Nieuwe brander maar niks wordt gebrand

• Onderwerp starter Onderwerp starter Cbx
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Cbx

Gebruiker
Lid geworden
27 jun 2008
Ik heb net mijn DVD writer geïnstalleerd, een external Samsung SE.-S204N.

Heb de meegeleverde software geïnstalleerd.

Wil nu mijn, via internet, gedownloade films en verschillende afleveringen van Tv series branden maar krijg deze melding:

Het bestand 'D:\Films\***. hdtv.xvid-2hd.avi' (naam file voor bescherming weggehaald) kan niet worden gebruikt omdat niet alle benodigde licenties zijn geactiveerd.
Volg de instructies op het scherm om uw licentie te activeren. Nadat u uw licentie hebt geactiveerd, start u de toepassing opnieuw op en probeert u het opnieuw.
Als ik dit klik, kom ik terecht op de nero site waar ik nero 8 dan kan kopen.

Pardon, dus nu moet ik een nieuwe nero software KOPEN om mijn films te branden? Zat er nu toch bij???

Of mis ik nog ergens een installatie (moet zeggen dat de setup uitleg van Samsung waardeloos is.. kom je op een algemene site uit waar je vanalles kan lezen over apparaatbeheer, gebruik, etc maar moet je dit allemaal volgen....dus ook de update for firmware?) zoals bijvoorbeeld die firmware? Op mijn computer staat dat de writer geïnstalleerd is.

Of komt het er op neer dat ik al mijn gedownloade films en series nooit op een schijf krijg? :confused:

Help. Heb ik nu dit ding voor niks gekocht en moet ik de films maar op mijn pc kijken en daarna deleten?
DAT was niet de bedoeling. :mad:

Het ligt anders. Bij jou dvd branden zat waarschijnlijk goedkope versie van Nero zonder licentie voor MPEG encoding. Als je een AVI bestand als DVD wilt branden, zal deze eerst moeten worden geconverteerd naar een MPEG bestand, jouw nero versie heeft hier geen licentie voor.

Je kunt wel via een gratis programma (zoals avi2dvd: http://www.trustfm.net/divx/SoftwareAvi2Dvd.php)
je avi omzetten naar mpeg. Deze maakt een ISO bestand, die je vervolgens op je dvd kan branden met de nero versie die jij hebt.

En het wordt nu nog gekker.

Download ik die firmware... blijft ie maar mijn CD writer van Philips (intern) pakken (vermoed ik) en krijg ik de melding dat het apparaat niet 'supportable' is voor die firmware.

Dus hoe moet ik nu in hemelsnaam die firmware downloaden en installeren (het voorbeeldscherm dat ze op samsungs website geven krijg ik ook totaal niet.... niks van dat 'download ok'). Het is toch dat LiveUpdate geval dat gedownload moest worden?

Ik word nu heel erg gefrustreerd en baal als een stekker.
Ik krijg nu niks werkend.

Nog 1 melding. Ik werk helaas met een niet legale Win XP versie (is officieel wel legaal maar van een bedrijf en dus blijf ik de melding krijgen dat ik illegale XP heb omdat ik niet op de bedrijf zit.... en manieren om 'm legaal te maken is tot op heden niet gelukt..zelfs niet met een andere legale XP eroverheen te zetten...).
Kan dit de reden zijn dat de writer (vooral de firmware en de Nero software dan) niet wil werken?

Het ligt anders. Bij jou dvd branden zat waarschijnlijk goedkope versie van Nero zonder licentie voor MPEG encoding. Als je een AVI bestand als DVD wilt branden, zal deze eerst moeten worden geconverteerd naar een MPEG bestand, jouw nero versie heeft hier geen licentie voor.

Je kunt wel via een gratis programma (zoals avi2dvd: http://www.trustfm.net/divx/SoftwareAvi2Dvd.php)
je avi omzetten naar mpeg. Deze maakt een ISO bestand, die je vervolgens op je dvd kan branden met de nero versie die jij hebt.

Aha... dat klinkt logisch. Maare... ik heb ook films op mpeg4 en ook die accepteert ie niet en krijg ik die licentie melding.

Maar, alvast ontzettend bedankt voor deze reaktie. Hopelijk scheelt dit.

Probeeer eens een ander brand programma. Dat gratis is. (deepburner)
Waarschijnlijk heb je er dan geen last van. Aan je windows ligt het niet, en ook niet aan je firmware denk ik. Nero probeert je opdeze manier alleen maar geld af te pakken, dusja. Het is aan jouw de keus of je hier in trapt:p

Probeeer eens een ander brand programma. Dat gratis is. (deepburner)
Waarschijnlijk heb je er dan geen last van. Aan je windows ligt het niet, en ook niet aan je firmware denk ik. Nero probeert je opdeze manier alleen maar geld af te pakken, dusja. Het is aan jouw de keus of je hier in trapt:p

Oh, ontzettend bedankt met je snelle antwoorden. Ik zit me hier gewoon op te fokken ( ik had dit beter in het weekend, ergens al 's morgens begonnen, moeten doen... ).
Ik ga idd een ander brandprogramma installeren. Hopelijk werkt het dan.

Je hebt wel gelijk dat er verschillende films idd in avi zijn en dus omgezet moeten worden (bedankt!!! Daar had ik zelf nooit achter gekomen). Heb dat programma gedownload maar zit weer vast. Ik moet een audiostream kiezen om verder te gaan maar heb hier helemaal geen opties instaan en kan dus niks kiezen..en dus de film niet omzetten naar een dvd bestand.
Jeetje. Als ik dit had geweten, had ik er nooit aan begonnen. Dit bezorgt me grijze haren en hoofdpijn.
Sta op het punt om alles terug naar de winkel te sturen en gewoon alles via de computer kijken en daarna gewoon deleten (om weer plaats te krijgen).

Dat programma kan alleen bestanden goed openen als er in de naam van de map en het bestand zelf geen rare naam heeft met punten en dergelijke.

Geef de map, en het bestand gewoon de naam "naamserieafl01.avi", dan kan het programma ze goed openen. Op de website die ik eerder gaf, staan goede handleidingen, met stap voor stap beschrijvingen en screenshots.

Dit converteer proces duurt wel lang, tenzij je een erg nieuwe pc hebt. Het kan al snel paar uur in beslag nemen.

Idd, heb gemerkt dat het converteren heel lang kan duren.
Heb 1 film gedaan en duurde ruim 3 uur.

Maare, hoe weet ik nu dat die film geconverteerd is? Als ik de film aanklik krijg ik nog steeds .avi als formaat.

Kan voor de rest niks op mijn computer vinden dat ie ergens anders opgeslagen is. Er is wel een avi2dvd temp map maar daar staat niks in waaruit ik haal dat die film daar is opgeslagen.

Dus als je een .avi brand, kan je die dan niet op een DVD speler kijken? Moet je 'm altijd overzetten?

Ik ben blijkbaar echt een sukkel als het aankomt op DVDs branden en converteren.
Waarom niet gewoon downloaden, DVD in de brander, branden en klaar is kees?????

Ik heb inmiddels al 4 programma's gedownload enkel en alleen om de films op een DVD te kunnen branden (heb ook deepburner maar gedownload want Nero bleef moeilijk doen en zeuren over een licentie).

DAT staat nergens geschreven. Ik ben al een paar weken bezig om uit te zoeken wel DVD brander ik moest aanschaffen (verschillende goede reviews dat ie alles brandt en lekker makkelijk is) en dan heb ik 'm eenmaal, krijg ik niks gebrand omdat alles geconverteerd moet worden, de software niet voldoende is, etc etc.

Ze zouden een waarschuwing op die dingen moeten zetten dat films branden een lang, ingewikkeld en frustrerende bedoeling is. :p

P.s. heb net 3 films op 1 DVD+R gebrand, in .avi bestand, en wonder boven wonder...mijn DVD speler (bij de TV...niet op mijn computer) speelt ze af!!!!!!!!!!!! Alleen krijg ik de ondertiteling er niet bij. Nou ja, kan wel zonder.
Heb inmiddels ook gevonden waar die geconverteerde film staat (dus toch onder avi2dvd_temp en dan DVD-Image.... als iso bestand...maar goed, hoeft niet meer..... Ik kan dus avi's branden..en afspelen....).
Had blijkbaar alleen deepburner nodig.

Bedankt voor alle links en tips. Ben al een stuk wijzer geworden.

Laatst bewerkt:
j ehebt inderdaad zogenaamde DVIX dvd spelers, als je de ondertiteling, in SRT formaat de zelfde naam geeft, pakt hij hem ook als het goed is. Het converteren is dus bedoeld voor dvdspelers die gen DVIX ondersteuning hebben. Maar goed dat het is gelukt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan