nieuwe computer bouwen

Status
Niet open voor verdere reacties.

arthurbr

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2013
Berichten
6
ik ben al een tijdje van plan om een nieuwe pc te bouwen ik ben een Groote gaming liefhebber.
ik heb besloten om een budget van 3000 euro uitgeven.
ik life stream mijn world of warcraft guild runs vaak en doe veel video reddering.
maar heb zelf noch nooit een systeem samen gesteld , ik heb nu gewoon een hp computer.
ik heb het volgende samengesteld en zou graag commentaar hebben van iemand die er verstand van heeft.

Intel Core i7-3930K
Zotac GeForce GTX 680 AMP
Asus RAMPAGE IV EXTREME
Cooler Master Silent Pro Gold 1200
Corsair Vengeance DDR3,1600-32GB KIT
Corsair H100i
Samsung 840 series 500GB
Samsung 840 series Pro 128GB
Western Digital 2TB 3.5
Graphite Series™ 600T Mesh Mid-Tower Case
 
voeding is overdreven zwaar met deze setup zit je wellicht net aan 600watts doe jezelf een plezier en ga niet hoger zitten dan 800watts (videokaarten worden in de toekomst alleen maar zuiniger!)
ik weet niet hoe professioneel je aan video editting doet als dit een simpel youtube filmpje is dat via windows movie maker word gemaakt dan is dit systeem totaal overkill en kun je beter je geld vast houden en een wat mindere reken monster kopen

hou in gedachten dat een game pc altijd om de 3 jaar een upgrade nodig heeft wil je de grafische hoogstandjes behouden voor nieuwere games hier voor kun je niet future proofen
 
ik denk dat je gelijk hebt over die 1200 watt, maar nee ik hebt wel over meer dan windows movie maker. ik zit nu vaak 6 -8 uur te renderen . voor een 20-30 minuten video van 720p. en dan wil ik wel een stukje sneller doen
 
hier een mooie voeding die je setup prima kan ondersteunen klikerdeklik dan kun je in de verre toekomst altijd nog een tweede GTX680 ernaast plaatsen als je dat wilt
 
Laatst bewerkt:
ja dat was ik wel van plan, wat wel een zorg van me was. is de dat de video kaart die ik uit heb gezocht : Zotac GeForce GTX 680 AMP.
is wel heel breed. ik weet niet of ik er 2 naast me kaar kan zetten.
maar goed idee 50 euro van die power is wel een stuk beter.
 
op dat moederbord kun je zelfs 3 GTX680 kwijt maak je daar maar geen zorgen om zie video
[video=youtube;WhPyoGugeDI]http://www.youtube.com/watch?v=WhPyoGugeDI[/video]
 
Laatst bewerkt:
Mooie configuratie, maar laat alsjeblieft die 500GB ssd weg. Neem dan een 2TB Western Digital black. Dit is een goede harde schijf, en heeft veel meer opslag dan je ssd. Niemand gebruikt 600GB aan programma's die echt baat hebben bij een ssd. Zet je belangrijkste programma's op je 120GB ssd, en al je andere bestanden op die 2TB.

*edit, zie net dat je al een 2TB black hebt genomen. Laat dan gewoon die ssd weg, totaal nutteloos.
 
Laatst bewerkt:
Het is een goede build maar van wat ik nu zie kun je besparen op het moederbord dingen en meer in je videokaart stoppen.
Misschien dit, niet exact jouw onderdelen. Ik doe dit bij http://www.mycom.nl/, veel onderdelen zullen hetzelfde zijn alleen ander merk.

Zelfde processor
Zelfde waterkoeler
MSI X79A-GD45
Zelfde geheugen
2 !!! Asus GTX 680 DCII OC 4GB in SLI
OCZ Vertex 4 512GB SSD
Seagate Barracuda 2TB HDD
Asus Bluray en DvD brander
Zelfde behuizing
Corsair AX760Watt
Bij mycom 2856,89 euro

!! Dit is alleen maar een suggestie !!
 
Mooie configuratie, maar laat alsjeblieft die 500GB ssd weg. Neem dan een 2TB Western Digital black. Dit is een goede harde schijf, en heeft veel meer opslag dan je ssd. Niemand gebruikt 600GB aan programma's die echt baat hebben bij een ssd. Zet je belangrijkste programma's op je 120GB ssd, en al je andere bestanden op die 2TB.

*edit, zie net dat je al een 2TB black hebt genomen. Laat dan gewoon die ssd weg, totaal nutteloos.

Dat weet je dus niet.

Windows + adobe suite is al gouw ruim 60gb.
Overige software haalt de 20gb ook wel.

ben je al 80 kwijt.

Dan is er nog zoits als een "Scratch Disk", dit kan gemakkelijk 250 gb worden.

250 + 80 = 330.

Dan heb je opeens nog maar 170 over.

Zeg dat je met je project files op je ssd werkt, Dan heb je daar ook zo weer 100gb voor nodig.

Zo nutteloos is die 500gb SSD dus niet.
 
ja het is een hele goeden site, haal ik zeker wat onderdelen op. rampage 4 is misschien een beetje overkill.
en verder over die 500gb ssd of alternatief 250 . leek me een goed idee, voor games en video renderen. ik een video is zo in 1080p is zo 40gb voor maar een paar minuten.
 
Renderen zal niet gelimiteerd worden door de snelheid van een WD black 2TB. De schrijf snelheid is meer dan 100MB/s, en zelfs de 3930k zal niet zo snel een video renderen.
Ook is er totaal geen verschil in fps tussen een hdd en ssd, alleen save games zullen iets sneller laden.
 
Maar die SSD zorgt veel voor extreem snel opstarten van de pc en programma's, de pc werkt gewoon veel sneller op bepaalde punten.
 
Daar is de 120GB ssd, of eventueel een 256GB ssd, als je het echt nodig hebt, voor te gebruiken. Die 500GB ssd is echt nutteloos.
 
Renderen is niet hetzelfde als een scratch disk.

Let er ook op dat het hier niet gaat om een simpel "Ik wil een snellere bootup speed".
Als meneer zegt dat hij serieus aan het video-editen (of photoshoppen FTM) doet, dan zal hij toch echt een fatsoenlijke scratch disk nodig hebben.


Ik zal het even simpel uitleggen:

Op een scratchdisk worden alle files gezet die NU in het project aanwezig zijn (dus al je fimpjes / plaatjes / audio).
Om er snel door heen te kunnen scrollen (en dat gaat bij 1080p al zo lastig) heb je die SSD nodig, aangezien die veel sneller lezen.


Bij een videoediting rig is een SSD een MUST

leesvoer:

http://www.steves-digicams.com/know...ut-pro-the-importance-of-scratch-disks.html#b
http://en.wikipedia.org/wiki/Scratch_space
 
Ik heb ook niet gezegd dat TS geen ssd nodig had. Een 256GB ssd is genoeg voor een scratch disk. Of je moet met 10 projecten tegelijkertijd bezig zijn, en die snel achter elkaar nodig hebben. Is dat niet het geval, neem dan een 256GB ssd
 
Maar het is niet ongewoon voor een scratch disk om boven de 200gb groot te zijn...
Dan is er alsnog geen ruimte op de ssd voor je OS en dergelijke.

Maarja daar komen we waarschijnlijk nooit uit...


Bij een 500gb ssd heb je gewoon genoeg om alles op te zetten (incl. project files + scratch space).
Ikzelf (en vele andere) vinden dit gewoon nodig...

De keuze is uiteraard aan de TS, maar ik zou niet meer kunnen werken zonder een SSD scratch disk :)


PS: google eens op scratch disk size en lees wat rond.
 
Laatst bewerkt:
Ik kan het wel begrijpen, alleen zullen de meeste mensen een 500GB ssd niet tot zijn recht laten komen.
Als TS echt zo intensief zal gaan video-editen dat hij die 500GB ssd gaat gebruiken, dan is het inderdaad de beste keuze.
 
Inderdaad, vooral als hij daar nog veel programma's en games op heeft staan.
 
niet voor de OCZ vertex 4 gaan gebruikt een slechte controller waardoor de snelheid halveert zodra 50% van de opslag ruimte in gebruik is
heb er zelf ook een T-T
 
Laatst bewerkt:
Een i7, bied niet erg voordeel bij gamen, de i5 3570k zal in sommige gevallen zelfs beter presteren. Al is dit wel miniscuul.
Door het videobewerken is die i7 extreme serie wel een leuke keuze, maar niet erg prijs bewust. Je zou ook een veel goedkopere Xeon kunnen nemen, die ietsjes langzamer zal zijn. Maar je toch honderde euro's bespaart.
Ik weet niet in hoeverre en hoe sirieus je met videobewerking bezig bent, daar hangt het uiteraard ook vanaf.

Kan je uitgebreid vertellen wat je er mee gaat doen, en op wat voor niveau zegmaar. Aan de hand daarvan kan ik een lijstje maken.
En neem een SSD zoals mensen hier al aangeven, zelfs mijn oude Athlon 4400+ zal nog sneller zijn dan jouw dikke PC, als ik een SSD heb en jij geen. Wereld van verschil.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan