Nieuwe budget game pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Niels5087

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2008
hallo,
een vriend van me heeft zijn pc kapot en wil nu eindelijk een nieuwe pc kopen hij heeft nog een oude p4, iemand tips voor een goede game pc budget is ongeveer 500 euro. alleen de kast Zonder scherm/toetsenbord/muis etc. bij voorbaat dank.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoe belangrijk is de stilte? Belangrijk/Beetje/Onbelangrijk
Ga je het zelf in elkaar zetten? Ja/Nee
Heb je zelf een besturingssysteem? Zo nee, welke wil je erop hebben?

Ik ga er wel bij zeggen dat 500 euro voor een game pc niet echt een ruim budget is. Vooral niet als je er ook nog een besturingssysteem bij moet kopen. Ik adviseer je vriend dus om door te sparen ;) Als ik het goed heb komen rond januari nieuwe processoren uit, en daar kan je dan gebruik van maken.

Laatst bewerkt:
stilte boeit niet zoveel, ik ga het niet zelf in elkaar zetten (geen zin in en hij kan het niet). en besturingsysteem weet ik niet zeker maar dat komt wel goed.

Toch is er nog wel wat meer info nodig.

Zoals, wat verwacht je vriend van het nieuwe systeem? Wat voor spellen moeten we aan denken? Welke kwaliteit van spelen word er verwacht?

Bij 500 euro zal er toch het eea aan prestatie worden ingeleverd kwa kwaliteit vermoed ik zo.

Misschien een idee om je vriend zelf even een topic te laten maken met zijn wensen.

een zo goed mogelijke game pc voor 500 euro, wat maakt het uit wat hij er van verwacht? gewoon zo goed mogelijk voor die prijs. voor 500 euro kun je zo'n beetje alle games van tegenwoordig redelijk goed draaien.

Dan kun je niet veel beter krijgen als het syteempje hierboven.

Echter als je windows ook nog nodig hebt.. ja dan wordt het heel wat anders

Precies, en vandaar dat het dus wel degelijk belangrijk is wat je vriend ervan verwacht. Want de nieuweste games op de hoogste kwaliteit kan je dan wel vergeten. Om nog maar niet te spreken over toekomstige games.

Hoi,

En als jij hem in elkaar bouwt de pc scheelt ook weer 60 € ;) zou ik wel doen voor een vriend:D:D:D

ja ik ben niet zo'n ervaren pc bouwer dus ik bouw alleen mijn eigen pc's wil niet het risico lopen dat ik iemand anders zijn spullen kapot maak. ik zag een q8300 met hd 6850 en 4gb ddr3 en 1tb hdd voor 530 euro ongeveer dit lijkt me tog wel een degelijke pc of niet?

Hoi,

denk dat het systeem van Mukkel even beter is. En ach als je het voor je eigen kan dan voor een ander ook heb ik z'n idee je krijgt er vanzelf meer ervaring mee;);)

Laatst bewerkt:
ik zag een q8300 met hd 6850 en 4gb ddr3 en 1tb hdd voor 530 euro ongeveer dit lijkt me tog wel een degelijke pc of niet?

Let wel op dat een Q8300 een socket 775 is => verouderd.
Als je vriend weer een keer wil upgraden, heb je gelijk weer een ander mobo / cpu / geheugen nodig. een halve pc dus.

Bij " mijn" systeem AM3, kun je nog probleemloos upgraden tot de laatste cpu's (6-core)
Meer future proof.

Kwa presaties in gamen zou het niet zo denderen veel uitmaken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan