nieuwe computer; geen beeld met videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.
Oke, ik vermoed dat je een VIA moederbord erin hebt zitten.
Deze heeft een AMI bios.
Wanneer je je pc opstart druk je herhaaldelijk op de Delete knop.

Wanneer het goed is krijg je een blauw scherm voor je neus met wat tekst.

Ga met je pijltjestoetsen naar tabblad advanced, en kijk of je iets in de trend van "onboard Devices Configuration"ziet staan.
Zo ja open je deze, en kijk dan of je hier iets ziet staan mbt je onboard grafische kaart.
Staat hij ertussen, zal erachter wel enable staan. Verander deze instelling in disable.

Eenmaal veranderd druk je op F10 om je instellingen te bewaren, en bevestig dit met OK.

Je computer zal nu gaan herstarten. (Sluit wel eerst je monitorkabel op de andere videokaart aan.)

Mocht de onboard videokaart al op disable staan, gaan we verder met punt 2.

In de BIOS ben ik naar advance geweest maar ik vond niets wat betrekking had onboard devices:( Niet eens iets met mijn huidige onboard card....

2moa0hy.jpg

Edit: ziet je BIOS er zo uit?

Laatst bewerkt:
Verander Primary Graphics in PCIE-IGD-PCI
Sla (in tegenstelling tot mijn eerder bericht) de verandering in het bios op door de volgende optie te kiezen in het hoofdscherm van het BIOS:
nx9lbd.jpg

veranderd in PCIE GDI PCI maar zonder resultaat...

Nog twee andere opties staan daar:

IGD PCIE PCI

PCI PCIE IGD

:confused:

Dus het probleem zou hem niet in de BIOS instelling moeten zitten.
Voor de andere 3 opties te controleren, moet de kast open, en die is verzegeld.
MAW terug naar de winkel.
Helaas!

Ik vroeg me eigenlijk wat er zou gebeuren als ik de device uitschakelen, zoals in het plaatje. Zou dan de videokaart (AGP) het kunnen gaan doen.

Of krijg ik dan helemaal geen beeld meer en ben ik nog verder van huis?:P

Ik wilde een bijlage toevoegen maar dat gaat niet helemaal goed. Ik bedoel display prop>advanced>adapter> properties do not use this device (disabel).

Bedankt

Laatst bewerkt:
Hoi,

Het heeft een tijd geduurd maar het is 'opgelost'. Na veel heen en weer gebel en gemail hebben ze besloten me een nieuwe computer te geven. Klaarblijkelijk was de videokaart gewoon niet goed.
Gisteren heeft het koeriersbedrijf de oude opgehaald en de nieuwe gebracht. En als geluk bij ongeluk ziet deze nieuwe er ook nog eens beter oud!:)

Bedankt voor alle hulp!

Martijn

Meteen een nieuwe pc gekregen? Enkel videokaartje vervangen was goedkoper geweest voor dat bedrijf.

Maar goed, daar zit jij niet mee natuurlijk. :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan