Nieuwe brander werkt niet!

Status
Niet open voor verdere reacties.

harry91

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2007
Hallo,

Ik heb zojuist mijn nieuwe brander binnengekregen dus ik vol enthousiasme de oude brander eruit gehaald en de nieuwe brander erin dit ging soepel.
Nu zet ik mijn PC weer aan en hij blijft meteen hangen, er komt op het scherm logo van Intel inside te staan maar start niet verder door.
Haal ik mijn brander los dan werkt alles gewoon weer hoe kan dit?
Alle stekkers passen er gewoon in.

Alvast bedankt voor het meedenken;)

Ide of sata?

Ide en over drivers er zit geen cd bij met drivers en als mijn pc hem niet herkend kan ik moeilijk drivers installeren. Heb via leverancier op internet driver gevonden maar dan zegt hij kan brander niet herkennen.

Als hij aangesloten is en ik start pc kan ik niks slaat meteen vast, voordat ik hem aansluit kan ik natuurlijk wel in bios maar heeft geen nut denk is zo.

Laatst bewerkt door een moderator:
voordat of nadat ik hem aangesloten heb? of eerst opstarten voordat hij aangesloten is en dan de bios ingaan en dan aansluiten?

eerst aansluiten dan pc opstarten
naar bios gaan
daar zie je je hdd station of meerdere
daar onder staat normaal of je dvd station of niets
staat er niets dan ga je naar je 3 de station
en klik op auto ofzo

ps heb je hem als master gezet met de jumpers

Klein probleem ik kom die bios niet in als ik hem aangesloten heb :S
Moet hij op master staan?

pff haal hem er terug uit kijk op de achter kant tussen de stroom en de ide kabel zijn er lege klemmen
daar moet een brugje in

kijk of het onder de klemmen staat of op het station waar je het brugje moet steken
kijk anders eens in de handleiding

Super bedankt! het brugje stond idd verkeerd, even op master gezet en hij werkt voor 100%!! Dat zo'n klein dingetje het probleem kan zijn:P
Vandaag weer wat geleerd, nogmaals bedankt Groentje1!

Nu zet ik mijn PC weer aan en hij blijft meteen hangen, er komt op het scherm logo van Intel inside te staan maar start niet verder door.

Krijg je bij dit scherm ook te zien om een bepaalde toets in te drukken , F1 , F2 of andere toets.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan