Nieuwe camera

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jordy B

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2009
Laatst bewerkt:
Ja, dit zijn prima camera's, en ja, er zijn ook betere alternatieven. (en veel duurder)
Qua opnames zullen ze elkaar weinig ontlopen, kijk dus wat er aan extraatjes op/bij zitten die het voor jou interessanter maken.

Ok bedankt, maar zijn er ook andere (betere) alternatieve die rond dezelfde prijsklasse zitten of zelfs iets goedkoper?

Niet echt, voor dit geld wordt het lastig om iets beters dan deze canon te vinden.
Wat kost die nu, 160-170 euro?

Het is maar waar je waarde aan hecht. Laat je niet teveel verblinden door spectaculaire getallen of opties die je nooit gebruikt zoals een ISO van 3200. Canon staat juist bekend om zijn ruisarme chip. Bij normaal daglicht maak je vrijwel alle foto's op ISO 100 tot 400. Een groter scherm betekent vaak meer stroomverbruik, en een kortere batterij levensduur. Ga gerust naar de winkel en laat ze je eens demonstreren en maak dan je keuze. Succes er mee! :cool:

PS voor een betere vergelijking dan zo'n droge tabel met getallen kan je beter een goede website als www.dpreview.com bekijken.

Oohw ok dat wist ik niet, ik dacht dat een hogere ISO juist beter was, maar wat bedoel je met ruisarme chip, wat houdt dat in? En die site daar had ik nog nooit van gehoord :P

Kijk ook eens naar de Panasonic Lumix serie, die hebben een top Leica lens, ook niet echt onbelangrijk.....

Hoe hoger je de ISO instelt, hoe meer de beeldchip het licht moet versterken en dat vertaalt zich in ruis. Hoe hoger de ISO hoe meer ruis je in je foto's krijgt en hoe slechter de weergave wordt. Foto's worden er lelijker, korreliger van. Niet alle merken presteren even goed op hoge ISO waarden. Daarom zegt een hoog ISO getal totaal niets.

Maar is een Canon overal wel een goed merk qua digicam's?
@mrmusic Zijn Panasonic's ook goede digicam's dan?

Maar is een Canon overal wel een goed merk qua digicam's?
@mrmusic Zijn Panasonic's ook goede digicam's dan?

Anders zou ik het niet zeggen hier

Heb zelf een Panasonic Lumx DMC-TZ1, met Leica lens en 10x optische zoom, 5 Megapixel, echt super!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan