nieuwe bluray home cinema set

Status
Niet open voor verdere reacties.

wilmpie

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2007
Hallo,
Ik wil graag een home cinema set aanschaffen. Ik ben me al een beetje aan het orrienteren en heb een vragen :
* Kun je, als je bijvoorbeeld tv kijkt, of met de wii speelt, dat geluid ook laten "uitzenden" door de home cinema set? en gaat dat geluid dan ook als 5.1?
* Bij sommige systemen staan termen als coaxiale uitgang/ingang en optische uitgang/ingang. Waarvoor zijn die ingangen/uitgangen?
* Verder zou ik nog graag een paar tips hebben, qua welk model ik het beste zou kunnen nemen, ik heb een paar eisen:
- Blu-ray speler
- minimaal 5.1 (of meer)
- De achterste boxen moeten genoeg snoer hebben, zo'n 5 meter. of de achterste boxen moeten draadloos zijn
- Qua formaat van de geluidsboxen het liefst (maar hoeft niet perse), de achterste boxen als zuilen, de voorste boxen als blokken en de middelste voorste box als langwerpig.

Heeft iemand een idee? graag je reactie!

Alvast bedankt!

Groet Willem

Coaxiale en optische ingangen zijn voor digitaal 2- of meerkanaals geluid (er loopt hetzelfde signaal door maar er worden verschillende technieken gebruikt).

Je kunt hierop gameconsoles en TV ontvangers aansluiten die ook zo'n aansluiting hebben. Daarnaast moet er dan wel surround geluid aanwezig zijn.(in de game of TV-uitzending). De Wiii heeft dacht ik geen digitale audio-uit. Alleen analoog stereo-uit. Hiervoor heb je dus een Homecinema-set nodig met een analoge ('Aux') ingang.

Op een aantal Homecinema sets zit een 'Theater' instelling waardoor je een 2-kanaals stereosignaal toch over alle luidsprekers kunt horen. Zonder die functie zal een stereosignaal alleen uit de 2 front luidsprekers klinken.

Kwa geluidskwaliteit kun je beter voor een zgn AV-versterker kiezen, met een losse Blue-ray speler, en 5 of 6 speakers.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan