Nieuwe balk onder aan het scherm vlak boven de taakbalk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gunneweg

Verenigingslid
Lid geworden
22 okt 2002
Besturingssysteem
Windows 10 22H2
Sinds kort krijg in vlak boven de taakbalk een nieuwe balk te zien die wel erg in de weg zit maar op de resolutie waar mijn scherm nu op staat niet is te verwijderen omdat het X om te stoppen buiten het scherm valt (maar dat is wel op te lossen)

Hoe kom ik ineens aan die balk met verwijzingen naar Google, Amazon, Games, Facebook en Youtube?

Ik heb sinds kort diverse antispyware programma's draaien zoals o.a. iobit anti malware fighter en Malwarebytes anti malware.

Ik heb me ook over laten halen om het programma Advances system Care aan te schaffen omdat mijn PC de laatste tijd toch wel erg traag werd. Dat heeft wel geholpen, maar ik vraag me af of ik er goed aan heb gedaan.

Maar die extra balk irriteert me mateloos.

Hoi,

Dat je PC traag begint te worden heeft zoveel redenen, Het kan zijn doordat je PC verouderd is. (Indien je PC erg oud is.)
Het kan ook door vervelende PUP (Potentially Unwanted Program) programma's komen zoals Babylon , Dealply ect.
Ook kan het door sommige virussen veroorzaakt worden, Zelf's als je schijf vol zit.
Er zijn dus een heleboel redenen om op te noemen.

Doe wat hieronder staat beschreven!

Stap 1.

Indien je de foutmelding: ''AutoIt Error
Line 2058 (File "C:\Documents and Settings\[name]\Bureaublad\adwcleaner.exe"):
Error: Variable used without being declared.
'' Krijgt, Open AdwCleaner en klik op ''Deinstallatie''
Daarna: download AdwCleaner hier opnieuw: http://general-changelog-team.fr/en/downloads/finish/20-outils-de-xplode/2-adwcleaner Sla het op je bureaublad op.
Rechtermuisknop op AdwCleaner & kies ''Eigenschappen'' Daarna klik je naast ''Ander pictogram...'' op ''Geavanceerd''
Vink het hokje ''Als Administrator uitvoeren'' aan. & klik op ''OK''.
Restart de PC, en open AdwCleaner.
Klik daarna op ''Verwijderen''
Indien, weer hetzelfde foutcode,
Probeer nogmaals.

Download AdwCleaner by Xplode naar je Bureaublad.
  • Sluit alle openstaande vensters
  • Start AdwCleaner en klik Verwijderen
  • adwcleaner.png
  • Klik bij AdwCleaner – Information op OK
  • Klik bij AdwCleaner – Restart Required op OK
Alle icoontjes verdwijnen van het Bureaublad, dit is normaal.
Je PC word opnieuw opgestart en er opent een logfile (C:\ AdwCleaner[xx].txt)

Je kunt de logfile zelf Bekijken en/of Opslaan, en kijken wat er is verwijderd.

Als je Startpagina ook gehijackt was, stel dan de zoekmachine opnieuw in, deze word standaard door AdwCleaner terug gezet naar Google.com

Stap 2.

Ga naar ESET Onlinescanner
Klik op ''esetsmartinstaller_enu.exe'' om het Downloaden te starten.
Download ''esetsmartinstaller_enu.exe'' naar je Bureaublad!
Windows Vista/7: Rechtermuisklik en kies voor "Als Administrator uitvoeren''
Vink aan ''Yes, I accept the Terms of Use'' & Klik ''Start''
FireFox gebruikers moeten een Add-On ''esetsmartinstaller_enu.exe'' installeren
Deze FireFox Add-On moet je op je bureablad plaatsen en dan installeren!
IE gebruikers dienen een ''ActiveX'' te installeren.
Klik onder ''Scan Archives'' op ''Advanced Settings'' & Vink aan: Remove Found Threats, Scan Archives, Scan for Potentially Unwanted Applications, Scan for Potentially Unsafe Applications, Enable AntiStealth Technology
Klik nu op ''Start''
De scan begint direct na downloading van de signatures!
Klik na de Scan op ''Finish''
Sluit je Browser, En ga naar de Verkenner ''Explorer''
''C:\Program Files\Eset\EsetOnlineScanner\log.txt'' zoeken,
Je kunt nu zien wat er is verwijderd!
Verwijder daarna via ''Een programma verwijderen'' Eset Online Scanner V3.

@Poekje
Ik heb AdwCleaner nu twee keer gedownload, maar beide keren protesteert mijn virusscanner dat het programma de
IDP.Trojan.97AC54E5 bevat. Wellicht is dat een normaal verschijnsel, maar zomaar zonder meer installeren vind ik
toch een beetje problematisch.

Hoi,

Dat is een vals alarm, schakel je virusscanner uit.
Dit omdat AdwCleaner sommige componenten gebruikt die een virusscanner als virus opmerkt.
Download AdwCleaner opnieuw en run het programma zoals ik hierboven al had aangegeven.

Welke virusscanner gebruik je?

Hoi,
Op dit moment gebruik ik de "gratis" versie van AVG.
Die valse meldingen komen inderdaad wel meer voor. Ga het nogmaals proberen.

Hoi,

Meerdere personen hebben hier last van, AVG merkt AdwCleaner op als een Trojan.
Dit is een false positive, Schakel je virusscanner AVG tijdelijk uit en voer AdwCleaner opnieuw uit.

@Poekje,

De PC heeft wel een grote onderhoudsbeurt gehad zeg. Hij is 28 uur bezig geweest, maar een zijn een groot aantal ongewenste programma's en ander ongedierte van de PC verwijderd.
Eindelijk een programma (ESET) dat nou eens niet vraagt of je gelijk het programma wil aanschaffen om de onheil van je PC te verwijderen.
Ik denk er hard over om de antivirus van ESET Nod32 aan te schaffen. Zal hem dan eerst uitproberen. Want AVG heeft me bewust of onbewust aardig in de steek gelaten.

De problemen die ik had zijn opgelost, alleen de balk met verwijzingen naar Google, Amazon, Games, Facebook en Youtube is helaas gebleven, hoewel een stuk kleiner, maar hij is er nog wel.

Hoi,

Printscreen ziet er zo uit:

ScreenShot002.jpg

Ik maak wel gebruik van aparte malware bescherming dus bij elkaar moet dat goed gaan.

Bijlagen

• ScreenShot001.png
    ScreenShot001.png
    7,2 KB · Weergaven: 38
Hoi,

Je kan dat wegkrijgen door op het kruisje in die balk te klikken,
Als je dit doet krijg je een melding, of je dit ook echt uitgeschakeld wilt hebben, vink eerst alle hokjes aan en klik ja.

Er staat in de kleine vorm een + als ik daar op klik vergroot de balk en verschijnt er een X

Als ik op het X druk dan verkleint de balk maar er komen geen opties die aan of uit gezet kunnen worden.

Rechtermuisklik naast de tabbladen van IE, en klik op de naam van de toolbar.
Je krijgt een melding of je het zeker weet de invoegpassing uit te schakelen, Vink eerst alle hokjes aan en klik op ''Uitschakelen''.

2iqhhew.png

Zoiets dus.

Het verschil zal zitten dat ik FF gebruik i.p.v. IE en dan zie ik die opties niet.

Hoi,

Foutje, ik dacht dat je IE gebruikte, Aangezien ik namelijk niet werk met FF.

Doe wat hieronder staat beschreven om de toolbar te verwijderen.

Klik boven in het Firefox-venster op de knop Firefox (menu Extra in Windows XP) en klik daarna op Add-ons. Het tabblad Add-onbeheerder wordt geopend.
Selecteer het paneel Extensies in het tabblad Add-onbeheerder.
Selecteer de werkbalk die u wilt verwijderen.
Klik op de knop Verwijderen.
Klik op Nu herstarten als deze keuze verschijnt. Uw tabbladen zullen worden opgeslagen en na het herstarten worden teruggezet.

Ok, gaat het hier om een toolbar-pup in een browser of om een toolbar-pup in Windows?

Anyway: Zet je cursor op een leeg stukje van je echte Taakbalk (tussen Start,Snelstarten & Systeemvak), RechterMuisklik & selecteer Werkbalken. Kijk daar of het ertussen staat, zoja onthoud de naam, & vink die uit. Misschien even trial & error uitproberen.

Als het weg is, zoek dan in de browser(s) (alle) of de pup er daar ook nog voorkomt zoals poekje al beschrijft, als ze daarin ook uit staan, controleer in Configuratiescherm, Programma's en onderdelen, of de pup aldaar te verwijderen is (Beheerdersrechten noodzakelijk). Herstarten.

Ccleaner laten opruimen, alle accounts van laagste naar hoogste (Beheerder), inclusief register, controleer ook de tabbladen onder Gereedschap, Opstarten, wat is achter gebleven weghalen (echt weg, dus niet uitschakelen).

Hoi,

Bij de Add-ons van FF was niets te vinden dat het zou kunnen veroorzaken.
Ik heb nu echter het programma "Bonjour" van de lijst met te verwijderen programma's gewist. (Een hulpprogramma van Apple)
Bij het verwijderen werd expliciet gevraagd of ik de werkbalk echt wilde verwijderen. Ja dus. En je gelooft het niet maar de balk is verdwenen. Ik dank jullie hartelijk voor de moeite.

Off-topic
Ik wil nog wel van Poekje weten hoe je de "Printscreens" voor elkaar krijgt. Want zoals je gezien hebt lukt me dat niet zo goed.
Ik gebruik daarvoor het programma "Gadwin Printscreen Pro" maar het resultaat is knudde.

Hoi,

Zoek de toets ''PrtScSysRq'' en klik erop, Ga nu naar paint (Start » Zoeken naar ''paint'' Of: Windowstoets + R en typ ''mspaint''.
Plak het plaatje door middel de knoppen ''CTRL + V'' in te drukken, & Sla het op waar jij het bestand terug kan vinden.
Ga naar http://www.tinypic.com of een ander afbeelding upload website, en klik op ''Bestand kiezen''.
Ga naar de plek waar het plaatje zich bevindt, en klik er dubbel op.
Klik daarna op ''UPLOAD NOW!'' & Voer de code in die je op de afbeelding te zien krijgt & Klik nogmaals op ''UPLOAD NOW!''.

TinyPic upload het bestand, als het voltooid is krijg je een nieuw scherm met 4 Opties, Ga naar het vakje van ''Direct Link for Layouts'' & Kopieer de link in dat vakje indien je meteen het hele plaatje wilt zien & Kopieer die op een nieuw tabblad en druk vervolgens op enter.
De andere optie's zijn voor E-mail, HTML voor websites, & Code voor forums.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan