nieuwe computer ALDY

Status
Niet open voor verdere reacties.

mulder48

Gebruiker
Lid geworden
24 jun 2007
Heb een nieuwe computer bij de Aldy gekocht.
Op de harde schijf staat. [ boot 36 gb] [data 1.77 TB ] [ recover 40 gb.]
mijn afbeelding vidio programfile alles komt op [ boot 36gb]
hoe krijg ik die op [data1.77TB]

van de C schijf naar de D shijf

Ik krijg de melding
U moet de administrator machtingen op geven om deze map te verplaatsen.
Of doe ik wat verkeerd ik heb windows 7 of ligt het daar aan.

klopt neem aan dat je als administrator ingelogd bent? of heb je een gastaccount aangemaakt?

je moet dus met het hoofdaccount inloggen (die alle rechten heeft) en dan kun je de mappen verplaatsen

van C schijf naar D schijf verplaatsen

Wat houd dat precies in met een hooft account inloggen.
Hoe doe ik dat.

ehm makkelijste manier is even 1tje aanmaken start > in de balk invoeren gebruikersaccounts > nieuw account maken > en die rechten toewijzen

administrator account hebben met rechten te maken als administrator ben jij de beheerder van de pc en heb je dus overal toegang toe..
een gast account zou bijv minder rechten hebben en geen instellingen kunnen wijzigen zoals hier bijvoorbeeld het geval is.

Zo te horen heeft mulder z'n account aangemaakt tijdens het installeren. Zoals ik lees in z'n reactie's
Lukt het niet gewoon simpel om de bestanden te verplatsen van punt a > punt b en wanneer de pc om Administrator rechten vraagt deze met ja te beantwoorden? (en eventueel wachtwoord)

van de C schijf naar de D schijf

Ik heb een account met een wachtwoord beveiligt de gastaccount is uitgeschakeld.
Moet ik dan weer een nieuwe account maken.
Zorrie ik ben maar een middelmatige computergebruiker.

dan zou je op het administrator account moeten zitten lijkt me toch of medion moet daar een standaard iets voor hebben (maar dat zal dan de 1e x zijn dat ik dat zie bij een medion)

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,
ga naar configscherm>gebruikersaccounts>accounttype wijzigen en kijk of je het type kan wijzigen in "administrator".
Lukt dit niet klik dan op "Instellingen voor gebruikersaccountbeheer wijzigen" en haal de daar aanwezige schuifregelaar helemaal naar beneden.
Probeer nu nog eens of je het accounttype kunt wijzigen. Lukt het nu wel verplaats dan je mappen zoals de bedoeling was. Houd dat account aan en maak voor het dagelijks gebruik een nieuw account aan met de status "standaardgebruiker".
Als dat allemaal is gelukt zet je de schuifregelaar weer terug in de stand zoals hij voorheen stond.
Als bovenstaande allemaal niet lukt dan horen we het wel weer. :D

van de C schijf naar de D schijf

Het lukte mij wel naar de D schijf te copieeren maar ik had programma,s er tussen zitten die niet van de C schijf mochten toen had geen imail meer
Maar bedankt voor jullie hulp.

Als je alleen je documenten e.d. hebt verplaatst zouden alle programma's gewoon moeten werken. Je moet alleen niet proberen mappen die onder Program Files staan te verplaatsen, dat zijn n.l. installatiemappen van 3th party software die je idd niet moet verplaatsen want dan werkt de software niet meer.

van C schijf naar D schijf

Ja dat heb ik nou ook wel door maar je leert er ook weer van.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan