Nieuwe budgetlaptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

skelle

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 nov 2004
Ik ga binnenkort een nieuwe laptop kopen voor school(ga informaticabeheer doen) Nu moet ik zeggen: op vlak van laptops ben ik een leek.(desktops daarentegen ken ik alles van) De cpu's van laptops zijn helemaal anders heb ik gezien:confused: Mijn budget is 600 euro. Ik hoef enkel maar wat te kunnen msnen, internetten, schoolwerk(word, access en excel) Hoe de cpu's van laptops uitgedrukt worden, weet ik niet, maar ik zou graag een snelheid hebben die ongeveer gelijk staat aan een pentium 4 2,00 ghz(ik vergelijk met mijn desktop athlon 1800+ die snel genoeg is voor die zaken.) RAMgeheugen is 256 Mb genoeg, maar 512 is natuurlijk altijd mooi meegenomen mocht het in het budget passen. De harde schijf moet 5400 rpm zijn en moet minimum 30 gigabyte zijn. windows xp home moet er in zitten. Videokaart speelt niet echt een rol, maar heb wel het liefst met dedicated geheugen tenzij het niet anders kan. wifi moet hij ook hebben. en het schermgrootte speelt geen echte rol, liefst 15,4 inch

alles op een rijtje:

-budget ongeveer 600 euro(mag er max 50 boven)
-schoolwerk, msn en internetten
-cpu vergelijkbaar met een 2,00 ghz pentium 4
-256 RAM(moet wel ngo een slot over zijn voor later uit te breiden) en ik moet er later minimum nog 1 giga kunnen bijsteken.
-5400 rpm HD met minimum 30 giga
-videokaart dedicated geheugen liefst
-schermgrootte niet van belang, maar graag 15,4 inch

Het lage budget is er omdat ik voor de zwaardere taken als games en photoshop en opslag(ook opslag van de laptop wat ik neit constant gebruik) een desktop van rond de 2000 euro ga kopen met 500 giga, geforce 7900 gt...

Laatst bewerkt:
Is dit een beetje zuinig laptop? Ik zie dat er een celeron inzit, wat eigenlijk een desktop cpu is, is dit niet wat energievretend... Welke verschillende soorten cpu's bestaan er eiglijk voor laptops.

:edit: heb nog een vraagje: kun je met een laptop ook via een netwerkKABEL op internet? wij hebben namelijk een bedraad netwerk en mijn vader wil geen draadloos netwerk aanleggen(ook omdat hij denkt dat ik anders snachts in mijn kamer erop zou durven zitten:p). De laptop zou het allebei moeten kunnen: draad en draadloos(voor op school)

Laatst bewerkt:
Ach, wat is energievretend.
een LCD tv ook is zuinig maar verbruikt nog steeds energie.
Over het algemeen heeft Mediamarkt goede aanbiedingen in laptops vanaf c.a. 500,00.
Voor jou toepassingen lijkt mij dit meer dan voldoende.
Je kan er voor c.a. 50,00 altijd nog enkele geheugenmodule's bij in (laten) zetten.
Hoe langer je naar aanbiedingen ankijkt, hoe slechter je een keuze kunt maken.
Veel succes met je studie!
Pieter

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan