Nieuwe basis pc rond 400-500 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hedge

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 aug 2014
Hallo allemaal,

Mijn vader wil een nieuwe pc aanschaffen waarbij ik hem graag zou willen helpen. Ik heb vorig jaar via azerty en dit forum mijn eigen computer besteld en is goed bevallen.

Hij heeft niet echt hoge eisen. Budget ligt tussen de 400-500 euro.
Belangrijkste vereiste is dat het een stille computer is met een bescheiden formaat kast. Er zullen wat spelletjes mee gespeeld worden maar niets grafisch hoogstaand. Windows 7 is nog wel nodig maar verder geen randapparatuur.

Alvast bedankt,

Hallo Hedge,

Ik heb een beetje voor je gekeken en een samenstelling gemaakt, wat mij een goede configuratie lijkt gezien de wensen.
Pc heeft de volgende kenmerken:

- Erg stil door de Cooler Master Silencio 352 computerkast met gedempte matten en een bescheiden formaat. (Extra SD card reader)
- Windows 8.1 (Dit omdat Windows 7 al wat out of date begint te raken, ook komt Microsoft waarschijnlijk met een deal dat je Windows 8 gratis kan upgraden naar 9)
- 256GB SSD (PC start en reageert tot 10x sneller)
- Qaudcore processor met een goede videokaart ingebakken "AMD A serie A10-7700K" Zodat je de huidige games toch op low-medium kan spelen.
- 360 Watt stille voeding van Seasonic! (Gold certificated) - 92% efficientie bespaar tot 50 euro energie kosten op jaarbasis.
- Gigabyte GA-F2A88XM-HD3 moederbord met ondersteuning van de nieuwste technologieën (Up to date)
- Snel geheugen (8GB 2133Mhz latency 9) Zodat hardware componenten rap met elkaar kunnen communiceren. (Haast geen laad en wachttijden meer/Corsair Vengeance Pro Serie)
- Kwalitatief goede onderdelen (A-merken) - Leidt tot een langere levensduur en minder snel mankementen
- PC kost 630 euro maar voor die 100 euro meer heb je tot 50% meer rekenkracht/snelheid en is het zeker waard.
- Assemblage met 1 jaar Garantie (http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B641482%5D=1&product%5B642281%5D=1&product%5B670187%5D=1&product%5B626772%5D=1&product%5B613825%5D=1&product%5B649374%5D=1&product%5B693927%5D=1&product%5B7517%5D=1&product%5B550001%5D=1)
Edit: Eventueel kan er een 2TB HD bij maar dat kost je 60-70 euro meer, pc zou dan ook ideaal zijn voor licht Multimedia gebruik ;))

Met vriendelijke groet,
Sander

Laatst bewerkt:
als je toch binnen je budget wilt blijven zou je dit kunnen doen --> link of dit ---> link

de intel core i3 is een betere processor maar bij de amd heb je een toch nog goede processor en een videokaart voor het gamen ik heb voor 8gb geheugen gekozen, omdat dat toch meer het nieuwe standaard aan het worden is
wat je ook kan doen is i.p.v. van die 8gb 4gb ram nemen en een hdd van 1 tb als je meer opslag ruimte nodig hebt dan de 128gb van de ssd

Laatst bewerkt:
Hartstikke bedankt! Ik heb deze opzetjes aangeleverd en men vader wil het nog even bestuderen. Ik ken gelukkig iemand die de computer in elkaar kan zetten, dus daarop zouden we nog iets kunnen besparen.

heb alleen zelf nog een vraag over het opzetje van sander, hoe zit dat met een processor met ingebakken videokaart. Zou daar later nog een videokaart kunnen worden ingezet als upgrade of als er iets in de toekomst kapot gaat?

als je toch 600,- wilt uitgeven zou ik persoonlijk eerder dit doen --->link

over je vraag van de videokaart ja daar kan je later gewoon een losse videokaart in doen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan