Nieuwe brander

Status
Niet open voor verdere reacties.

CurryBux

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2005
Hey hoi,

ik heb een vraagje, ik heb een HP pavilion computer, met daarin een een HP dvd-brander, maar volgens is die aan vervanging toe.
Moet ik er nu persé een HP brander in zetten of kan bijvoorbeeld een NEC (mijn favoriet) ook ??

Alvast bedankt voor de reacties!

CurryBux zei:
Hey hoi,

ik heb een vraagje, ik heb een HP pavilion computer, met daarin een een HP dvd-brander, maar volgens is die aan vervanging toe.
Moet ik er nu persé een HP brander in zetten of kan bijvoorbeeld een NEC (mijn favoriet) ook ??

Alvast bedankt voor de reacties!
wat zijn de problemen met de huidige brander

De brander maakt steeds hardere geluiden en word na mijn gevoel steeds trager, en de laatste tijd mislukt er ook steeds vaker een dvd, terwijl er eerst nooit 1 mislukte....Maar ik gebruik de brander dan ook al een half jaar dagelijks....

CurryBux zei:
De brander maakt steeds hardere geluiden en word na mijn gevoel steeds trager, en de laatste tijd mislukt er ook steeds vaker een dvd, terwijl er eerst nooit 1 mislukte....Maar ik gebruik de brander dan ook al een half jaar dagelijks....
ja dan kan ie natuurlijk wel eens verslijten...... als de huidige brander een normaal formaat heeft, wat wel waarschijnlijk is, dan zou een ander merk er ook prima in moeten passen!

Kijk voordat je de oude weggooit even aan de achterzijde hoe het jumpertje / de jumpertjes zitten, anders krijg je de nieuwe niet aan de praat. (De jumpertjes moeten bij de nieuwe op exact dezelfde pinnetjes worden geschoven)
Leg ze beide naast elkaar (achterkanten naar je toe gericht) en trek de blokjes / jumpers van de oude af en plaats ze op de nieuwe. Kan eigenlijk niet mislukken als je het op deze manier doet.

Als je een geroutineerd "gebruiker" bent is bovenstaande overbodig, dan kijk je gewoon in het bios hoe het met de 1e / 2e master / slave instelling momenteel staat ingesteld, maar gelet op je vraag ga ik er vanuit dat je nog geen geroutineerd gebruiker bent?

ook het knopje moet op ongeveer dezelfde plaats zitten vooraan, anders gaat je schuifje via dat knopje op je pc zelf niet meer open

Serverdude schreef:
ook het knopje moet op ongeveer dezelfde plaats zitten vooraan, anders gaat je schuifje via dat knopje op je pc zelf niet meer open

Deze vat ik niet helemaal...........

Dat uitwerpknopje zit OP / AAN de brander vast, m.a.w. nieuwe brander, nieuw knopje. De pc kast doet helemaal niet "mee" met het openen / sluiten van de lade. Welk knopje bedoel jij / wat zie ik over het hoofd?

Laatst bewerkt:
afhankelijk welk model HP je hebt zit er een bekleding voor - die heeft een klein knopje naast de cd speler-kleppen

Aha, dank je, nu vat ik 'm. Het gaat dus over een afwijking die HP toepast op zeg maar zo'n beetje de rest van alle PC behuizingen.

(Alhoewel ik lang niet alle kasten ken. Misschien zijn er wel veel meer met een extra brievenbusafscheidingsdekselbehuizinkje. :D )

Ik was al geen fan van HP maar dit doet weer een duit in het zakje om geen fan te blijven ;) :D

Laatst bewerkt:
zaterdag kwam ik nog zo een pavilion tegen met een Asus brander in ... die werkte perfect ... was door een paar idioten tijdens de garantie tegen betaling vervangen ...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan