Nieuwe batterijen en al meteen melding "change the batteries"

Status
Niet open voor verdere reacties.

evertVB

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2009
Ik heb een Canon Powershot A1100-IS. Ik doe er net nieuwe batterijen in, dan zet ik hem aan en hij zegt onmiddellijk dat de batterijen leeg zijn.
Diezelfde batterijen doen het wel gewoon in een ander toestel.

Wat kan er aan de hand zijn?

misschien vuil op de ijzertjes?
gewoon met een wattenstaafje ff je pollen nalopen. kijken of het werkt.

Hoi :).

Probeer het wederom eens met andere batterijen, heb je ergens een batterijen tester toevallig ? Dan zou je kunnen kijken of de batterijen hun energie behouden.

Na wat googlen zag ik dat deze camera op 2 AA ( penlite ) batterijen werkt. Ik heb in het verleden 2 van zulke camera's gehad die ook op 2 penlites werkten, na een tijdje kreeg ik exact dezelfde problemen als wat jij nu hebt. Het was een fout / error in de camera zelf waar weinig aan te doen valt ( repareren is duur ).

Wattenstaafjes hebben niet geholpen. Hij is nog maar twee jaar oud maar wel een keer gevallen:confused:
Ik ga maar eens terug naar de winkel.

Bedankt voor de tips.

Leg eens iets tussen het plaatje dat de batterijen aandrukt en het "deurtje" (propje, luciferhoutje) en duw dan het deurtje dicht... check dan opnieuw het batterijniveau. (deze fout lijkt te worden veroorzaakt door te weinig druk op de batterijcontacten...)

Ik ga er van uit dat je wel de juiste batterijen gebruikt (NiMH)

Leg eens iets tussen het plaatje dat de batterijen aandrukt en het "deurtje" (propje, luciferhoutje) en duw dan het deurtje dicht... check dan opnieuw het batterijniveau. (deze fout lijkt te worden veroorzaakt door te weinig druk op de batterijcontacten...)
Dat lijkt nu even te werken.:cool:
Met een stukje tandenstoker om precies te zijn. Eens afwachten of het ook voor de langere termijn werkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan