Nieuwe berichten in submap

Status
Niet open voor verdere reacties.

Docwell

Verenigingslid
Lid geworden
2 jan 2001
Besturingssysteem
Win 10 Pro Win 11
Office versie
Office 365
Ik gebruik in lokale mappen een aantal mappen met submappen :

bijv Lokale mappen > klanten > 1 Jantje
2 Pietje
3 Klaasje
Wanneer in Outlook expresse een bericht binnenkwam in bijv submap 1, werd de map klant vet (gehighlighted). Er was dan vanaf de "root"te herkennen, waar nieuwe berichten stonden.
In Windows Mail gebeut dit niet meer, met als gevolg, dat ik soms berichten mis. Is dit een instelbare optie ?

Vriendelijke groeten

Jos

Ik neem aan dat je berichtregels gebruikt voor het verplaatsen van nieuwe mail naar mailmappen Jantje, Pietje, Klaasje.

Zet dan in die berichtregels erbij dat het verplaatste bericht als Ongelezen moet worden gemarkeerd. Dit dus als 2de actie ná het verplaatsen naar de juiste mailmap.

Tijs.

Beste Tijs,

Ik vraag je het hemd van het lijf. Ik vind je oplossing heel logisch, maar kan de optie bij "regels" niet vinden. Zie bijlage : wat doe ik verkeerd

Groeten
Jos

Bijlagen

• Regels.jpg
    Regels.jpg
    57,2 KB · Weergaven: 112
Bij "2. Selecteer de acties voor de regel" zal ergens verder naar beneden ook staan: "Markeren als ongelezen." (o.i.d.)

Dat zou je dan moeten aanvinken.

Tijs.

Onregelmatig

Beste Tijs

Ik vind slechts de volgende opties aldaar :

Verplaatsen naar een bepaalde map
Kopiëren naar een bepaalde map
Verwijderen
Doorsturen naar bepaalde personen
Markeren met een bepaalde kleur
Markeren ( heb ik voor de grap geprobeerd maar geeft alleen een wimpel)
Als gelezen markeren (heb ik ook geprobeerd, maar doet inderdaad wat het belooft)
Het bericht markeren als weergegeven of genegeerd
Beantwoorden met een bepaald bericht
Stoppen met verwerken van andere regels
Niet van server downloaden
Verwijderen van server

einde Lijst

Hoop van je te horen

Jos

Ik bedacht me dat het verplaatsen van een bericht het bericht zelf niet op "gelezen" zet, en dus dat aanpassing van de berichtregel geen oplossing biedt. Er zal ook wel daarom geen berichtregel-optie zijn "Markeren als ongelezen" (o.i.d.).

Ook heb ik het gedrag waar je het over had gereproduceerd: De submap Jantje wordt wel vet aangegeven, maar de 'hoofdmap' Klanten niet.

Ik heb het nog eens nagespeeld in Outlook Express, maar daar geldt precies hetzelfde gedrag! (Zie bijlage)
Het enige wat als optie lijkt op waar je het over had is (Zie bijlage2): "Automatisch mappen met ongelezen berichten weergeven"

Ik zal nog even in Vista kijken of een vergelijkbare optie beschikbaar is. Je hoort er nog van.

Tijs.

Bijlagen

• Outlook_express_pietje.JPG
    Outlook_express_pietje.JPG
    69,4 KB · Weergaven: 99
  • Outlook_express_opties_mappen_ongelezen_berichten.JPG
    Outlook_express_opties_mappen_ongelezen_berichten.JPG
    49,3 KB · Weergaven: 105
Laatst bewerkt:
Ik heb het nagekeken, en ook in Windows Mail bestaat precies dezelfde optie, alleen staat die (blijkbaar) i.t.t. Outlook Express NIET standaard aan.

Vink het aan, herstart Windows Mail, en het werkt precies zoals in Outlook Express.

Ik hoor wel of dit is wat je zocht.

Tijs.

Bijlagen

• WindowsMail_Map_Ongelezen_berichten.jpg
    WindowsMail_Map_Ongelezen_berichten.jpg
    60,1 KB · Weergaven: 107
Yes

Tijs : één woord "Kanjer"

Fijne avond

Jos:thumb:

In outlook office werkt het zo:

De manier om binnekomende mail te 'sorteren' naar submappen kan m.b.v. Berichtregels.

In Outlook 2007 te bereiken onder Extra -> Regels en toepassingen -> Nieuwe regel...

en dan als selectiecriterium het e-mail adres waar de mail binnenkomt en als actie het verplaatsen van die mail naar een bepaalde submap in Outlook.

Deze topic heeft zijn houdbaarheidsdatum overschreden Topic gaat om die reden op slot.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan