nieuwe Asus Nvidia ENGTX260 aanschaffen;

• Onderwerp starter Onderwerp starter SPY
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

SPY

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 sep 2004
in een eerdere thread van mij hier, een tijdje geleden vroeg ik of het mn videokaart was (NVIdea 8800GTX 768 MB) die kapot was.
ben er nu achter dat het inderdaad mn kaart is die de geeft heeft gegeven, (stom genoeg omdat ik teveel stof in de kaart zn fan liet komen, kan mezelf wel voor mn hoofd slaan).

nu wil ik de Nvidia ENGTX260 aanschaffen, maar eerst moet ik weten of mn pc die wel aankan, en kan plaatsen. heb al uitgevonden dat mn voeding goed genoeg is, die schijnt 700 W te zijn, (heb een Dell PSX 710, dual core 2.4 Ghz, 2DDR mb).

een vriend van mij zei dat ik er wel op moest letten dat mn moederbord de ENGTX260 aankan, die moest ondersteunen ;

-Available PCI-Express Bus Slot or PCI-Express 2.0 compliant motherboard with one dual-width x16 graphics slot

maar hoe kom ik hierachter. mn oude 8800GTX had 2 stekkerstjes erin met daarop P4 en P5. ik heb gekeken op mn moederbord (voor zover dat ging) om te zien wat voor soort het is maar ik kon niets anders ondekken als Dell E1, en een heel lang nummer op een klein stikkertje, dat geen duidelijkeheid gaf nadat ik erop gegoogeld had
(;cn-04y253-13740-73g-00fq)
Dell pc, 1LHFX2J Servicetag

mijn vraag is dus eigenlijk, kan ik deze nieuwe ENGTX260 zonder problemen plaatsen, niet dat ik m dadelijk niet kan aansluiten?

alvast bedankt voor het lezen en hopelijk kan iemand me antwoord geven.
zit nu al 4 weken zonder kaart en kan dus niet gamen, en word daar ondertussen knap ziek van.,

leon

De GTX260 heeft twee 6pin PCI-e voedingsstekkers nodig, deze gaan vanaf de voeding op de videokaart.
[smallimg]http://techreport.com/r.x/psus-0907/pcie-connectors.jpg[/smallimg]
Beide weergegeven stekkers zijn goed. Links is een 6 pins en rechts een 8 pins die ook voor 6 pins gebruikt kan worden. Let wel even op de Amperage op de 12Volts lijnen.
Denk erom de kaart is best groot/lang en gebruikt een dubbel slot.

Laatst bewerkt:
heel erg bedankt voor je antwoord Crash, en dat plaatje laat duidelijk zien welke stekkertjes ik ervoor moet hebben. gelukkig heb ik die, mn oude 8800GTX had ook 2 van deze 6 pins nodig.
schijnt dat dan alles in orde is en ik zonder problemen de kaart kan aanschaffen en installeren. gelukkig is mn pckast groot genoeg en nam die 8800GTX ook vrij veel plaats in, maar geen 2 slots. gelukkig is dit ook geen probleem, heb nog wat slots leeg.

bedankt !!!

leon

heb ondertussen de Asus Nvidea ENGTX275 896 MB gekocht en geinstalled.
werkt perfect !

nogmaals bedankt voor alle raad,
deze vraag kan nu afgesloten worden,

leon

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan