nieuwe behuizing, voeding vraagje

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartjeLgames

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2009
Berichten
39
Goedemiddag menseen,

Omdat de temperatuur van mn GPU nog weleens boven de 100 graden komt en ik het gewoon een saaie kast vind, wil ik een nieuwe kast.

Mijn voorkeur gaat naar deze:

http://www.alternate.nl/html/produc...197/?tn=HARDWARE&l1=Behuizingen&l2=Midi+Tower

De Aerocool VxR LE.

Maar ik heb een vraagje omtrent de voeding.
Past dat wel ?
Er staat: type voeding: ATX.. ????
Ik heb een voeding die bovenin de kast hangt, met een fan aan de achterkant.
De kast die ik wil kopen, ligt de voeding onderin.

Mijn vraag is:
1: gaat dat sowieso wel passen
2: mijn GPU hangt erboven, en blaast naar beneden, dan blaast ie tegen mn voeding aan (4 cm ruimte tussen de GPU en bovenkant voeding dan)

Dus deze kast word 'm dan zeker niet ?

Maar ik zie wel meer mooie kasten waar de voeding onderin komt.. terwijl die van mij hangt. Is dat erg?

Sorry maar ik ben hardwarematig niet zo snugger ...

Als er iemand een antwoord heeft: BEdankt!
 
Hoi bartjeLgames,

De type voeding ATX is meestal voor een Midi behuizing, dus ik neem aan dat je ook zo'n voeding hebt.
Dus de eerste antwoord op je vraag is: Ja

De tweede vraag die je stelt snap ik niet volkomen. Bedoel je dat de voeding aan de onderkant van de behuizing zit en dat je GPU dan tegen de voeding aanblaast, of bedoel je dat de voeding bovenin de kast zit?
 
Met de tweede vraag bedoel ik inderdaad wat jij in eerste instantie dacht.
De voeding ligt dan onderin, en de GPU hangt erboven.
De GPU blaast naar beneden, dus dan blaast ie tegen de voeding aan.
Kan dat kwaad ?

Echter, na wat plaatjes bekijken en beetje meten, kwam ik erachter dat als de voeding onderin ligt, je hele moederbord omhoog gaat.
Dus dan blijft de afstand tussen GPU en vlak eronder even groot, alleen is dan het vlak eronder niet de computerkast maar de voeding.

Bedankt voor je antwoord! :)
 
Mooi dat het is opgelost! Het kan inderdaad geen kwaad als de GPU boven de voeding zit.

Groetjes!:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan