Nieuwe Computer heleboel vragen

Status
Niet open voor verdere reacties.
WELKOM OP HELPMIJ....

Ik begrijp dat deze pc dus helemaal nieuw is en zelf in elkaar gezet(laten zetten)
Neen er staan dus nu geen drivers oid op.
Op xp kan je draaien ja ook wel de nieuwere games..Maar waarom niet gelijk naar w7 dan??

Laatst bewerkt:
WELKOM OP HELPMIJ....

Ik begrijp dat deze pc dus helemaal nieuw is en zelf in elkaar gezet(laten zetten)
Neen er staan dus nu geen drivers oid op.
Op xp kan je draaien ja ook wel de nieuwere games.En ja je kan ook naar w7.Maar waarom niet gelijk naar w7 dan??

Nou ik vond windows 7 erg duur en als ik windows XP gratis kon krijgen ga ik daar natuurlijk voor ;)
weet jij mischien ook of een update ook goed is? want die kan ik voor 17,50 krijgen:p

Ik ben nog ff aan het zoeken maar dacht niet dat je met xp met een update van w7 toe kon ....
Ik had er zo'n leuk grafiekje voor namelijk..

Wordt vervolgd

Laatst bewerkt:
maar ik kan nu gewoon XP installeren? ik neem aan dat dit geen probleem is?

Welk moederbord is dat van asrock?
Daar zit een cd bijgeleverd en daar staan ook de xp drivers op?

Je hebt namelijk een sata harde schijf en voor xp zal je daar drivers voor nodig hebben.

ok.....

Nu zal je dus de sata drivers moeten hebben om xp te kunnen instaleren.Als je xp gaat instaleren in het begin van de setup van XP op F6 drukken (de setup geeft dat ook aan).

In het kort:
- Op de site van de fabrikant van je moederbord, of bij je moederbord, vind je de drivers voor sata voor xp.
- tijdens de installatie kun je middels F6 het installatie proces onderbreken en de drivers van cd laden.

@Mrmusic: Heb jij toevallig dat grafiekje nog wanneer een je een upgrade kan doen of een clean instal???

Ik snap het nu even niet meer, sorry :o
ik ben niet zo goed met computers ik weet er wel wat van maar.
als ik gewoon een clean install doe met een upgrade disk van windows 7 kan dat dan?
of heb je dan een basis nodig voor de update.

Zie de opmerking van Mrmusic.

Ik houd het nu ff op de instalatie van xp.Je wilt nu xp gaat zetten.Zie daarvoor het verhaal van de sata drivers

Ok die windows 7 opmerking net. bracht mij een beetje in de war.
ik zet me hoofd nu even van Windows 7 af.

Dus ik moet gewoon XP installeren en in het begin op F6 drukken en dan de CD erin doen en dan gewoon laten installeren?
En dan zie ik later wel of ik Windows 7 kan istalleren/updaten. zo niet formateer ik mijn harde schijf en installeer hem dan.
het enige wat ik nog niet snap is dat van mijn SATA schijf? zit dat ook bij de moederbord drivers in?

Op de pc/laptop waar je nu op zit kan je even kijken op de bijgeleverde cdrom of de sata drivers erop staan.

zo niet dan kan je ze hier halen en even op een cd branden

Door de cd in je/een speler te doen...
Er zal dan wel een keuze menu komen met een hoofdstukje drivers.Daar zal bijv chipset,audio etc tussen staan.Daar zal dan wel of niet iets van sata staan.

Werkt niet helemaal zo hoor....

Via de link van Frankwannet kom je bij de drivers voor jouw moederbord.
Daar zie je o.a. deze driver staan:

SATA RAID Driver (For system to read from floppy diskette during Windows installation)

Die moet je downloaden en op diskette zetten..... en grote kans dat je geen diskette station hebt in je pc....

In dat geval moet je eerst een speciale windows xp cd maken met die drivers geintegreerd (slipstreamen)

Geloof mij, het is vele malen makkelijker en ook nog eens beter om Win 7 te installeren op dat systeem

Zit ik ff fout Mrmusic?

Waarom kan niet vanaf(een) cd gehaald worden bij het intrommelen van F6?

Waarom niet, tsja, weet niet eens zeker waarom niet, weet alleen zeker dat het niet kan.....

De upgrade versie van Win 7 kun je ook prima gebruiken om een nieuwe clean install te doen op een lege harddisk, dus zonder eerdere windows versie!

http://windows7news.com/2009/10/22/how-to-clean-install-from-windows-7-upgrade-media/
heej, dan moet ik toch maar even langs surfspot om een upgradeversie te kopen nu het nog kan. Bedankt voor die informatie.
Waarom niet, tsja, weet niet eens zeker waarom niet, weet alleen zeker dat het niet kan.....
het kan, bij modernere PCs, volgens mij wel vanaf een USB stick. Maar je hebt gelijk dat Win7 in dit geval een betere oplossing is. XP is ondertussen alweer een jaar of tien oud en de dag dat daar geen (beveiligings)updates meer voor komen komt natuurlijk steeds dichterbij.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan