seconden, nog voordat Windows XP is opgestart.
Het system wordt afgesloten. …. Het systeem wordt door NT AUTHORITY\SYSTEM afgesloten. Resterende tijd: 00:00:59
Systeemproces C:\\windows\system32\lsass.exe met statuscode -2147483645
De laptop heeft de hele avond gewerkt en kort gezegd heb ik er de volgende handelingen mee uitgehaald:
- Live update proberen te draaien. Deze liep vreemd genoeg direct vast. Tot twee maal toe.
- Online gegaan om AVG en Spyware Doctor te downloaden. Dit gebruik ik op mijn vaste computer. (Ik weet 't, onhandig, hier heb ik waarschijnlijk iets binnen gehaald).
- Met beide programma's een snelle scan gedraaid. Niks opvallends geconstateerd.
- Microsoft Office geinstalleerd. MS Works en Skype gedeinstalleerd. Dit ging vreemd genoeg erg onstabiel en regelmatig kreeg ik foutmeldingen.
- Tijdens de deinstallatie van voor mij overbodige software kreeg ik de reboot melding.
Ik zal in een volgende post beschrijven wat ik de afgelopen uren zelf heb uitgehaald om het probleem te verhelpen. Op dit moment lukt het dus niet om in Windows XP te komen en kan ik het reboot commando niet deactiveren (dmv. run>shutdown -a).
Ik hoop dat iemand me uit de brand helpt, bedankt alvast.
Groet,
KB
Laatst bewerkt: